"Fuck you" ficklampor

Mmm, satsa på det hur mycket du vill, men alla med lite självförakt väljer CR123 eller 18650 batteri på sina små ficklampor.

Jobblampor som du kan ladda hela tiden och har en viss logistik med accar är det ju helt ok - dom accarna ger ju mest ljus vikt/volym mässigt.

För generellt bruk är dock R6 ficklampor guldvärda - speciellt för offlinebruk.
Man hittar inte 13B873GTY21 batterier på lokala Ica utan R6

Man kör dom laddbart med normalt eller som alkaliska som reserv - Litihum R6 kör jag i värre kyla nedåt -20.

Jag skulle vilja påstå att R6 lampor är lämpliga för dom flesta här:tummenupp

Jobblampor som du kan ladda hela tiden och har en viss logistik med accar är det ju helt ok - dom accarna ger ju mest ljus vikt/volym mässigt.

För generellt bruk är dock R6 ficklampor guldvärda - speciellt för offlinebruk.
Man hittar inte 13B873GTY21 batterier på lokala Ica utan R6

Man kör dom laddbart med normalt eller som alkaliska som reserv - Litihum R6 kör jag i värre kyla nedåt -20.

Jag skulle vilja påstå att R6 lampor är lämpliga för dom flesta här:tummenupp

Ett batteri som håller längre, som är uppladdningsbart o överlag allmänt bättre eller ett batteri som inte håller lika länge, är lika uppladdningsbart men överlag sämre FAST man kan få till ICA o köpa ett nytt svindyrt om batteriet tar slut, o det är ju en jättefördel?

Någon som funkar bra mot väldigt mörka ytor då?

De nyare med blåaktigt sken har jag upptäckt är totalt värdelösa när man ska dränera en tjockoljetank eller liknande. Man har inte en suck att se nivån eller flödet.
Fick låna en äldre lampa modell glödlampa som funkade kanin, men har haft svårt att hitta sådana.

Någon som funkar bra mot väldigt mörka ytor då?

De nyare med blåaktigt sken har jag upptäckt är totalt värdelösa när man ska dränera en tjockoljetank eller liknande. Man har inte en suck att se nivån eller flödet.
Fick låna en äldre lampa modell glödlampa som funkade kanin, men har haft svårt att hitta sådana.

http://www.ebay.com/itm/UltraFire-W...35?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item43abee59d7

Kan inte svära på att denna har gulaktigt sken, helt omöjligt att veta då det finns så många olika tillverkare av dessa med diverese olika LEDs men jag har en sånhär nånstans som har gulaktigt sken iaf.

Jag har en Olight M20 Warrior Special Operations (puh). Funkar strålande, trodde den hade lagt av, men det visade sig att mitt ena 18650 hade hälsat hem. Dock har den det karakteristiska blåvita skenet.

Andra tillfällen när det blåvita ljuset inte är bra är om man ska leta sprickor, exempelvis på flygplan. Därför använder flygtekniker oftast ficklampor med glödlampor i. Hälsningar tidigare flygtekniker.

Maglight D6 is the shit, fast kanske för tio år sedan... :rodnar
Grym till allt möjligt. Vapen, hammare, brännbollsträ...

/A

Nu vet jag inte hur priserna ligger såhär års men jag fick iaf mejl av www.lajt.se att de har lagerutförsäljning inför lagerflytt så det kan vara värt att jämföra med :)
Har handlat där själv och det gick både snabbt och väldigt smidigt.

Nu är det höst. PD35 och HL30 beställt. Köpte från flashlightshop.de. Sunkig sida och bara marginellt billigare än lajt.se. Får se om det kommer hem något.

Har ju en HP11 som tidigare så nya pannlampan är till tjejen. Sen kommer kängorna i veckan nu ska vi vi ut i skogen på kvällarna. Fan vad fint det kommer att bli.

Fenix-HL30-LED-Flashlight.jpg

10852.jpg

18-8256.jpg

Impulsbeställde nyss en Olight s80, någon som har en eller har provat? Haft en Led lenser p7 tidigare men den känns out of date nu när man ser vad som finns i kategorin idag. Får hoppas den levererar!

Impulsbeställde nyss en Olight s80, någon som har en eller har provat? Haft en Led lenser p7 tidigare men den känns out of date nu när man ser vad som finns i kategorin idag. Får hoppas den levererar!

Det blir nog bra. Man blir sällan besviken på varken olight eller fenix. Var beställde du?

850 lumens ur den här lilla. Trodde den var större. Blir test ikväll.

Bifogat

• uploadfromtaptalk1382023433590.jpg
    uploadfromtaptalk1382023433590.jpg
    76.9 KB · Visningar: 119
Sådär olight s10 beställd, och nu i efterhand konstaterar jag att det inte bara var modeknappen på kroppen, utan även brytaren.

Får se om den bränner hål i fickan eller inte...

Nu har jag burit den ett tag och den har bara gått igång två gånger i fickan.

Utöver det är jag tvärnöjd.

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back