Fruntimmer och deras humör

• Thread starter Thread starter H4
  • Start date Start date
Ja men va tusan, man sitter och diskuterar viktiga saker, man vill vara överens om att 6 månader har varit en underbar tid och kanske avancera, och så svarar inte motparten. Då är det förmodligen dött lopp och man får åla hem och ha hjärteont en tid framöver. Och det mina vänner, önskar man inte ens sin värsta fiende.
Diskuterar & diskuterar, var väl bara hon som påstod att dom umgåtts i 6 månader? :va
Iofs kanske man kunnat svara med ett "jaa?", eller knacke tom "ja, vaddådå?" menatt hur tusan skall man veta att hon var på väg nånstans med det där? :D

Precis så enkla är vi män, och precis så komplicerande är kvinnor.

Tänk om man kunde hitta en enda kvinna som hör vad man säger och inte tolkar det till något annat.

Och om den mänskliga utvecklingen fram till nu bara haft ett par till evolutionshopp så hade vi fixat rubbet utan att behöva förlita oss på ett labilt kön.

Ja men va tusan, man sitter och diskuterar viktiga saker, man vill vara överens om att 6 månader har varit en underbar tid och kanske avancera, och så svarar inte motparten. Då är det förmodligen dött lopp och man får åla hem och ha hjärteont en tid framöver. Och det mina vänner, önskar man inte ens sin värsta fiende.

jo jag tyckte precis jag skrev att det va vi som låg inne med problemet.

Enligt mina erfarenheter hjälper det inte att "svara motparten", gör man det så går det åt helvete ändå eftersom de flesta tjejer/kvinnor analyserar allting alldeles för mycket. Har haft tjejer som har varit 8år yngre än mig själv och 10 år äldre men det är samma sak likförbannat, dom yngre än faktiskt bättre konstigt nog men om det beror på just dom tjejer/kvinnor jag har haft ska jag låta vara osagt.

Till alla tjejer/kvinnor: Sluta hänga upp er på alla jävla småsaker och koncentrera er på det som är viktigt istället, det tjänar alla på i längden.

Ta inte åt dig personligen nu eftersom jag inte känner dig/vet vem du är och därför inte kan säga hur just du är.

Fast det var ju det som var problemet i ditt scenario, det var aldrig någon diskussion utan hon sa att de varit ihop i 6månader och sen följde en mental diskussion i hennes huvud.
För Roger så konstaterade hon bara en tidslinje, bra då vet man liksom. ;)

Det är det här som är så vansinnigt när det kommer till många kvinnor, de har denna mentala diskussion med sig själva och sen bryter de ihop utan förvarning eller så blir de förbannade utan att man själv har hört diskussionen.
Värsta var när jag och frun var på mödravårdsträff med andra blivande föräldrar och den där jävla barnmorskan säger att vi män måste vara lyhörda och försöka förstå vad våra kvinnor tänker... jag slog bakut och sa ICKE!, vill man ha något sagt får man säga det och inte förvänta sig att vi män kan läsa tankar. Är man sur och grinig så känn efter om du kanske saknar lite blodsocker (vilket ofta är fallet) så säg att du är hungrig istället!

Detta är något som jag och min fru förstår båda två, att kommunikation är A och O i en relation och att det inte finns någon som läser tankar så därför måste diskussioner och antaganden göras tydligt och inte i mental form.
I vår närhet har vi några par som har det lite jobbigt, de har strul fram och tillbaka och hotas med att separera lite då och då... det dessa par har gemensamt är att de inte kommunicerar, de pratar inte MED varandra utan snarare TILL varandra. De sätter sig inte ned och snackar igenom vad som hänt eller vad som skall hända utan funderar ut det själva on the go så att säga och sen hoppas på att den andre är med på noterna (tankeläser med andra ord).

Värsta var när jag och frun var på mödravårdsträff med andra blivande föräldrar och den där jävla barnmorskan säger att vi män måste vara lyhörda och försöka förstå vad våra kvinnor tänker... jag slog bakut och sa ICKE!, vill man ha något sagt får man säga det och inte förvänta sig att vi män kan läsa tankar. Är man sur och grinig så känn efter om du kanske saknar lite blodsocker (vilket ofta är fallet) så säg att du är hungrig istället!

:tummenupp - att du sa till...

Men vad blev efterspelet till det hela?
Fick du en lynchmobb av gravida kvinnor som tidigare satt och nickade åt barnmorskan? :D

:tummenupp - att du sa till...

Men vad blev efterspelet till det hela?
Fick du en lynchmobb av gravida kvinnor som tidigare satt och nickade åt barnmorskan? :D

Faktiskt inte, resultatet vart att barnmorskan faktiskt förstod vad hon sa och försökte slingra sig ur det, männen nickade till mig att jag hade rätt och kvinnorna såg lite purkna ut men förstod även de att jag hade rätt, ingen kan läsa tankar.
Kanske hjälpte att frugan satt bredvid och höll med mig, att kvinnor måste lära sig tala om för sina män vad de tänker och vad som är fel och inte bara tro att vi män kan läsa tankar och förstå hur de tänker.

