Fulleffekt

Thure

Tjoo tjoo
Gick med
30 Jan 2006
Hoj
Kawasaki zx10r 04
Börjar luta åt att regbesiktiga hojen!

Någon som har nå tips på saker man absolut inte får glömma förutom strypbrickorna tex kolfiberdämparen?

:va

Jag lyckades glömma min halvljus lampa :confused: men jag lyckade övertala besiktningsmannen att få åka och tjacka en på mc-varuhuset.
Ett tips (om du har kvar den) är att sätta på originaldämparen på besiktningen för dom skiter i om du har strypbrickor i den. Dom kollade inte effekten alls när jag reggade min.
Det dom kollade var att allt var som det skulle med alla ram och motornummer samt att dom modifieringar som var gjorda var ok.
Det var dock jäkligt roligt när han frågade vilken färg han skulle skriva på reg-beviset.

Bifogat

• IMG_0081[1].JPG
    IMG_0081[1].JPG
    40.1 KB · Visningar: 149
Det är ju en vanlig besiktning bara att dom kollar att du har papper på att den är orginaleffekt nu. För mig räckte det med ett gammalt regbevis från tidigare då hojen hade fulleffekt. Du ska ju självklart kolla allt som har med vanlig besiktning att göra oxå.

Det finns massa trådar om det sen innan. Sök på besiktning så hittar du nog nån bra. Småtips: bakreflex, minst 1mm mönsterdjup, orginalavgassystem, kolla alla lampor och blinker. Lycka till!

Edit: Jaha... du kanske ha importerat och ska regbeiskta första gången. :va
Trodde du skulle omregga från strypt effekt.

Well skrev:
Jag lyckades glömma min halvljus lampa :confused: men jag lyckade övertala besiktningsmannen att få åka och tjacka en på mc-varuhuset.
Ett tips (om du har kvar den) är att sätta på originaldämparen på besiktningen för dom skiter i om du har strypbrickor i den. Dom kollade inte effekten alls när jag reggade min.
Det dom kollade var att allt var som det skulle med alla ram och motornummer samt att dom modifieringar som var gjorda var ok.
Det var dock jäkligt roligt när han frågade vilken färg han skulle skriva på reg-beviset.

öhhh den klibban var inte snygg på den fina lacken!! :gnissla

Rasorblade skrev:
öhhh den klibban var inte snygg på den fina lacken!! :gnissla

Det e en kass bild.
Det är en crome-folie som ligger i lacken, den är spegelblank med svart skuggning i verkligheten.
Ska ta några bra bilder när jag e i garaget (ett par mil hemmifrån) så man kanske ser hur den ser ut, men det e en jävligt knepig färg att få till bra på foto.

Icke import

ej importerad.

vart kan jag fixxa ett intyg på att den är 79kw igen?

måste jag bänka hojen hos nån svindyr verkstad?

Ring vägvertet och fråga om dom har tidigare uppgifter på att hojen har haft 79kw. Det hade dom för mig. Då besparar du dig själv mycket funderingar och onödiga uppgifter. Hojen har ju varit reggad med fulleffekt innan som jag förstår det :va ?

Nyheter
Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret