Frusen FZR, HERREGUD!

• Thread starter Thread starter Gix
  • Start date Start date
Villee skrev:
Checka me polisen om den e stulen, kanske du kan få behålla jäveln om ingen hör av sig och de inte kan få tag på ägaren genom registret... här skulle nog kommunen tagit och forslat bort hojen då den skräpar ned.

Har nog tänkt på möjligheten at den kan va stulen. :va Den kan ju vara stulen precis var som hellst i landet å bara lämnad här å så har ingen anmält den stulen å de betyder att ingen är intresserad av att den står där den står.

Ska kolla med snuten å besiktningsstationen vems hojen är å om den är stulen, vem vet kanske man kan vinna nått på de :confused: :tummenupp

Grejen är att den står inte parkerad hemma i Bennäs därifrån jag kommer utan ca 90 km härifrån i staden Vasa (mittemot Umeå) som är min studieort. Vasa är en relativt stor stad å den står parkerad utanför en ett av höghusen i centrala stan där en kompis bor. Därför har jag ända sen i somras kunnat konstatera varenda gång jag besöker min polare at den står ännu kvar precis på samma sätt... :gråta I denna stad snos det en hel del (läs: jävligt mycket) gamla skitbilar, men hojstölder har jag aldrig hört om... som tur är...

Men, ska se vad jag gör, kan ju posta här ifall det utvecklas till något spännande... :hihi

Äsch, topboxen passar ju perfekt... originaltillbehör måntro ? :tummenupp :D :D :gnissla

Caffe skrev:
Men stackars!!
Inte nog med att den är förnedrad med en toppbox, den är övergiven också.
Der inte att vara låst på något särskilt sätt heller??

Har nu kållat med AKE... den är iaf registrerad på ett par som bor i Vasa! :kocko Adress fick ja inte på samma gång, så ja kunde kolla exakt, men de värker ju inte som om den skulle vara stulen iaf...

Bedrövlit isf att dom lämnat den sådär! :mad: Undrar om man skulle pröva bjuda nått för den å ta den till ett bättre hem :va

Sånt där svider ju i hjärtat... :gråta

Ska forska lite till, å kolla upp adressen till ägarna osv, men... troligtvis rör de sig bara om ngr hjärtlösa individer som inte bryr sig om sånt som e viktigt! :fatta!

Pungis skrev:
Ge ett mycket lågt bud..

Tror inte de blir givet nått bud över huvudtaget efterallt... va fan skulle ja me dendär till egentligen??? :confused: De skulle vara för att putsa upp å sälja vidare dyrare isf då, men såna tillfälliga investeringar tillåter inte varken min ekonomi eller lust just nu, så... :tungan

Näe, den får nog stå där den står... jävligt bara att jag tvingas se eländet titt som tätt :(

Ska hur som helst kolla me polisen å adressen å de, så allt e som de ska!

Kanske den e från ett dödsbo? De vore ju fint! Kanske ja kunde få den gratis mot att ja hackar lös den ur isen!? :hoppa

Stackars hoj

Asså, man blir ju nästan gråtfärdg när man ser sådant! mmm en fastfrusen förnedrad liten rackare!! tsss.
Det räcker ju nästan med att man ser en vanvårdad hoj så kommer tårarna.
Nee min älskling står ocskå och gottar sig i värmen, lite naken , men varm.

Du Hållundan! har du förresten fixat en ny hoj sedan kraschen i somras!

Kanske man ska ta upp dödstraff på straffskalan igen....?
:arsele

Hade den stått i Sverige (och regad i Sverige) så hade jag gärna ringt och lagt ett skambud. Behöver ju ett kåpset och en bakfälg. Men den där ser ut att vara äldre. -87/-89??
Jaja, lycka till om nu någon försöker göra affär på den där. Ishacka och mycket gulligull så kan det säkert bli hopj av den där också.

Hm... Det verkar vara ett FZR-fenomen. Det stod en vit/solstekt-röd FZR 150m från var jag bor också på gatan under den första köld/snö-knäppen som kom i vintras, men den började nog ägaren tycka synd om tydligen för den blev flyttad åtminstone när det blev varmare igen.

Konstigt om man inte har nåt bättre ställe att ha hojen på än ute på gatan. Det borde ju rubriceras som "grov vanvård av motorcykel" och resultera i att hojen beslagtas och placeras i ett bättre hem...! :va

O fan, då är det nog en 90:a isåfall... för 91 började dom med sånna kåpor som jag har...

:hej

Cbr skrev:
Kanske man ska ta upp dödstraff på straffskalan igen....?
:arsele

Dödsstraff borde absolut finnas med på skalan... å inte bara när de gäller vanvård av MC utan i alla fall!

hållundan skrev:
:skrämd! Herrejävlar..... jag pynta 28K för min.... å den e FRÄSCH!

hehe... så e de... :gnissla

du kan ju tänka på att jag allt som allt betalade ca 100000 kronor för min! 60000 kronor var priset i sverige där jag köpte den å sen skattade jag in den till Finland för ca 30000 kronor! Sen kostade en del annat typ typbesiktning å byråkrati oxå en del så... :yoparty

Men skulle jag ha köpt den här (altså en finsksåld motsvarande cykel) skulle jag ha hamnat på ca 130000 kronor... :3freak

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8