Lärde ut ett trick till som jag lärt mig efter alla år med kvinnor runt omkring mig, när en kvinna är grinig utan direkt anledning så erbjud dem något att äta för oftast är det där det tryter. :tummenupp
Det visas t.o.m i senaste snickersreklamen fast de gör det med en kille där... och visst gäller det killar också fast min erfarenhet där är att vi märker oftast av att något saknas och stoppar i oss en Snickers/Mars/Twix/Varmkorv... fruntimmer vägrar för då blir de 100kg tyngre direCkt! :fakta

Till alla tjejer/kvinnor: Sluta hänga upp er på alla jävla småsaker och koncentrera er på det som är viktigt istället, det tjänar alla på i längden.

Jotack, det är inte "Vad snäll du är som lagar mat" utan det man får höra är "Du glömde tomaterna"

:mad:

Precis så enkla är vi män, och precis så komplicerande är kvinnor.
I helvete heller!!!
Tänk om man kunde hitta en enda kvinna som hör vad man säger och inte tolkar det till något annat.
JAG!!! Men det hjälper inte för ni "okomplicerade" killar tar alltid för givet att jag är den komplicerade östrogenfyllda omöjligheten kvinnan personifierad, så jag får höra att "jamen säger du sådär så menar du ju det här!". NEEEEEJ!!!:mad: Jag menar det jag säger, inget mer!!!

Vi män kan ju faktiskt också vara rätt komplicerad ibland.. Behöver bara kolla på mig själv för att inse att att det faktiskt kan vara så...
TACK! Äntligen en ärlig!:tummenupp

Och om den mänskliga utvecklingen fram till nu bara haft ett par till evolutionshopp så hade vi fixat rubbet utan att behöva förlita oss på ett labilt kön.
Så bli bög då! Det är ju enda lösningen! TÄNK vad mycket skit du kommer slippa! (Eller...nja...)

Detta är något som jag och min fru förstår båda två, att kommunikation är A och O i en relation och att det inte finns någon som läser tankar så därför måste diskussioner och antaganden göras tydligt och inte i mental form.
FAN va bra att du sa till kärringen!:tummenupp
Ja, BÅDA ska PRATA med och LYSSNA på den andra, precis lika mycket!

Last edited:
Jag menar det jag säger, inget mer!!!

Tyvärr inte det vanligaste men det är bra, keep it up! :tummenupp

Ja, BÅDA ska PRATA med och LYSSNA på den andra, precis lika mycket!

Precis, det ligger på bådas axlar att kommunicera, vanligaste problemet är att tjejer säger hälften av vad de vill ha sagt och att killar säger en tiondel av det de borde ha sagt.

http://upload.wikimedia.org/wikiped...lCycle_sv.svg/250px-MenstrualCycle_sv.svg.png

jag tycker denna bild säger allt!! våra hormoner går i berg-o-dalbanor, inte konstigt att vi är som vi är.

jag och 2 av mina tjejkompisar satt och hade en seriöst diskussion med en fransman nu när jag va på island och han ville veta allt om hur vi tjejer fungerar och det va fler gånger osm vi inte hade något svar, för det hela beror på situationen osv, då svarade vi bara "thats the tricky part". han tyckte vi va väldigt komplicerade, kan inget annat göra än att bara hålla med!!

(svarar på första inlägget)

Håll din linje och gör det du ska och hjälp till hemma aktivt (nej flickvännen är inte arbetsledare) så blir det vanligtvis stabilare.

Metafor ang "knappar", dvs saker som gör damen kåt, glad och tacksam: Det gäller att trycka på rätt knappar, i rätt tid. Och ibland fel knappar, för att det ska bli rätt. Eller ingen knapp. Men det lär du dej med tiden.

Går det bra så går det bra, går det inte det så går det bra efter en stunds hjärtesorg, då kanske nästa förhållande blir det som är rätt.

Och tjejer kan inte låta bli att falla för smicker. Obs, ordet "inte" i föregående mening stryks ibland.

Lycka till.

Last edited:
Vi män kan ju faktiskt också vara rätt komplicerad ibland.. Behöver bara kolla på mig själv för att inse att att det faktiskt kan vara så...

word.. vi killar är nog rätt klantiga.. det är ett typiskt problem jag kan känna, ibland tänker man fan bara inte efter lite.

Men många gånger tror jag både killar och tjejer är dåliga i kommunikationen.

Typiskt är ju att tjejen blir helt hysterisk över något och bara maler på om helt orelevanta saker. Gärna för att ge skuldkännslor. Och vi killar säger bara "ok" och i värsta fall "förlåt det ska jag inte göra om"(eller liknande). och så har hela skiten startat.

Egentligen borde man bara inte oroa sig för att det ska ta slut eller något sånt, stanna upp tjejen i allt hennes svammel, få ordning på vad hon menar, ställa lite krav och om hon fortsätter på ett sätt som inte är schysst så måste man kunna gå därifrån och vänta på att hon lugnar ner sig.

