Ful-lagning av växelpinnen

Tyro

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Honda Jättesvart fågel -98
Det sista jag skulle gör innan jag lämnade cykeln i höstar var att försöka lägga i ettan så att den inte skulle rulla någonstans. Tyvärr tyckde den annorlunda, så den lilla pinnen gick av. :huvet
Nu när våran är på väg hör uppe var det dags att börja laga.
Man börjar med det här (bild 1 -> 4)
Sen sätter man ihop dom (bild 5 och 6)

Bifogat

• DSC01350.jpg
    DSC01350.jpg
    21.4 KB · Visningar: 59
  • DSC01351.jpg
    DSC01351.jpg
    20.2 KB · Visningar: 39
  • DSC01352.JPG
    DSC01352.JPG
    23.4 KB · Visningar: 42
  • DSC01353.jpg
    DSC01353.jpg
    16.5 KB · Visningar: 61
  • DSC01354.jpg
    DSC01354.jpg
    24.1 KB · Visningar: 44
  • DSC01355.jpg
    DSC01355.jpg
    21.9 KB · Visningar: 80
Last edited:
öh... varför så många muttrar? :D

Själv använder jag på stunthojen endast 1st skruv o en mutter. funkar fint. sluta kaxa dig med så många muttrar. :hihi

Sen sätter man dom här (bild 1) och skruvar ihop allt så att det ser ut så här (bild 6)

Senare kommer jag kanske att uppdatera från standard modellen till delux, Nu med silvertejp :tummenupp

Bifogat

• DSC01349.jpg
    DSC01349.jpg
    29.2 KB · Visningar: 185
  • DSC01356.jpg
    DSC01356.jpg
    32.9 KB · Visningar: 286
Swedie skrev:
öh... varför så många muttrar? :D

Själv använder jag på stunthojen endast 1st skruv o en mutter. funkar fint. sluta kaxa dig med så många muttrar. :hihi

Klart man måste göra det ordentligt och inte snåla så mycket. :rofl

vadå ful den har jag oxå på min hojj :rolleyes:

Tyro skrev:
Senare kommer jag kanske att uppdatera från standard modellen till delux, Nu med silvertejp :tummenupp

Äh, klipp till en snutt av lämplig slang och dra över muttrarna. Blir som ny.
:tummenupp

DumDum skrev:
Äh, klipp till en snutt av lämplig slang och dra över muttrarna. Blir som ny.
:tummenupp

Det var tänkt så från början, men gummi kostar pengar och silvertejp finns hemma.

Och Allt går att laga med silvertejp :fakta

har in aldrig hört talas om tiggsvets???? :7peta :tungan

Vegas skrev:
Va e det( tiggsvets)?......... -Snälla kan du svetsa :D - snälla bara en liten svetsning bara.....................sorry , kunde inte låta bli

Vegas skrev:
Jodå, men jag har inte tillgång till en, och orginalpinnen gick nog inte att svetsa...
Och skruven och muttrarna gick på 15 kr så skit samma, funkar nog lika bra.

Ken Keniff skrev:
Va e det( tiggsvets)?......... -Snälla kan du svetsa :D - snälla bara en liten svetsning bara.....................sorry , kunde inte låta bli
:rofl :lol :D :Bugar

(tigsvets. Tungsten Inert Gas)

Last edited:
Vet inte med kaw men kan nämna att Suz-spakarna går utmärkt att svetsa. Köpte tiller med krock. Svarvade ny pinne, svetsade fast. Skulle montera på hojen, gick inte. Hade vänt den förbannade pinnen inåt! :kocko :huvet
Gör om gör rätt!

Jaja, nu är växelspaken lagad och på plats i alla fall! :tummenupp Och det går alldeles utmärkt på Suz och antagligen lika bra på Kaw.

Ken Keniff skrev:

visst kan jag det, kom med grejerna....
men bara för att du ska vara så jävla ironisk så får du betala... fullpris!!! :arsele

Back