"Fry sucker! Fry!!!"

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Med anledning av andra trådar om unga våldsbrottslingar:

Det slog mig att en elpistol borde vara det perfekta vapnet att försvara sig med mot någon som vill sparka/hoppa på ens skalle. Undrar hur det känns att oförberedd få 1 milon volt genom kroppen. "Suckeeeeeer!!!!!!"

:D :yoparty

Kostar mellan 300-800 kr och går att beställa från USA. De är möjligen olagliga i Sverige, men skulle den vara skillnaden som gör att man slipper få sitt huvud stampat på så är ju det helt ovidkommande.

"When an attacker is touched by the Small Fry it will disrupt the message the brain sends to the voluntary muscles. Simply touching an attacker for three to five seconds will deliver a high voltage shock causing loss of balance and muscle control, confusion, and disorientation bringing him to his knees and making him incapable of further aggressive activity. Full recovery takes about five to ten minutes and there is no permanent harm."

Bifogat

• stun-gun-inside.jpg
    stun-gun-inside.jpg
    16.2 KB · Visningar: 524
  • stun_300K.gif
    stun_300K.gif
    12.7 KB · Visningar: 132
  • featured-sg.jpg
    featured-sg.jpg
    15.7 KB · Visningar: 1,255
  • SW150-5R.jpg
    SW150-5R.jpg
    2.5 KB · Visningar: 86
Annars funkar ju en fjäderbatong (från exempelvis old eagle) också bra i självförsvar :tummenupp Kan med fördel kompleteras med ett par Dr Martens eller Get a grip.

Med anledning av andra trådar om unga våldsbrottslingar:

Det slog mig att en elpistol borde vara det perfekta vapnet att försvara sig med mot någon som vill sparka/hoppa på ens skalle. Undrar hur det känns att oförberedd få 1 milon volt genom kroppen. "Suckeeeeeer!!!!!!"

:D :yoparty

Kostar mellan 300-800 kr och går att beställa från USA. De är möjligen olagliga i Sverige, men skulle den vara skillnaden som gör att man slipper få sitt huvud stampat på så är ju det helt ovidkommande.

"When an attacker is touched by the Small Fry it will disrupt the message the brain sends to the voluntary muscles. Simply touching an attacker for three to five seconds will deliver a high voltage shock causing loss of balance and muscle control, confusion, and disorientation bringing him to his knees and making him incapable of further aggressive activity. Full recovery takes about five to ten minutes and there is no permanent harm."

Fjäderbatong/Teleskopbatong släng er i väggen Stungun är skiten! Våldsamt ont gör det! :gråta

Perfekt för tjejer, kanske inte så många som vill ta fram den mellan bena om man får liten ryckning.

Rätta mig om jag har fel men en stungun är i princip ett batteri en spole och en konding va?

Annars funkar ju en fjäderbatong (från exempelvis old eagle) också bra i självförsvar :tummenupp Kan med fördel kompleteras med ett par Dr Martens eller Get a grip.
En fjäderbatong är både svårare och mer riskabel att använda för den som inte är van att vara i handgemäng med andra. Dessutom har den inte elpistolens fördel att garanterat oskadliggöra någon utan att åsamka skador.

Elpistol - Fjäderbatong: 1-0

En fjäderbatong är både svårare och mer riskabel att använda för den som inte är van att vara i handgemäng med andra. Dessutom har den inte elpistolens fördel att garanterat oskadliggöra någon utan att åsamka skador.

Elpistol - Fjäderbatong: 1-0

Elpistol är ett väldigt bra skydd faktiskt, jag påvisade bara att det finns även andra saker att köpa i Sverige lagligt. Man kan köpa elpistoler i Sverige också iofs.

Men om någon vill åsamka mig skada så vill jag ju självklart åsamka den personen så pass mycket skada att den inte kommer efter mig igen efter någon minut eller två.

Nyteknik goes wild? Vad är det som pågår, har Gabor kapat kontot? :va

Hur som helst, man ska väl ha en sådan som man använder på distans om man ska ha, de är betydligt dyrare men mycket fräsigare. Runt $300 såg jag sådana för i US.

Det man kan tänka på är att det finns risk att man faktiskt dödar någon med en sådan där, jag gissar att de är väldigt farliga för någon med dåligt hjärta t.ex. Alltså kan du lika bra köpa en pickadoll Nyteknik, och det gör att du sätter dig i min NRA-båt och nu kan vi ro åt samma håll. :)

Nyteknik goes wild? Vad är det som pågår, har Gabor kapat kontot? :va
Gabor? :va

Nja, det känns inte så kul att bo några km från Sollentuna busstorg och centrum där dylik misshandel begås mer eller mindre regelmässigt. Om man inte har bra kondis och kan springa ifrån sina angripare har man troligen bättre nytta av en elpistol än en vädjande blick.

...risk att man faktiskt dödar någon med en sådan där, jag gissar att de är väldigt farliga för någon med dåligt hjärta t.ex.
De man vill skydda sig mot bär nog ytterst sällan pace maker.

Det är licenskrav på dessa leksaker, och det med all rätt. Oavsett vad dom skriver i reklambladet så är 300.000 volt inte ofarligt ens för en frisk person.
(Straffskalan för brott mot vapenlagen har jag noll koll på, men det lär finnas någon här som vet vad som gäller.)

Angående innehållet är det förmodligen rätt likt ett CDI-tändsystem av den typ som sitter på vissa hojar. Lite elektronik och någon spole som höjer spänningen från batterinivå till ett antal hundra volt, och när en kondensator har laddats upp till det skickas den strömmen in i något som liknar en tändspole som ökar spänningen till 300.000V. Som jämförelse bör ett någorlunda normalt tändsystem komma upp till max en tiondel av det...

Elpistol är ett väldigt bra skydd faktiskt, jag påvisade bara att det finns även andra saker att köpa i Sverige lagligt. Man kan köpa elpistoler i Sverige också iofs.
Mjo, lagligt att köpa. Men inte lagligt att bära med sig när man är ute på stan. Det blir brott mot knivlagen med en teleskopbatong.

Bästa man kan göra i en situation där man blir anfallen är att så fort som möjligt springa från platsen och sedan tillkalla polis. Är man för fet för att springa fort så blir alternativ två att man lär sig att försvara sig med sina egna nävar (mycket dödliga och man får bära med sig dem överallt).

En polare hade en sådan i gymnasiet och han gillade att testa den på folk!
Klart det kändes men man blev mest irriterad! mitt tips är ett par jävligt snabba nike.

Tårgas/peppar spray e bra grejjer.

Köpte 5 små burkar i polen, har ingen aning vad för sort det är men dra åt helvette vad det svider/kilar ja va som helst om man sprayar Lite.

Får du en full spray på dig står du inte upp på ett bra tag.
Vi testade Lite på en polare o han låg o hosta så han nästan spydde. hehe.

Fanns även stunnguns för typ 300 kr där.
Får bli nästa gång man är där.

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back