Frusna händer

lee

-
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Apostlahäst modell gammal
Hallå!

Tycker det i början och slutet på säsongen är lite kallt om händerna trots bra handskar. Elvärme i handtagen är nog bra, men för dyrt. Såg på en budhoj (Africa Twin) att de någon typ av muff (inga dåliga skämt nu) som man monterade på handtagen och sedan stack ner händerna i. Var hittar man dessa ?

fryser du?

jag har åkt till och från sen början av mars och kör då bara med sommarhandskarna då vinterhandskarna känns klumpiga

Vet vad du menar dock och tror de nog finns på touring.se eller liknande ställen men va de heter vet jag inte

oXydex skrev:
fryser du?

jag har åkt till och från sen början av mars och kör då bara med sommarhandskarna då vinterhandskarna känns klumpiga

Vet vad du menar dock och tror de nog finns på touring.se eller liknande ställen men va de heter vet jag inte

OK, jag hittade det. Det heter tydligen styrmuffar.

lee skrev:
Hallå!

Tycker det i början och slutet på säsongen är lite kallt om händerna trots bra handskar. Elvärme i handtagen är nog bra, men för dyrt. Såg på en budhoj (Africa Twin) att de någon typ av muff (inga dåliga skämt nu) som man monterade på handtagen och sedan stack ner händerna i. Var hittar man dessa ?

Elvärme är kanon :tummenupp och dyrt??? :va
Gav 300 spänn för ett komplett set... bara att montera, tog kanske två timmar! :banana

Touringbutiken "Givi styrmuffar" 69-1624 408:-. Värmehandtag 69-1346 394:-. Samma sida i katalogen 290. Så muffar är knappast någon kostnadsbesparing, kanske lättare att "installera".

annars kan man stanna en stund hos Berit och Bärtil när man kör slingerbulten. man får sticka händerna i deras päls helt gratis, åsså blir dom glada.

bää.

:)

jo, jag ser nu att elvärme inte behöver bli så dyrt, jag gjorde misstaget att kolla på Yamahas orginalgrejer och det var flera tusen för elvärmen...

FreddeH skrev:
Elvärme är kanon :tummenupp och dyrt??? :va
Gav 300 spänn för ett komplett set... bara att montera, tog kanske två timmar! :banana

Precis vad jag gjorde oxo. Ca 300 spänn för värme-"dekaler" och en strömbrytare som tål ett par Ampere så kan man fixa en mycket enkel installation. Kolla på min profilbild så ser du strömbrytaren i den svarta kåpan under tanken. :tummenupp

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8