Frusen FZR, HERREGUD!

• Thread starter Thread starter Gix
  • Start date Start date
Gix skrev:
hehe... så e de... :gnissla

du kan ju tänka på att jag allt som allt betalade ca 100000 kronor för min! 60000 kronor var priset i sverige där jag köpte den å sen skattade jag in den till Finland för ca 30000 kronor! Sen kostade en del annat typ typbesiktning å byråkrati oxå en del så... :yoparty

Men skulle jag ha köpt den här (altså en finsksåld motsvarande cykel) skulle jag ha hamnat på ca 130000 kronor... :3freak

Men så e det ju betyyydligt roligare att köra hoj här i Finland också än i Sverige, så de e de värt! :yoparty

Lokke skrev:
Men så e det ju betyyydligt roligare att köra hoj här i Finland också än i Sverige, så de e de värt! :yoparty

Hmm,
det måste vi prova i sommar isf.
Var firar Kirsi Salo semester? :D

Lokke skrev:

Hmm... njae... kanske de... vem vet?

Föresten, vad grundar du det på Lökke? Ren å skär nationalism eller? Isf e ja med :D

Gix skrev:
Hmm... njae... kanske de... vem vet?

Föresten, vad grundar du det på Lökke? Ren å skär nationalism eller? Isf e ja med :D

Jepp! :)

....plus att bensinen e ju skitmycke billigare i Finland. I Sverige för du ju pröjsa över 100 spänn för en tank, men här så får man fulla tanken för 15 spänn! :rolleyes:

Fan, de e väl aldrig fel med en hoj till!? --kolla!!! Rossi he he--------------->
Oavsett menar jag.
Funkar det inte som här i Sverige, att om du anmäler hojen till snu...eh...polisen och ingen anmäler den saknad inom, jag tror det är tre månader efter anmälningsdagen, så får den som gjort anmälan fordonet.
Vet att det funkade så förr iaf, har nämligen en polare som fick en moppe på det viset.

Last edited:
Lobo Gixxer skrev:
Funkar det inte som här i Sverige, att om du anmäler hojen till snu...eh...polisen och ingen anmäler den saknad inom, jag tror det är tre månader efter anmälningsdagen, så får den som gjort anmälan fordonet.
Vet att det funkade så förr iaf, har nämligen en polare som fick en moppe på det viset.

Registrerade motorfordon har en registrerad ägare.
Inte ens Kling&Klang kan misslyckas spåra ägaren.

gthyni skrev:
Registrerade motorfordon har en registrerad ägare.
Inte ens Kling&Klang kan misslyckas spåra ägaren.

Jo jo, det vet jag åxå.Men OM ägaren inte hör av sig efter
en anmälan har gjorts så tror jag iaf att den tillfaller
den som gjorde anmälan.
Som jag sa innan, har en polare som anmälde en
moppe som stått länge för många år sedan.Han fick den
efter en,två,eller tre månader.Kommer inte riktigt ihåg tiden.
Men visst, undras hur dom gör med registrerade fordon.
En moppe e ju lite svårare kanske.Inget regnr och ingen registrering.

GårillaRaggare skrev:
på tal om dyra hojar i granländerna... har inte Åland de jävligaste reglerna????

/raggarn

De har väl precis samma regler som Finland i övrigt...fast de kan nog gå under kategorin 'de jävligaste reglerna' de med.

Lobo Gixxer skrev:
Jo jo, det vet jag åxå.Men OM ägaren inte hör av sig efter
en anmälan har gjorts så tror jag iaf att den tillfaller
den som gjorde anmälan.
Som jag sa innan, har en polare som anmälde en
moppe som stått länge för många år sedan.Han fick den
efter en,två,eller tre månader.Kommer inte riktigt ihåg tiden.
Men visst, undras hur dom gör med registrerade fordon.
En moppe e ju lite svårare kanske.Inget regnr och ingen registrering.
Jag fick en trampcykel stulen för några år sen. Den hade en namnskylt. Bylingen läste på den och ringde mig. Visserligen fick jag pröjsa några tjugor för att lösa ut cykeln men jag fick ju tillbaks den. Och en knarr lär ju också vara rätt lätt att hitta ägaren så länge den har regskylt eller ramnummer kvar. Men som vi redan konstaterat så blir det värre om allt sånt saknas.

cbjorkman skrev:
De har väl precis samma regler som Finland i övrigt...fast de kan nog gå under kategorin 'de jävligaste reglerna' de med.

jag känner en ålänning som mumlade nått om att de var värre än i finland (fastlandet) på grund av att dom låg mitt i havet hade dom egna jävligheter på fordonen....

hmmm får nog ta ett till snack med han om vad han menade igentligen.... :gnissla

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8