Ful läppen !

Lennart

finns även med tinnitus !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ny i Örebro
Hoj
Buell XB12Ss
Hur är det nu när jag snart ska besikta?
Jag köpte den gamla -89:an förra sommaren och det första jag gjorde var att såga bort så mycket som möjligt av fulingen där bak, samt att flytta upp nummerplåten så mycket det gick under baklyktan !
Jag får väl tillverka en förlängning till den nu då ? eller?? :(
I så fall, hur lång ??

annars står väl farbror duktig och :fakta
 
Inga problem. Jag har haft avsågade stänkskärmar (på Kawan) och som t.ex. Duken har inte ens en stänkskärm, utan bara regskylten. Se dock till att ha en reflex bak, det är de jäkligt petiga med nu och den får inte vara triangulär om jag minns rätt.
 
Stänkskärm behövs EJ, och reflexen köper du på närmaste OK-mack och hänger dit lite snyggt. Min hängde i en stripe runt en bult, det gick igenom men han skrattade en del......
 
Annars trycker man dit en reflex bak lite diskret som får sitta kvar.. var ingen höjdare att köra hem en 15mil en sen kväll i sommras när man höll på å bli överkörd av varannan bil som kom bakifrån, när lyset hade lagt av och ingen mack som sålde reflexer hade öppet. Är ju svårt för en skälv att se om det har lagt av där bak och då syns man inte alls bra utan reflex, spc inte om man har en dassig gammal reggplåt som jag.. eller har den sitter gömd på nåt vis, så inte ens det reflexeras. Bara en tanke.. har själv inte ens fåt dit nån än bara :rolleyes:
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top