Fast det var ju det som var problemet i ditt scenario, det var aldrig någon diskussion utan hon sa att de varit ihop i 6månader och sen följde en mental diskussion i hennes huvud.
För Roger så konstaterade hon bara en tidslinje, bra då vet man liksom.
Det är det här som är så vansinnigt när det kommer till många kvinnor, de har denna mentala diskussion med sig själva och sen bryter de ihop utan förvarning eller så blir de förbannade utan att man själv har hört diskussionen.
Värsta var när jag och frun var på mödravårdsträff med andra blivande föräldrar och den där jävla barnmorskan säger att vi män måste vara lyhörda och försöka förstå vad våra kvinnor tänker... jag slog bakut och sa ICKE!, vill man ha något sagt får man säga det och inte förvänta sig att vi män kan läsa tankar. Är man sur och grinig så känn efter om du kanske saknar lite blodsocker (vilket ofta är fallet) så säg att du är hungrig istället!
Detta är något som jag och min fru förstår båda två, att kommunikation är A och O i en relation och att det inte finns någon som läser tankar så därför måste diskussioner och antaganden göras tydligt och inte i mental form.
I vår närhet har vi några par som har det lite jobbigt, de har strul fram och tillbaka och hotas med att separera lite då och då... det dessa par har gemensamt är att de inte kommunicerar, de pratar inte MED varandra utan snarare TILL varandra. De sätter sig inte ned och snackar igenom vad som hänt eller vad som skall hända utan funderar ut det själva on the go så att säga och sen hoppas på att den andre är med på noterna (tankeläser med andra ord).