Frugan behåller jag men jag byter gärna hoj om???

succe

Hojtroll
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Offroad
PLÅNBOKEN tillåter!Tillåter den inte så kanske banken tillåter!
Ja jag erkänner!Jag får en kick av att byta hoj.Det mysigaste är före man ska köpa, planerings stadiet då man kollar annonser.Eller man råkar kolla annonser och drabbas av det stora HA begäret.Man kanske kollar in polarens hoj en på fiket,jaktmarkerna är många! Japp jag köpte ju en förra året hur ska jag motivera mitt nya köp för frugan Från sport till offroad brukar vara lättare att motivera än tvärt om.Då kan man lyfta fram bränsle ekonomin stryktålig som få billig att äga osv och bra att ta sig fram till stallet med osv..Tillbaka till annonserna) man köper alla tidningar kollar på internet.Den karamellen tål att sugas länge på men här händer det ngt alltid.
Jo man hittar det åtråvärda objektet alldeles för snabbt oftast hos en säljare på firma, man måste ju bli av med sin gamla snabbt och smärtfritt.Den andra kicken kommer i butiken då man står där med nytecknat lån och en mellanskillnad på inbytet som skulle fått Anders Borg att kräkas!Ruset är för starkt för att inse fakta.
Efter nga veckor börjar man sakta minnas den gamla hojen och man kommer så sakta i håg allt som var bra med den.Den var ju inte så dum..så här efteråt.

Last edited:
Var väl inte så mycket fylleinlägg?

Mest filosofiskt om du frågar mig. :D

de luktar lite sött här inne känner jag :)

fast jag fattar inte varför du vill byta hoj så mycket,, de e ju roligare å köra än å sitta hemma å titta på annonser? eller tänker jag fel nu?

Last edited:
Det där med jakten är roligast kanske inte bara gäller när det gäller att jaga cheyer?

Hoj o holic!

De där med leta ny hoj, e grymmt kul. Kan ju va´ra en process som pågår under en längre tid. Man vill va lite smart. De som att sitta i en stridsvagn, en jävla resa, till slut får man in en träff med resultat. Vad händer nu? En ny jakt påbörjas........... osv:

Läsa annonser när man just köpt en ny hoj e skitjobbigt. Då fylls ju sidorna med grymma objekt.

Sedan hitta skäl för att sälja gamla/tidigare hojen e ju skitsvårt. Så som man jobba för att hitta just den, så fin den e, så bra den går, så länge man haft den, så bra man skött om den osv: Inser att ingen annan värderar den på samma sätt och blir nästan arg, svårt inse att de e lite järnskrot med plastkåpor.

Till slut har man fyllt lokalen och tömt börsen. Nu måste man bita i sura äpplet och inse att samma argument som gjorde att jag köpte hojen tidigare inte alls är de som är gångbara nu. Nya modeller späder ut urvalet hela tiden. Lånehajarna gnuggar händer och ekonomerna kräcks ännu mera.

Byta hoj varje år! Köpa ny hoj varje år! Va kan det kosta....... 2000.--/3000.-- i månaden. Köpt ny 200.000.-- maskin..... byta den efter en säsong 1000 mil. Har man tappat 4000.-- i månaden kanske.

Bra kräkmedel! Köpa lite äldre/udda hoj varje år! Priset står sig bra.

Köpruset ger en typ utav ångest! Att sälja ger väl inge rus men likt förbannat någon typ utav ångest. :brinnerup

Toyman hojsammlare, just nu med görångest. Borde sälja.... minst ett gäng kallar vi det. Så kan vi fortsätta tillfredsställa SHOPOHOLIC begäret.

I mitt nästa liv ska jag sammla på affischer, får väl plats med minst 50 i en liten 1 meters papprulle, visst låter det upphetsande? :banana

Hojarna är nog dyra i Mumindalen om man måste gå till banken för att köpa en MC av 1992-års modell :tummenupp Skenförsäkra på snorkfröken kanske, tjejförsäkring?

Nja har ju haft 18 st så nga har det blivit bankärenden av.Men man förlorar ju i inbyte i butik.....

:D finns potential i denna tråd

Visst finns det!

Ja nog var det filosofiskt, om TS har en KLE500 från 92?

Hur tänkte han då senast han bytte?

Vad bytte han in?

Frågorna är många...

Det kanske vi aldrig får svar på!!! Ska försöka vara lite ofilosofisk och konstatera att denna KLE500 behåller jag ett tag till.Det finns ju annat att lägga pengar på!Ps förra inbytet va en Honda cb 650-80.Vi syns i trafiken....

