Full = inget minne

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
Efter att läst denna tråd http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=92951 har jag några frågor som jag gärna skulle vilja få svar på! :)

Hur i hela helvetet lyckas ni sno hem saker utan att ni har nått som helst minne om vart/när/hur/varför?? :7peta

Det är då för mig helt obegripligt hur man lyckas glömma en sån sak...okej man kan få en del minnesluckor när man är riktigt full men att glömma bort sådan enligt mig vitala händelser är helt obegriplig, hur full är ni igentligen när ni är ute å festar? :va :hihi

Nu för tiden kan jag missa MASSor på en hel kväll när jag bara dricker säg 5-6 öl. Skrämmande

Fotrally skrev:
Efter att läst denna tråd http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=92951 har jag några frågor som jag gärna skulle vilja få svar på! :)

Hur i hela helvetet lyckas ni sno hem saker utan att ni har nått som helst minne om vart/när/hur/varför?? :7peta

Det är då för mig helt obegripligt hur man lyckas glömma en sån sak...okej man kan få en del minnesluckor när man är riktigt full men att glömma bort sådan enligt mig vitala händelser är helt obegriplig, hur full är ni igentligen när ni är ute å festar? :va :hihi

jag kanförstå lite men jag bruka komma ihåg..men om man säger såhär..har en kompis som vid studietiden av hans liv var en sådan sak som kom hem med saker så kan jag verkligen förstå varför...tänk ungefär att du super skallen av dig så att du inte fattar nåt någe mer...då tar du ett glas starksprit o bäljer i dig..då ska du se att nåt säkert följer även dig hem..
hans komma ihåg dagen efter var oftast. supa som fan..kommer ej ihåg nåt efter kl 9 till dagen efter då han vaknar med ett bandage runt huve o börja tänka efter..de enda han kommer ihåg är en snödriva o en massa blod från hans skalle...han hade slagi i den o polarna hade bara virra in han en massa bandage (dom va lika full) sen hade han gått på krogen hela kvällen som en mummie :D
obs..detta fick han berättat dagen efter :)

Det är ju mycket snack också, du vet

Jo lite på dom banorna har jag tänkt...men (det finns alltid ett men) alla, eller dom flesta kan väl inte vara mytomaner, lr? :7peta

ozeo skrev:
jag kanförstå lite men jag bruka komma ihåg..men om man säger såhär..har en kompis som vid studietiden av hans liv var en sådan sak som kom hem med saker så kan jag verkligen förstå varför...tänk ungefär att du super skallen av dig så att du inte fattar nåt någe mer...då tar du ett glas starksprit o bäljer i dig..då ska du se att nåt säkert följer även dig hem..
hans komma ihåg dagen efter var oftast. supa som fan..kommer ej ihåg nåt efter kl 9 till dagen efter då han vaknar med ett bandage runt huve o börja tänka efter..de enda han kommer ihåg är en snödriva o en massa blod från hans skalle...han hade slagi i den o polarna hade bara virra in han en massa bandage (dom va lika full) sen hade han gått på krogen hela kvällen som en mummie :D
obs..detta fick han berättat dagen efter :)

Jojo, visst har man lyckas kommit hem med nån pryl efter att man har varit ute å festat. Men visst kommer man ihåg vart man "hittade" denna pryl osv...
okej, jag ska erkänna att kanske nån gång då man har varit RIKTIGT full glömt att man träffade/hejjade på en person, men så fort någon nämner det så kommer minnet upp igen..

Men det kanske bara är jag :rolleyes:

Fotrally skrev:
Jo lite på dom banorna har jag tänkt...men (det finns alltid ett men) alla, eller dom flesta kan väl inte vara mytomaner, lr? :7peta

Nej, dom allra flesta är inte mytomaner men märk väl att dom allra flesta inte heller skriver i just den tråden :lol

När man blir full så är allt häftigt, vissa saker MÅSTE man ta :tungan

har nog aldrig släpat hem något men säg att man hittar en skylt på trottoaren, då måste man gå med den ett tag och vifta och sen ska man åka pulka med den på gräs.

har inte hänt mig men kan mycket väl göra det :tungan

Har gjort mycke idiotiska saker som man inte kommer ihåg!

O visst man får skylla sig själv för man blir så full, men har haft minnesluckor o nu menar jag den typen då du ABSOLUT inte har en aning som varit från åtta på kvällen till dagen efter!

Vet inte om det är så mycke o skryta om när man ligger o mår dåligt utan o veta vad som hänt!

Åkt polisbil hem när jag va sjutton. vakna på morgonen o fråga hur jag kommit hem!

Trodde inte d va sant...

Men så va iaf fallet!

Förr, för sisådär 4 år sen, hade jag ofta minnesluckor på flera timmar. Det här har blivit bättre, men de är inte bra.

