GSXR1100R
The older i get the faster i was
Om alla pluggarna har gått hur stor chans är det att cylinderpackning/vattenkanaler har klarat sig?
Svara bara om du verkligen vet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
GSXR1100R skrev:Om alla pluggarna har gått hur stor chans är det att cylinderpackning/vattenkanaler har klarat sig?
Superbike Roger skrev:Glömt att fylla på glykol inför vinterförvaringen?

Rejshoj, ingen glykol.Busgrabb skrev:Brukar man inte ha det året runt ?
Det har jag i mina bilar/hojar i allfall, det skyddar ju mot rost/oxid med inte bara is.
Ursäkta onödigt inlägg kanske....![]()
valmers skrev:Rejshoj, ingen glykol.
Nä, det är halt.(när det rinner ut på banan)Busgrabb skrev:Asså ? Kyler sämre eller ?
Bearing skrev:Nä, det är halt.(när det rinner ut på banan)
Jag tror att det har gått åt helvete, men jag bara gissar.GSXR1100R skrev:Om alla pluggarna har gått hur stor chans är det att cylinderpackning/vattenkanaler har klarat sig?
GSXR1100R skrev:Om alla pluggarna har gått hur stor chans är det att cylinderpackning/vattenkanaler har klarat sig?
Ja det är det, får kolla den saken oxo.norrlansguld skrev:Är det vatten i oljan?
På 96-99 leder åtminstone några frostpluggar ut i motorn.
GSXR1100R skrev:Ja det är det, får kolla den saken oxo.
Det är 4 pluggar i toppen som har poppat ur, förhoppningsvis går det att få den tät igen.norrlansguld skrev:Trodde att det var topplockspackningen som hade gått på min hoj, men det visade sig att det var en frostplugg som det hade rostat hål i och vattnet gick ut i motorn pga att kylaren endast var fylld med vatten, dvs inget rostskyssmedel.
Jag tog toppen till en firma som renoverade toppar mm och dom bytte pluggarna åt mig, sedan monterades toppen tillbaks med ny topppackning samt ett antal oljebyten för att få ur all fukt ur motorn innan den togs i bruk.
GSXR1100R skrev:Det är 4 pluggar i toppen som har poppat ur, förhoppningsvis går det att få den tät igen.
Ja det är bara att lätta på ventilkåpan.norrlansguld skrev:Det går det säkert, hoppas att det går utan att behöva demontera toppen.
Inga problem, vi satte i pluggarna igen och nu rullar liketvalmers skrev:Jag tror att det har gått åt helvete, men jag bara gissar.

|
Nya BMW S 1000 RR tar form
Redan i maj 2025 gav BMW me... |
|
|
|
Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D
H-D presenterar nya Deadwoo... |
|
|
Sommarauktion hos Antiqueweb
Svenska Antiqueweb avslutar... |