ftp program

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
har laddat hem ett ftp program som heter SMART FTP, är det någon som vet någon Svensk guide hur man handskas med detta program. Hade tänkt dela ut lite saker, inte ladda hem

Smartftp är väl bara en KLIENT, ingen server. Tror jag. Bästa serverprogrammet är RaidenFTP. Bökigt att ställa in, men den accepterar högre hastigheter än t.ex G6 eller Serv-U, samt att RaidenFTP har mycket bättre möjligheter för att sätta säkerhetsinställningar (SSL t.ex.), personliga inställningar osv. G6 och Serv-U är busenkla att ställa in, men klarar inte högre hastigheter än 2-3Mbit eller så.

Edit: FlashFXP är också en KLIENT (Den bästa f.ö.). Det är en serverprogramvara han behöver.

Last edited:
Skalman skrev:
Smartftp är väl bara en KLIENT, ingen server. Tror jag. Bästa serverprogrammet är RaidenFTP. Bökigt att ställa in, men den accepterar högre hastigheter än t.ex G6 eller Serv-U, samt att RaidenFTP har mycket bättre möjligheter för att sätta säkerhetsinställningar (SSL t.ex.), personliga inställningar osv. G6 och Serv-U är busenkla att ställa in, men klarar inte högre hastigheter än 2-3Mbit eller så.

Edit: FlashFXP är också en KLIENT (Den bästa f.ö.). Det är en serverprogramvara han behöver.

De gånger jag har haft igång G6 så har jag utan vidare maxat min 10Mbit lina, så det köper jag inte. Men resten kan jag hålla med om! :rolleyes:

rainman skrev:
De gånger jag har haft igång G6 så har jag utan vidare maxat min 10Mbit lina, så det köper jag inte. Men resten kan jag hålla med om! :rolleyes:

Ny version kanske då. Den vägrade släppa mer än 300kB när jag skaffade BBB. Raiden släpper 1MB/s om jag vill :)

Edit: såg nu att G6 numera tydligen också stöder SSL.

Last edited:
Backdraft skrev:
Bara för att röra till det lite till så tänker jag rekommendera "BulletProof FTP-Server". Jag hade aldrig satt upp en ftp-server innan jag testade det, men det var riktigt enkelt!

http://www.bpftpserver.com/
JAg får prova denna då så får vi se

Backdraft skrev:
Bara för att röra till det lite till så tänker jag rekommendera "BulletProof FTP-Server". Jag hade aldrig satt upp en ftp-server innan jag testade det, men det var riktigt enkelt!

Samma sak för mig! Ett enkelt & bra program :tummenupp
//Gumpa

Gumpa skrev:
Samma sak för mig! Ett enkelt & bra program :tummenupp
//Gumpa

Vars väljer man det man ska dela ut då ???????? JAg är nollad på FTP progz

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back