Fula ärr = Pengar??

Har brötit nyckelbenet en gång i tiden så att det sticker ut, samt sytt mitt i fejan efter att ha spelat innebandy (lumpen så jag var nog försäkrad) men har inte haft en tanke på att plocka ut ngt, har ju inga men... Det är ju bara löjligt att folk ser det som sin rättighet att utnyttja systemet maximalt. Då ska man heller inte gnälla på höga försäkringar.

Kiosken skrev:
Har brötit nyckelbenet en gång i tiden så att det sticker ut, samt sytt mitt i fejan efter att ha spelat innebandy (lumpen så jag var nog försäkrad) men har inte haft en tanke på att plocka ut ngt, har ju inga men... Det är ju bara löjligt att folk ser det som sin rättighet att utnyttja systemet maximalt. Då ska man heller inte gnälla på höga försäkringar.
ja tyvärr är det de som tar ut ersättning för ett litet ärr som i det långa loppet ligger bakom att den riktigt drabbade inte får ut vad denna skulle haft.

Sen förstår jag inte det med att få ut pengar för ett ärr, kanske är jag dum men man skall isåfall få ersättning för att rätta till det fula ärret eller blir ärret snyggare om man fått lite pengar för det? :va

Blondie skrev:
Ersättningsreglerna ändrades 1 jan 2002 tror jag det var!

men kolla om du har rättsskydd i försäkringen då kan det löna sig med en advokat eller jurist
Om man som ja då krockade lite lätt (16OP 500stygn) 2001 men inte kommit så långt som ersättning riktigt ännu, gäller dom gammla el dom nya reglerna?
Har läst lite om att det kan vara bra med en advokat/jurist vid ersättningsen men undra lite varför å e de nått man har automatiskt i hem/mc försäkring? kan va lite bra att vet då de inte e långt kvar.
Blir inte FB bara griniga om man har en sådan :gnissla

Vad är det för fel på att utnyttja en försäkring man betalar för? Om mina föräldrar betalade dyra pengar för en olycksfallsförsäkring när jag var liten så har jag också rätt att använda den. Sen om det handlar om ett ärr som inte syns eller saker som jag faktiskt lider av ska inte ha någon betydelse.

McB skrev:
Vad är det för fel på att utnyttja en försäkring man betalar för? Om mina föräldrar betalade dyra pengar för en olycksfallsförsäkring när jag var liten så har jag också rätt att använda den. Sen om det handlar om ett ärr som inte syns eller saker som jag faktiskt lider av ska inte ha någon betydelse.

RÄTT :tummenupp
Man kan juh ta ut pengar från FB på två olika sätt vid en skada, Det ena är juh sveda av verk, det andra är när man fått något ärr.. Då ska man få så mkt pengar av FB som det skulle kosta att ta bort ärret mer eller mindre. Sen är det juh upp till var och en vad de gör för pengarna.. Om man vill gå med ärret eller om man vill ta bort det. Alltså så mkt som en skönhetsoperation skulle kosta. sedan får man juh en liten slant pga vart det sitter oxå.
Själv fick jag 20.000 för ett ärr på läppen, då var det doktorns fel att jag fick det. Han sydde fel. :mad: Det kan juh faktist ha betydelse att det var det dära sjukhuset där uppe, där inga läkare hade färdig utbildning. SOm det var en massa tjasf om.

sportarn skrev:
Har ju själv fått ersättning när jag kraschade och nyckelbenet sticker ut och inte är speciellt vackert. Kan inte tänka mig att det är max ett år. Däremot så får man ersättning minst ett år efter olyckan skett för att försäkringsbolaget ska kunna se vilka märken det blivit.
Lycka till, men personligen så är det inga större summor man får. Tror jag fick 7000 ungefär.

min bror krascha på banan en gång..han fick en bula på axeln efter trasigt nyckelben..sen får han lite ont i tummen ibland..tro han fick typ 50000:- pix...
du vart nog lurad :3freak

yOOn skrev:
Själv fick jag 20.000 för ett ärr på läppen, då var det doktorns fel att jag fick det. Han sydde fel. :mad: Det kan juh faktist ha betydelse att det var det dära sjukhuset där uppe, där inga läkare hade färdig utbildning. SOm det var en massa tjasf om.

hmm, jag vurpade en gång för en del år sen, kom in på sjukhuset med benpipan stickande ur fingret.
dom byggde ihop min hand och lovade att det skulle bi rakt och fint(jag hade en spik i fingret).
men det blev fan inte rakt, och mitt finger funkar inte som det ska, FB sa: "det blir rakt med åren, kom tillbaka när du blir 18".
nu fyllda 18 ska jag ta upp kampen med FB, varför ska man inte utnyttja försäkringen man har? speciellt om man har ett funktionshinder som följd av skadan.

moraltanter som kommer med sina skräckberättelser om 500 styng överallt, och avslutar med "inte fan har jag fått pengar", borde heller förbanna sig själv över att dom inte har försökt få ut pengar...

Blondie skrev:
Gnäller väl lite då efterssom hele min högra sida e förstörd fot knät alla revben lungan axeln samt ca 10 ryggkotor på grund av att en bil blinkade höger o svängde vänster men man kanske bara ska bita ihop o gilla läget då:(

Har inte sovit en hel natt på ca 3 år men det spelar kanske ingen roll heller

Var inte menat mot dej. Utan bara ett tillägg till ditt inlägg om hur det är i mitt fall. Jag har inte fått ut en krona för mina skador(vilket jag gärna skulle vilja ha). Men jag önskar dom med stora skador(inte ärr på armbågen) att dom ska få ta del av dessa stålars man betalat in i alla år.

I mitt fall skyller FS bolagen på att min drunknings olycka inträffade året innan man kunde få pengar för vanprydande ärr, så hade olyckan skett 6måndadr senare så hade jag fått ersättning.

Mitt bakdäck släppte på rullgrus i somras, skrapade upp maffiga sår på knäna. Har feta ärr kvar. Så när jag såg den här tråden igår så kollade jag upp försäkringspapprena mina, och jag hade "ärrersättnng" i personförsäkringen. Så jag skickade in en skadeanmälan igår, fick svar idag. Än så länge ser det ljust ut, som att jag kan få pengar, men man ska ju inte säja hej över ån. Men det är ett stora ärr, så lite borde man ju få..

Men visst, man kanske ska tycka att ni som har fetare skador ska få pengar, men eftersom jag har en sånhär försäkring, ska jag då inte få utnyttja den?

//Backman

Back