Fullständigt namn på Dunlopslicks.

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Hoj
ZX-6R SST 600
Hallå hallå.

Är det någon som vet vad Dunlopslicks till en 125:a heter. Alltså beteckningarna på både fram och bakdäck, slicks respektive regndäck.

/Pär

Enligt TL Racing så kör "alla" på soft fram och medium bak när det gäller 250. Kolla med honom om det är samma till 125.

Last edited:
Enligt TL Racing så kör "alla" på soft fram och medium bak när det gäller 250. Kolla med honom om det är samma till 125.

Skulle nog rekommendera någon annan källa för info och köp. De hade sånär tappat bort vår order på 8 däck och på frågan hur brett ett däck var monterat på rekommenderad fälg har det på 2 månader inte kommit något svar.

Fundera på var och när du ska köra... Ska du köra tidigt på våren är soft ofta helrätt, medans medium kan vara rätt under högsommaren.

Så är det ju verkligen inte...

Han borde väl veta vad han säljer mest av tycker man och med tanke på att han i alla fall då hade ensamrätt på Dunlop racingdäck som är absolut störst i 250 så torde väl hans statistik rätt väl spegla verkligheten.

Han borde väl veta vad han säljer mest av tycker man och med tanke på att han i alla fall då hade ensamrätt på Dunlop racingdäck som är absolut störst i 250 så torde väl hans statistik rätt väl spegla verkligheten.

Dom har bestämt vilken modell dom vill sälja. Dvs gummiblandning 950 + 3167. Så han säljer bara dom. Så alla som köper från honnom har alla köpt samma jepp. Så statistiken kommer inte säga vad förare vill köra på utan vad han valt att ta hem och sälja. För våra förhållander så passar dom blandningarna nog gennerellt bäst.

Jag köpte tidigare däck av TL och jag tycker det har funkat fint, ringt och beställt innan tävlingarna och sen hämtat på tävlingarna. Hans rekomendationer har funkat fint för min del.

Och svenska marknaden är världsledande :confused: och ingen köper däck från andra källor?

Det finns åtminstone 3 olika hårdheter. Har en bekant som är nere och tränar
på Cartagena just nu, och dom fick ragga tag i en anna gummiblandning,då
de som dom använde ena dagen orkade inte med länge tyvärr.
Och då pratade dom om tre olika blandningar. Jag lär bli lite mer informerad
i slutet av veckan, då jag flyger ner till Spanien och skall fortsätta att
hjälpa honom ett par veckor. Men, som sagt, Dunlop har iallafall 3 olika
blandningar till 125R.

Back