Detta är iaf något jag vet att jag lärt mig på sistone.

Men något jag antar TS känner igen. Det är inte lätt när man är kär. varesig för killar eller tjejer.

Last edited:
Fast det var ju det som var problemet i ditt scenario, det var aldrig någon diskussion utan hon sa att de varit ihop i 6månader och sen följde en mental diskussion i hennes huvud.
För Roger så konstaterade hon bara en tidslinje, bra då vet man liksom. ;)

Det är det här som är så vansinnigt när det kommer till många kvinnor, de har denna mentala diskussion med sig själva och sen bryter de ihop utan förvarning eller så blir de förbannade utan att man själv har hört diskussionen.

I vår närhet har vi några par som har det lite jobbigt, de har strul fram och tillbaka och hotas med att separera lite då och då... det dessa par har gemensamt är att de inte kommunicerar, de pratar inte MED varandra utan snarare TILL varandra. De sätter sig inte ned och snackar igenom vad som hänt eller vad som skall hända utan funderar ut det själva on the go så att säga och sen hoppas på att den andre är med på noterna (tankeläser med andra ord).

Fast man kan aldrig utgå ifrån sig själv som du gör i din berättelse med din förmåga mellan dig och din fru, alla människor är olika, jag har haft förhållanden där det inte spelar någon roll hur mycket man än diskuterar, det är som att prata med en vägg, om det berodde på ointresse att lösa saker eller att personerna bara tänkt, likt mannen i berättelsen, på bilreparationer får jag aldrig veta. Det va bara att lämna och gå vidare.
Många gånger tror jag dock att tjejer aldrig får respons på saker de vill lösa, för oftast handlar det om just det, att lösa saker.

Vad jag menade (förtydligar med att det va med glimten i ögat eftersom det inte verkade gå in) är att ni killar verkar vara så medvetna vad som är felet med kvinnor medans vi inte förstår vad felet är med män, så va de smarta och lös saken genom att göra precis det ni sitter och skriver här, tankeläs. Några psykologikurser kvällar/helger sen borde väl saken va biff.

Diskuterar & diskuterar, var väl bara hon som påstod att dom umgåtts i 6 månader? :va
Iofs kanske man kunnat svara med ett "jaa?", eller knacke tom "ja, vaddådå?" menatt hur tusan skall man veta att hon var på väg nånstans med det där? :D

Svaret på hur killen skulle ha gjort om han ville ha en fortsatt relation är skitenkelt och jag är bombsäker på att varenda tjej håller med mig (såklaaaart inte killarna)

OBS! Endast ett simpelt exempel.

- Ja, det har varit 6 underbara månader, och jag hoppas det blir många, lika underbara månader, med dig framöver.

Killen hade antagligen fått både ligga den kvällen istället för att sitta och smula med sina kex och fundera över sina världsproblem, och haft frukost på sängen dagen efter.

Tror du missförstod mig lite här.
Att prata är inte likställt med att kommunicera.

Och nej, det finns ingen som är medveten om vad som är felet hos någon annan... däremot kan man försöka komma verkligheten närmre och sluta dra alla över en kam baserat på om de är trebenta eller inte.

Och som jag skrev i min post, OFTA handlar det om att börja kommunicera... och visst, då kommer någon som du som skriver att du pratar och pratar och pratar men det är som att prata med en vägg... ja, det är ofta problemet, en anser sig göra det men får inte gehör... och vet du vad, då finns det ingen kommunikation och förmodligen måste den andre parten då inse det och faktiskt börja lyssna och prata den med.

Absolut, men generaliseringarna kan du inte neka att de kommer ifrån båda håll, både i verkligheten och i den här tråden, på sporthoj.com.
Det är ju knappast en unik diskussion.
Sen handlade ju diskussionen ifrån början just hur man skulle börja diskutera och få gehör, inte konstatera att det ofta är så att det känns som att prata med en vägg.

Last edited:
Tjejer är mer komplicerade än killar, oftast, det är iaf vad jag själv har fått erfarit. Min forna andra halva svarade kort och gott "det är inget problem" "allt är bra" i över en månad när jag frågade vad som pågick.
Sen får man höra från forna svärmor att "hon hade ju faktiskt försökt pratat med dig" :huvet

Hon är inte den första jag stöter på som har problem att prata eller bara pratar om saker som inte spelar någon större roll i sammanhanget.

Nä, lösragg och singel får det bli den närmsta tiden. "Jag är inte bitter" :rolleyes:

Nu ljuger du!
Ni uppskattar att vila ögonen på hojåkande brudar/tjejer/kvinnor som har tighta ställ och oftast en körställning som får er att tappa all sunt förnuft... Så banna inte hojåkande brudar! :mad:

Absolut visst fan gör man det, ända tills första inbromsningen och det dyker upp en babian röv mitt i det hela o spolierar det, sen är ju det roliga förstört...

men visst gillar man vila ögonen på något vackert, men det betyder inte att man måste göra mer än så.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT