Fult och svårkontrollerat sätt att sälja falska biljetter

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Polarn skulle på konsert för några veckor sen, men hittade inga biljetter, så han sökte på blocket och hittade två biljetter hos en kille i Stockholm. Efter lite telefonerande så fick han köpa biljetterna. Jag skickades som köpare eftersom polarn bor i Malmö. Jag klämde å kände, å biljetterna verkade väldigt äkta. Så jag köpte dom och skickade ner dom.
Dagen D ringer polarn, han kom inte in! :gnissa Biljetterna var spärrade! :mad: Idioten köpte 5 biljetter, fick hem dom, sen annulerade han beställningen, fick tillbaka pengarna och sålde dom värdelösa biljetterna på blocket! Inte så sådär jävla lätt att kolla! Å biljetterna i sig är ju bara papperslappar med en streckkod på som kollas i entrén.
Smart av honom, synd bara att han använde en mobil reggad på sig själv, körde hit dom i sin egen bil osv :dummer

Så ska ni köpa biljetter på nätet, var lite extra misstänksamma! :gnissla

Dra helvete, jag annonserade just ut biljetter. :mad:
Sabba inte marknaden.

Äkta alltså.

Jag har köpt billjetter av Roller och blev inte lurad. Det måste betyda att jag är bättre än din kompis! :fakta

fan va surt! hur gick det sen då? det är väl det alla undrar över... du borde ju veta vem det är nu?

Jag tror jag skulle bli någon slags stalker till den som gjorde sånt. Skaffa ett oregistrerat sim kort, beställa mat och taxi åt han flera gånger i veckan, ringa mitt i natten och flåsa, beställa all reklam som jag kan tänkas hitta osv så länge som jag orkar hålla upp intresset att förstöra hans liv, vilket nog iallafall skulle vara mitt största intresse i åtminstone ett år.

Haha vafan hnokiie låter som du har tidigare erfarenhet av stalkande du har ju uppenbarligen en hel del bra ideer !

fan va surt! hur gick det sen då? det är väl det alla undrar över... du borde ju veta vem det är nu?
Han, hans polare och dom andra blev ju stående utanför konserten, men iom att flera berättade samma historia om samma blåsning så var arrangören snäll och lät dom komma in.
Japp, vi vet precis vem det är! Polarn ringde upp honom och var "lite" arg, så han fick tillbaka pengarna.

Dra helvete, jag annonserade just ut biljetter. :mad:
Sabba inte marknaden.

Äkta alltså.
Dom här var också äkta :gnissla Dom var bara återlämnade, elektroniskt :huvet

Han kan polisanmälas för bedrägligt beteende. Ger dagsböter och återbetalningskrav.
Om ni får idén att förneka all kännedom om att redan fått pengarna tillbaka, så kom ihåg att han då kan motanmäla ER för bredrägligt beteende...

Problemmet med falska biljetter (även om så inte var fallet i trådstartarens fall) togs btw upp på plus i tisdags,det programmet var sevärt men det gamla talesättet gäller nästan alltid "låter det för bra för att vara sant så är det troligen det". Programmet gav bl a tips på hur man ska gå tillväga för att kunna göra en säker betalning.

Det har dykt upp en del trådar angående"bluffannonser" där folk har blivit lurade på diverse saker här på senaste tiden. :mad:

Last edited:
Han, hans polare och dom andra blev ju stående utanför konserten, men iom att flera berättade samma historia om samma blåsning så var arrangören snäll och lät dom komma in.
Japp, vi vet precis vem det är! Polarn ringde upp honom och var "lite" arg, så han fick tillbaka pengarna.

Fick han tillbaka pengarna av säljaren? Alltså var konserten gratis för han?

Han kan polisanmälas för bedrägligt beteende. Ger dagsböter och återbetalningskrav.
Om ni får idén att förneka all kännedom om att redan fått pengarna tillbaka, så kom ihåg att han då kan motanmäla ER för bredrägligt beteende...

Att bedragaren lämnat tillbaka pengarna gör ju inte att han inte kan åtalas för vad det nu må vara för brott.

Att bedragaren lämnat tillbaka pengarna gör ju inte att han inte kan åtalas för vad det nu må vara för brott.

Precis, ett rån går ju inte åter bara för att rånaren ångrar sig och lämnar tillbaka pengarna. Gärningen har ju redan skett.

En tanke bara; hur kan man annulera biljetter utan att återlämna dem fysiskt hos en återförsäljare?

Jag tror jag skulle bli någon slags stalker till den som gjorde sånt. Skaffa ett oregistrerat sim kort, beställa mat och taxi åt han flera gånger i veckan, ringa mitt i natten och flåsa, beställa all reklam som jag kan tänkas hitta osv så länge som jag orkar hålla upp intresset att förstöra hans liv, vilket nog iallafall skulle vara mitt största intresse i åtminstone ett år.

Här är ett tips: Beställ årsredovisningar Tyvärr är tjänsten stängd för tillfället. En bekant fick ett antal hemkörda, det blev ett par kartonger om man säger så... ja just, det är gratis (var förut iaf). :yoparty

Här är ett tips: Beställ årsredovisningar Tyvärr är tjänsten stängd för tillfället. En bekant fick ett antal hemkörda, det blev ett par kartonger om man säger så... ja just, det är gratis (var förut iaf). :yoparty

Resekataloger är rätt kull med!

Wing Apollo osv .... vi hade ett inbördeskrig i skolan ett tag... fy faan Mamma/Pappa tyckte det var jäddrigt konstigt att vi fick 3-4 ny resekataloger varje dag :hihi

Biljetter ska fan vara personliga, och med vetskapen att stickkontroller kommer genomföras så kommer svarta marknaden dö ut rätt fort och dom som verkligen vill gå på konsert får biljetter.
Hatar såna ockrare.
Fy fan.

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back