Fruntimmer och deras humör

• Thread starter Thread starter H4
  • Start date Start date

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Vill först och främst säga att jag är ny på detta med förhållanden. Min nuvarande flickvän har jag varit tillsammans med i ett år snart och jag älskar henne över allt annat.

Hon kan bli arg, över ingenting. Vara en riktig bitterfitta sometimes... och efter den perioden så säger hon själv att det bara är så och att det går över. PMS har man hört talats om, men så ofta kan man väl inte ha det ändå?

Jag försöker vara förstående, för jag tänker att det har en medicinsk bakgrund (hormoner osv) men ibland blir det bara för mkt. HUR fan handskas ni med humörsvängningarna? Det är som att hanteras med en bomb när hon är inne i sina perioder... varsamt varsamt, tryck inte på fel "knappar". Är det rätt metod? Eller?

Hon är förmodligen snyggare än hon själv (eller du) kan handskas med. Vilket betyder att hon kommer undan med vad som helst...:rolleyes:

En sak har jag lärt mig genom erfarenhet: Man blir inte lycklig av att vara den andra till lags. I stället måste man "uppfostra" varandra till hur man vill bli behandlad. Och om det sättet inte passar den andra så får förhållandet tyvärr ta slut.

Så det är faktiskt upp till dig själv att dra din egen gräns och när den korsas berättar du det. Hjälper det inte så är enda utvägen att gå skilda vägar. Låter lika hårt som det känns just då. Inte lika hårt som att stanna kvar dock...:död

Lättast att bara ducka. Brukar gå över efter en timme

Plis gör en replika på din ost-tråd inkl förklaring över vad som hände när den upptäcktes. :Bugar
Var det verkligen så att du startade en tråd typ som H4 nu gjort och så åkte du dit på hela skiten? Måste ju varit värre än värst hur mycket skit du fick. :galen

Vet du om hon går på några p-piller? Olika sorters piller har olika funktioner förutom förhindra graviditet. Mini piller är bra mot humöret, kan vara så att hon har mycket kvinnliga hormoner o om hon käkar vanliga p-piller så blir det alldeles för mycket. Funka på mig iaf. Kan ju inte vara kul för hon att ha såna humörsvängningar och hade bett henne kolla upp d.

Jag brukar dra på mig headsetet och slå på xboxen och spela lite medans det blåser över. I början körde jag också med att vara förstående och hjälpsam men det var ett minfält :näsblod
Undrar just hur klimkakteriet blir,,,

Behandla henne the Balkan Way så att hon vet sin plats i hemmet så kommer du se att hon blir lugn och fin så småningom.
Det är när man ger kärringarna för mycket utrymme allt skiter sig!
Fast då skulle hon bestämma hemma (och han överallt annars) så det hjälper ju inte. Va kass du är på att va blatte! :arsele ;)

Kanske en penis enlargement skulle vara på sin plats?
Precis! Hon måste va rädd för att mista nåt bra! :D

Bli riktigt förbannad på henne när hon håller på så och skäll ut henne ordentligt. Det kan behövas ibland, man ska inte alltid vara snäll och förstående. Om du inte orkar så gå till krogen och gå inte hem förrän hon har lugnat ner sig.

Fruntimmer kan vara riktigt jobbiga ibland.

Du har väl inte gått på larvet om jämställdhet. Kvinnors plats ska vara i köket och ta hand om hemmet. De ska vara kåta, glada och tacksamma helt enkelt :)

Så tillrättavisa, alternativt dumpa

Edit: pizzabagarn har ju koll på det här

Vet du om hon går på några p-piller? Olika sorters piller har olika funktioner förutom förhindra graviditet. Mini piller är bra mot humöret, kan vara så att hon har mycket kvinnliga hormoner o om hon käkar vanliga p-piller så blir det alldeles för mycket. Funka på mig iaf. Kan ju inte vara kul för hon att ha såna humörsvängningar och hade bett henne kolla upp d.

Hon tar mini piller... de ska inte påverka humöret alls då? Gjort det nu sen vi blev tillsammans.

Kanske en penis enlargement skulle vara på sin plats?

Behöver nog större balls om jag ska vara ärlig.

Pizzabagarn, the juggeway funkar alltid haha... det är så min mamma är uppfostrad

Last edited:
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...