Fryser om händerna

joacimz

Medlem
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Yamaha R6
Det ultimata är väll att ha barkbusters och handtagsvärme och det är väll planerat längre fram, men eftersom man vet hur seg man brukar vara så få man fixa en lösning så länge.

Vad är att föredra / vad är varmast? Biltemas varmfodrade handske eller styrmuffarna?

productimage.asp

productimage.asp

Skaffa styrmuffar och handtagsvärmare så slipper du problemet helt. Bra att ha barkbusters under iof eftersom muffarna annars ligger och trycker mot broms och kopplingshandtag när man kommer upp i fart. Skippa biltemas vinterhandskar, jag köpte såna för att prova men lämnade tillbaka dom på en gång eftersom dom är för tjocka på insidan och att man har noll känsla för reglage. Kan rekomendera svenska corell, dom slår allt annat jag har provat både i sommarhandskar och vinterhandskar, bra priser har dom också. :tummenupp

Styrmuffar räcker enligt mig. Blir det kallare ska du sitta hemma framför brasan med en irländsk kopp kaffe och en söt tjej.

Tjocka handskar funkar inte - det har jag testat av alla de slag - fullkomligt livsfarligt att försöka sköta reglagen med (slutade i ett dike första gången). T.o.m. handskar med inbyggda elslingor (på utsidan av fingrarna) har jag provat - men det räcker inte långt för att hålla kylan borta när man får upp lite fart. Styrmuffar och gärna i kombination med värme från handtagen är det enda som håller i längden.

Tjocka handskar funkar inte - det har jag testat av alla de slag - fullkomligt livsfarligt att försöka sköta reglagen med (slutade i ett dike första gången). T.o.m. handskar med inbyggda elslingor (på utsidan av fingrarna) har jag provat - men det räcker inte långt för att hålla kylan borta när man får upp lite fart. Styrmuffar och gärna i kombination med värme från handtagen är det enda som håller i längden.
Exakt, tjocka på insidan är inge bra, det är på utsidan av handen dom ska vara fodrade. Svårt att hitta men Corell har/hade det.

doppa händerna i bensin (bensin/frigolit (molotrov coktail) brinner längre och droppar inte) och tänd på det är varmt en stund men sedan känner du inget:)

styrmuffarna med värme hantag finns annars om man tycker om att det sitter några fula saker på hojen som man kan stoppa in händerna i, bara cros hanskarna behöver man då:)

Last edited:
Richa trefingervante

Jag har använt dessa vantar sedan januari i år, jag har aldrig frusit om händerna, jag hade inte barkbaster eller handtagsvärmare i vintras. De kostar ca 500 kr.
De är ganska tunna och regntäta

Bifogat

• 8212_master.jpg
    8212_master.jpg
    43.3 KB · Visningar: 120
Köpte biltemas muffar och körde 10 mil i tät dimma/regn idag och de var både torra och varma. Rekommenderar verkligen dem, iaf för de 99:- de kostade.
Var lite svårt att nå reglagen när man stod upp annars var de helt ok.

Bifogat

• Archive_Product_images_82_Large_82-176_l.jpg
    Archive_Product_images_82_Large_82-176_l.jpg
    26 KB · Visningar: 92
Last edited:
Köpte biltemas muffar och körde 10 mil i tät dimma/regn idag och de var både torra och varma. Rekommenderar verkligen dem, iaf för de 99:- de kostade.
Var lite svårt att nå reglagen när man stod upp annars var de helt ok.

Trådlyft.

Nån som testat Biltemas styrmuffar i lite mer ihållande regn?

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park