Full gas på sachsenring

TUMi

Ny medlem
Gick med
4 May 2004
Hoj
Zx6R 636 -04
Jag och ett par polare var nere på sachsenring nu i helgen och tittade på MOTO GP som för övrigt var över fett.
Men det jag vill ha svar på det är ifall någon har någon aning om varför folk på campingen står och gasar med sina mc upp på övervarvnings skyddet????? inte en gång utan typ 10 minuter och tycker det e as ball, inte nog med det utan helst så ska det vara utan avgas rör oxå.

så höll vissa personer på i flera timmar med 15minuters uppehåll mellan gasningarna??

är det någon tävling eller vad är syftet med detta, stå och gasa på övervarvings skyddet är ju inga problem.

Någon som vet något om detta???

Jag vet inte varför dom gör det och jag kan inte ens i min vildaste fantasi föreställa mig varför man vill förstöra hojen på det sättet.
Det ska ju (ibland) gärna vara direkt från kallstart till redline dessutom. Fullständigt jävla puckat. :kocko
Ren kapitalförstöring. Om dom tycker så jävla illa om knarren att dom bara vill förstöra den så borde dom väl inte ha köpt den från början? :tomten
Om Darwin hade haft rätt så hade vi sluppit de där puckona. "Endast de bäst lämpade överlever". Uppennbarligen hade ju Darwin fel. :hihi

TUMi skrev:
Jag och ett par polare var nere på sachsenring nu i helgen och tittade på MOTO GP som för övrigt var över fett.
Men det jag vill ha svar på det är ifall någon har någon aning om varför folk på campingen står och gasar med sina mc upp på övervarvnings skyddet????? inte en gång utan typ 10 minuter och tycker det e as ball, inte nog med det utan helst så ska det vara utan avgas rör oxå.

så höll vissa personer på i flera timmar med 15minuters uppehåll mellan gasningarna??

är det någon tävling eller vad är syftet med detta, stå och gasa på övervarvings skyddet är ju inga problem.

Någon som vet något om detta???

Så där gör tyskarna var dom än är! :kocko

Jag har kollat på GP:t i Assen några gånger, och där dräller det av tokgasande tyskar på de omgivande campingplatserna.

Om de inte står och tokvarvar in i varvskyddet tills krökarna är vitglödgade så försöker de köra offroad med sporthojar, eller hetsar varandra till olika stunts mellan tälten. Inget av detta sker med mindre än tre promille i blodet...

Ganska underhållande att kolla på, men helt livsfarligt! :skrämd

hahaha... fan va sköna tyskar!! det där skulle ja vilja se!! :yoparty

Det verkar vara nåt kontinentalt. Under Jerez GP 2002 bodde jag i en stad c:a 4 mil därifrån som hette El Puerto de Santa Maria. Det var där som många av hojåkarna hamnade då Jerez stad var avspärrat för motorcyklar under hela veckan inför GP:t. I stan där vi bodde så spärrade de av hela centrum för att istället endast låta hojåkare vara där..... :va Resonemanget var att om man ger dem en avspärrad plats att vara på så skulle de inte köra runt som galningar i resten av stand.

Givetvis funkade det inte alls utan det kryllade av galna spanjorer och portugiser på hoj som körde runt utan avgassystem och stod och torrgasade mot varvstopppet hela nätterna och dagarna igenom. Framförallt var det en gata (den gatan vi bodde på givetvis.... :huvet) där det slangades och gjordes stopppies, tokgasades, gjordes burn-outs etc inätterna igenom. På nåt sätt måste de haft olika skift som tog hand om galenskaperna för det var inte lugnt en minut. En annan favorit var att flera hojar stod och gasade i takt ungefär som : "vroom-vroom, vrom-vrom-vrom, vrom-vrom-vrom, vroom, vrom-vrom" På min fantastiska fonetiska beskrivning förstår ni nu precis hur det lät. :rolleyes:

jo visst kan det vara lite underhållande men det där med gasandet är idiotiskt.

Och ja det var bara tyskar som gjorde det.
vi hade en tysk som stod 5 meter från oss och höll på hur länge som helst, ganska många som blev lite irriterad på han så där var någon som råkade dra ur all luft från hans ena däck på hans mc.

antagligen ett gäng hådrrockare som inte gillade han för de smög runt där lite konstigt.

jag trodde det var någon form av fjortis tävling i hur dum i huvet man var eller något i den stilen, och de verkade tycka att det var as ball själv för de gick och garvade hela tiden :kocko

ja visst gör det men då ska du åka dit för GP.
och att de står och gasar det kan vara häftigt de första 5 minuterna sen e det bara drygt speciellt om du har en som håller på 3 meter sidan om dig, ingen höjdare.

men försutom det så var det över fett.
öl mc och många konstiga människor.

Det är likadant på Assen , tyskarna står och tokvarvar tills typ 2 på natten .
:va
När vi var där så hade dom tagit med en komplett ford motor på ett släp som dom drog igång på fullgas , där fick den stå tills den skar . :kocko

Såg ett gäng finnar (säkert på väg till färjan) som stannade till vid rödjluset vid stureplan. Samtliga använde sig av varvtalsstoppet tills det blev grönt.

Så varning för finska hojar också? :brinnerup

Men det hade varit skoj att veta varför man gör det, vad får mna ut av det och vad vinner man på att göra det?????

Det verkar precis som att de måste visa att de finns???

På tal om ford motor de stod och varav sina el verk oxå :kocko

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...