Full fart på Busan?

Busafreak

Sportforever-customnever
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa, CBX 1000, REX 98cc -39
Dags att se över alla! filter på Busan? Vid fullt gaspådrag genom växlarna känns det som om bränslet inte räcker till. Vid full rulle på hög växel från låg fart verkar inte detta inträffa. Nå´n som har samma erfarenhet o vet?

Hör talas om klämd bränsle slag m m.

Vill ju inte komma ut i vår med en motor som inte drar ordentligt :-)

Vilken årsmodell har du ?
På de tidigare versionerna finns ett problem med att avlagringar ifrån soppapumpen sätter igen filtret i pumpen.
Ta isär och rengör ALLA filter. Om du vill kan du även ta bort några. Det finns ett överflöd av soppa filter på busan.
Jag själv har rationaliserat bort de som sitter i spridarna, och fått en bättre gasrespons.

Göran skrev:
Vilken årsmodell har du ?
På de tidigare versionerna finns ett problem med att avlagringar ifrån soppapumpen sätter igen filtret i pumpen.
Ta isär och rengör ALLA filter. Om du vill kan du även ta bort några. Det finns ett överflöd av soppa filter på busan.
Jag själv har rationaliserat bort de som sitter i spridarna, och fått en bättre gasrespons.

Årsmodell -99

Samma som min.

Du kommer hitta en himla massa klägg i filtret so msitter i soppa pumpen.
Lycka till !

Det finns info på nätet hur man gör för att plocka isär och få ihop pumpen. Läs först gör sedan.

Det där fenomenet hade jag förra våren på min GSX1100R, den gick orent på 5:an vid gaspådrag, jag trodde att flottörerna satt för lågt, men när jag plockat ner och mätt upp så hittade jag inget fel, däremot när jag tog tryckluft och blåste i alla munstycken och kanaler kom där ut en grön smet, troligen avlagringar från bensinen.

Efter detta gick den bra igen :tummenupp

Göran skrev:
Samma som min.

Du kommer hitta en himla massa klägg i filtret so msitter i soppa pumpen.
Lycka till !

Det finns info på nätet hur man gör för att plocka isär och få ihop pumpen. Läs först gör sedan.

Tack, jag har som sagt verkstadsboken (inte tittat än) på flera hundra A4-sidor. Men om det inte står där var hittar man då adressen på nätet?

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...