Frukt i mat. King eller kass?

Frukt i mat. King eller kass?


  • Antal röstningar
    0
Hörni, tomaten är oxå en frukt!:p i övrigt så är det gott med frukter i mat, men grönsaker har inget i mat att göra!
 
Banan är ett bär (inte bananträdet, det är en ört), Ananas är ett fruktförband, äpple är en skenfrukt.

Fast de är ju faktiskt frukter alla tre, oavsett vilken egen kategori de tillhör. Skenfrukt var första gången jag hörde talas om, att det är en kärnfrukt däremot kände jag till.
Men jag håller med om att frukt är ett dåligt ord, det är ett väldigt oprecist ord. Kanske vi människor räknas som frukter också :va
 
Hur kan ni äda gaus udan äblen?

Banan gillar jag bara i efterrätter. Banan och vaniljglass är smaskens.

Men äpple, ananas, mango och papaya är ju kanon i olika varianter med mat. Äpplet är bortglömt men passar kanon till fläskkött och feta fåglar som anka och gås. Mango är kanongott i grönsallad.

Äpple funkar även fint i klassikern ugnstekt falukorv. Just sayin'....
 
Sicken ickefråga, bara ett inskränkt torrt och bortglömt troll, skulle rösta kass.

Eller nära hälften av SH, vilket stämmer rätt bra.:hihi
 
Jag tycker det är King. Melon med skinka, ananas funkar till en hel del, banan i flygande jacob, äpple i sallader, päron/vindruvor och mögelost etc... Finns en hel del frukt som funkar bra i mat :)
 
Jag hoppas omröstningen bär frukt...
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top