Frugans lilla caféracer

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Ort
Ludvika
Hoj
KTM625SXC, KTM400EXC & KTM300EXC
Tjena, nu har vi äntligen blivit nästan helt klara med vårt snabbprojekt
(ca:2veckor) grunden är en kawasaki Kz200 från 80.

Än så länge är motorn standard, men har fått öppet filter, ombestyckad & ett hemgjort fullflödes avgas:tummenupp

Det skulle vara kul att höra vad ni tycker!


Och ni som bara ska gnälla över att det är för lite motor, kan skita i och skriva!!!
 

Bifogat

  • PIC00093+sh.JPG
    PIC00093+sh.JPG
    135.1 KB · Visningar: 252
  • PIC00094+sh.JPG
    PIC00094+sh.JPG
    134.2 KB · Visningar: 400
  • PIC00095+sh.JPG
    PIC00095+sh.JPG
    155.9 KB · Visningar: 99
  • PIC00100+sh.JPG
    PIC00100+sh.JPG
    129.1 KB · Visningar: 162
  • PIC00107+sh.JPG
    PIC00107+sh.JPG
    96.5 KB · Visningar: 122
  • PIC00109+sh.JPG
    PIC00109+sh.JPG
    112.8 KB · Visningar: 118
Last edited:
Vad är det vi skall tycka nånting om? Fattas det inte lite bilder, eller?

Edit;

Kom bilder nu.

Edit 2;

Den var väl söt, fina linjer. Gissar att man skiter inte på sig av accet direkt...

Nu fick ni åsikt.
 
Last edited:
Fett svart o elakt, jag gillar den. Enda som saknas e ett clip on för o göra den perfekt.
 
Först lite gobbagnäll; Jag gillar inte när man sågar sönder en såpass fin och gammal originalare... :gnissla (mitt förflutna inom classic-honda spökar här :D)


MEN!


Eftersom resultatet är så fint så är det helt ok! Jag gillar såna här byggen, och folk som räddar "lik" om annars hade gått till skroten och sen gör snygga cafe´glajders av dem gör en välgärning!
Vaddå för lite motor??
Den är väl HELT ok!
Gillar hojen den har fina linjer.

P.S backspeglarna... behöver jag säga att jag tar med min .357:a upp och blåser bort dem om de mot förmodan sitter kvar då? :rofl
 
Last edited:
Först lite gobbagnäll; Jag gillar inte när man sågar sönder en såpass fin och gammal originalare... :gnissla (mitt förflutna inom classic-honda spökar här :D)


MEN!


Eftersom resultatet är så fint så är det helt ok! Jag gillar såna här byggen, och folk som räddar "lik" om annars hade gått till skroten och sen gör snygga cafe´glajders av dem gör en välgärning!
Vaddå för lite motor??
Den är väl HELT ok!
Gillar hojen den har fina linjer.

P.S backspeglarna... behöver jag säga att jag tar med min .357:a upp och blåser bort dem om de mot förmodan sitter kvar då? :rofl

Lugn Pa ...
Den ska besiktigas nu snart sen så ...(8år sen sist)
Ja man kan mer eller mindre säga att det var ett renoveringsobjekt (lik)...
Förhoppningsvis kommer motorn att få sig en rejäl omgång i vinter, sen så blir det ännu trevligare.

Som vanligt har jag klantat mig och glömt ta bilder på hur den såg ut:4skrika tur var vel kanske det!
 
Last edited:
Backspeglarna måste ta ner topphastigheten 20km/h. Ta bort, byt mot små i styrändan
 
:trött :trött jag vill inte vara oförskämd men, lite töntfaktor med jättspeglarna
 
Skitkul att någon gör ett snyggt bygge på en gammal bortglömd hoj.

Att den har liten motor ger ju bara bonusen att bygget även fungerar som mottjafs mot den senare tidens vulgo-glidartrend.
 
clip on o bort med speglar. sätt i styrändan kanske som tidigare... Snyggt annars.

Underbart att gamla skojiga hojar räddas. Utan cafe trenden så hade klart fler slutat på tippen.
 
Last edited:
En rund, inte alltför stor ,kromad backspegel på vänster hade väl funkat. Har inga kvar, hade ett par V men de har, eh, gått åt. (En gick till en gammal SR och en tyckte inte om fukt så hela bakstycket blev rött).

Värma armen lite lätt för att vinkla ner den för bättre linjespel, bara. Jag vill definitivt inte vara utan vänsterspegel och tycker inte att mitt förslag skämmer en hoj som denna heller. De där styrändsspeglarna tycker jag är hideous!
 
Last edited:
Skitläcker!

Nu blir jag säker kallad hädare men nya speglar, miniblinkers och kanske ett brett rakt styre hade gjort den till en riktigt fin kontrasthoj.

:tummenupp
 
Ja, backspeglarna verkar vara en viktig punkt när man bygger caféracer's.
De som sitter på nu kommer från en Suzuki Dr-z400sm-06 lika så blinkers, och baklyset.

Poängen är att hela bygget inte har kostat över 7500kr med inköp av hojen:D

Detta blir frugans första egna hoj:tummenupp
 
Last edited:
Nu har motorn fått sig en omgång Dr.bike fick slipa ventilerna och skära sätena, sen har jag portat toppen idag:)

Det ska bli kul att se om den lilla 200cc motorn vaknar till med det som är gjort:

-Öppet luftfilter
-Fullflödes avgas
-Ombestyckad
-Portad topp
-Höjd komp
-Sen så småningom eventuellt en 32mm fugge, 26:a idag!

Bilder kommer sen!
 
Gött!

Skall vi rejsa på strippen ;)

Jag bjuder på en mazzarin om du vinner!
 
Asfrän ju!

Jag faller väl in i kören som inte tycker om speglarna, men jag vill absolut inte vara utan i stadstrafik, så det handlar ju mest om att hitta snyggare.

Busbra bushoj!
 
Riktigt snygga linjer. Sadeln måste väl vara omgjord, har för mig att det var en stor ful sak på dessa hojar i original? Vad ger motorn i original, 20hp?
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top