Fryslagg CS Source

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
..
Jag har precis börjat spela lite CS Source igen men det har nu uppstått ett litet problem. Jag får ganska rejäla laggningar och det blir nästan ospelbart. Detta problem upplevde jag inte när jag spelade för 6 månader sen. Vad kan ha hänt?

Jag har en 3,2 Ghz propp 1G ram och ett 9800 pro. Är det nån speciell grafikdrivare som rekomenderas eller vad kan vara problemet?

:argpådato

Tjoffe skrev:
Jag har precis börjat spela lite CS Source igen men det har nu uppstått ett litet problem. Jag får ganska rejäla laggningar och det blir nästan ospelbart. Detta problem upplevde jag inte när jag spelade för 6 månader sen. Vad kan ha hänt?

Jag har en 3,2 Ghz propp 1G ram och ett 9800 pro. Är det nån speciell grafikdrivare som rekomenderas eller vad kan vara problemet?

:argpådato

blir de så att när du möter fiender så laggar de till som satan, spelet låser sig lite å sen kommer massa lik nerramlandes?

Hade samma problem, det hängde sig i kanske 30sek när jag fick en flashbang på mig och datorn blev allmänt seg, kom på att mitt nättaggregat är i klenaste laget och bytte det. Nu funkar det utmärkt utan lagg.

Kan vara värt att kolla upp. Annars kan du prova med att uppdatera alla drivrutiner till datorn, om nite det funkar ställ ner grafiken lite i taget och prova.

Sluta lira source, det är ju inbyggd aimbot i den skiten. Lira 1.6 istället! Mycket roligare, så är de lite utmaning i de med...:D

Empa skrev:
Hade samma problem, det hängde sig i kanske 30sek när jag fick en flashbang på mig och datorn blev allmänt seg, kom på att mitt nättaggregat är i klenaste laget och bytte det. Nu funkar det utmärkt utan lagg.

Kan vara värt att kolla upp. Annars kan du prova med att uppdatera alla drivrutiner till datorn, om nite det funkar ställ ner grafiken lite i taget och prova.

iofs mitt 400W kanske inte orkar med 4hdds ett x1800 dvd opteron 146 :va

btw, nån som vet vilken "+" rating en opteron 146 har? kan va intressant å se vad den motsvarar

Jag hade samma problem, fryslagg i ett par sekunder som uppstod titt som tätt, dock ej regelbundet. Inga liknande tendenser i andra spel. Inga problem med hårdvaran/mjukvara konstaterades efter myckna rotande (uppgradera alla BIOS, drivrutiner, installerade om XP, körde utan ljud mm)

Slutgiltligen så testa jag, efter tips, TCP optimizer. Körde den och efter det så försvann lagget. Kan kanske vara värt testa?

http://www.speedguide.net/files/TCPOptimizer.exe

Mvh Micke

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!