Då, när det var rätt illa ringde jag till en alkismottagning (morsan tvingade mig, eftersom det är ett typiskt alkis-kännetecken.) Berättade då för en läkare precis hur mkt jag brukade dricka. 8-12 starköl på en hel kväll låg det ungefär på då kan jag tänka mig. Jag var för det mesta lika full och glad som alla andra som jag var ute med, och vi söp inte mer/hårdare än nån annan. Inte nåt märkvärdigt mao. Då sa läkaren att alkoholen är ju ett gift, som slår ut hjärnan. Hjärnan blir då utslagen olika hos olika människor. En del börjar först svamla, andra får dålig balans, klumpig osv osv. För min del så var det minnet som blev utslaget först. Så fick jag det iaf förklarat för mig.

Min pengaslant!

Mark skrev:
Förr, för sisådär 4 år sen, hade jag ofta minnesluckor på flera timmar. Det här har blivit bättre, men de är inte bra.

Då, när det var rätt illa ringde jag till en alkismottagning (morsan tvingade mig, eftersom det är ett typiskt alkis-kännetecken.) Berättade då för en läkare precis hur mkt jag brukade dricka. 8-12 starköl på en hel kväll låg det ungefär på då kan jag tänka mig. Jag var för det mesta lika full och glad som alla andra som jag var ute med, och vi söp inte mer/hårdare än nån annan. Inte nåt märkvärdigt mao. Då sa läkaren att alkoholen är ju ett gift, som slår ut hjärnan. Hjärnan blir då utslagen olika hos olika människor. En del börjar först svamla, andra får dålig balans, klumpig osv osv. För min del så var det minnet som blev utslaget först. Så fick jag det iaf förklarat för mig.

Min pengaslant!

Bra läkare!

Skador av alkohol
HJÄRNSKADOR - är relativt vanliga hos människor som druckit stora mängder alkohol under många år i följd. Först brukar närminnet - det vill säga förmågan att komma ihåg saker som ligger nära i tiden - drabbas. Minnesluckor i samband med alkoholförtäring kan vara ett tidigt symptom på hjärnskada.

Källa: Centralförbundet för alkohol- och narkotikaupplysning

Fotrally skrev:

Efter att ha supit oavbrutet i ca 3 veckor i sträck så försvann en helg uppe i Trysil, och några minnesfragment har inte dykt upp ännu. Tappar man bort en kväll efter bara en dags supande så är det illa :död
Tjejen kan jag lura i allt möjligt dagen efter då hon brukar få rätt tunga luckor :hihi

Det är ofta jag kommer väl ihåg när jag lämnar ett ställe, även om jag är duktigt packad. Men just vägen hem har jag sällan nått minne av, så om man råkar plocka med sig något som kan vara bra o ha på vägen så är chansen stor att minnet sviker dagen efter ...brukar iof kunna räkna ut händelseförloppet o då kommer det sakta tillbaka till en

jahaja :tomten

Men varför dricker ni så mycket då om ni inte kommer ihåg vad ni gjort?:)
Ni kan väl knappast ha flickvännerna kvar så värst länge då?? :gnissla

Fotrally skrev:
jahaja :tomten

Men varför dricker ni så mycket då om ni inte kommer ihåg vad ni gjort?:)
Ni kan väl knappast ha flickvännerna kvar så värst länge då?? :gnissla

vaddå??? min tjej kan ju bara stå ut med mig då jag är full :fyllisar :yoparty

Jag behöver inte va full för att ha minnes luckor... Fast de flesta brukar jag kunna fylla i om jag verkligen anstränger mig. :rolleyes: Men stress och ett snurrigt liv kan ge även den nyktraste människan minnesluckor.. Känns ju för övrigt lite skönt att höra att man inte är ensam iaf om dåligt minne.... *ler* ;) :banana

jimler skrev:
vaddå??? min tjej kan ju bara stå ut med mig då jag är full :fyllisar :yoparty
haha ja det kan juh vara en variant :tummenupp

Tänkte dock mer på att chansen till otrohet måste juh öka dramastiskt för er som super?
Eftersom ni tappar minnet som en del verka lyckas göra i flera timmar så kanske ni har glömt bort det dagen efter...= det man inte vet mår man inte ont av! :)

Vet en vän till mig som fick med sig en vägkon modell enorm med sig hem efter krogen. Han förstår inte vad den gör där när han vaknar, men gör sig kvickt av sig med den. Saker och ting verkar inte så briljant dagen efter som det kanske verkade kvällen innan. ;D

Har bara fått minnesluckor en gång, vaknade på sjukhuset med ordentlig hjärnskakning och ett sår i pannan. Minns inte mycket från kvällen innan mer än att jag varit på krogen. Annars så brukar det gå bra för det mesta.

God morgon förresten!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...