Last edited:
De där med leta ny hoj, e grymmt kul. Kan ju va´ra en process som pågår under en längre tid. Man vill va lite smart. De som att sitta i en stridsvagn, en jävla resa, till slut får man in en träff med resultat. Vad händer nu? En ny jakt påbörjas........... osv:

Läsa annonser när man just köpt en ny hoj e skitjobbigt. Då fylls ju sidorna med grymma objekt.

Sedan hitta skäl för att sälja gamla/tidigare hojen e ju skitsvårt. Så som man jobba för att hitta just den, så fin den e, så bra den går, så länge man haft den, så bra man skött om den osv: Inser att ingen annan värderar den på samma sätt och blir nästan arg, svårt inse att de e lite järnskrot med plastkåpor.

Till slut har man fyllt lokalen och tömt börsen. Nu måste man bita i sura äpplet och inse att samma argument som gjorde att jag köpte hojen tidigare inte alls är de som är gångbara nu. Nya modeller späder ut urvalet hela tiden. Lånehajarna gnuggar händer och ekonomerna kräcks ännu mera.

Byta hoj varje år! Köpa ny hoj varje år! Va kan det kosta....... 2000.--/3000.-- i månaden. Köpt ny 200.000.-- maskin..... byta den efter en säsong 1000 mil. Har man tappat 4000.-- i månaden kanske.

Bra kräkmedel! Köpa lite äldre/udda hoj varje år! Priset står sig bra.

Köpruset ger en typ utav ångest! Att sälja ger väl inge rus men likt förbannat någon typ utav ångest. :brinnerup

Toyman hojsammlare, just nu med görångest. Borde sälja.... minst ett gäng kallar vi det. Så kan vi fortsätta tillfredsställa SHOPOHOLIC begäret.

I mitt nästa liv ska jag sammla på affischer, får väl plats med minst 50 i en liten 1 meters papprulle, visst låter det upphetsande? :banana

Javvist är det så!!Håller med.Du hajjar mitt budskap!Wooahhh!!!!
Började att skruva med hojjarna.gjorde en mindre renovering och har hittat en annan dimension till i hojlivet så nu finns det ännu större anledning till att behålla! Detta med annonser och grymma projekt efter man investerat är typiskt ungefär som en mellandagsrea på Media markt man tror sig göra ett klipp och veckan därpå finns en likadan för halva summan.Minns att säljaren vid senaste Mc köpet nämnde om att ca 98% handlar på kredit numera vid köp av hoj. OOOoojj dåå!Vi syns på vägen!

Nu ska vi se här, såg att folk blev sårade av mitt tidigare inlägg. Absolut inte meningen.

Det är väl bara kul att vi alla gillar olika hojar? TS kanske inte alls tycker det är roligt att flänga omkring på en cagiva mito....

Japp, jag tycker också det är kul att vi gillar olika hojar. Skittrevligt faktiskt. Hade varit duktigt trist om man kom till ett fik och alla körde svartvit cbr1000rr.

Vad har min mito med diskussionen att göra?

Det jag menade var att han skrev:
"Japp jag köpte ju en förra året hur ska jag motivera mitt nya köp för frugan Från sport till offroad brukar vara lättare att motivera än tvärt om."

Ja faktiskt! Tänkte sporta upp den till en Cafe R men avbröt då lackjobbet skulle bli för omständigt och den var ju i så fint originalskick.
Finns en tråd om detta också! Så jag återställde den till original och sålde den.

Hade jag ägt en tidig 80-talshoj hade det varit en Honda CB. De är riktigt snygga i originallack i fint skick :tummenupp

... som smälter framför ögonen, om du ställer den ute när det regnar ..
??

Att visa respekt till dom som inte har det lika gott ställt som än själv, är inte din grej va?

Jo, det är det. Självklart respekterar jag att alla inte kan ha lika mycket pengar, att alla prioriterar olika och att alla gillar olika hojar.

Så tråkigt när folk ska misstolka....

Hmmm smälterFör lite regn!Var det så dålig kvalité på den!!!

Nej, det är bra kvalitet på min mito tycker jag. Rejälaste 125:an jag känner till.

Bifogat

• 14956_0_1_2_cb%20650_Image%20credits%20-%20H%20Costello.jpg
    14956_0_1_2_cb%20650_Image%20credits%20-%20H%20Costello.jpg
    37.8 KB · Visningar: 36
Last edited:
Nu ska vi se här, såg att folk blev sårade av mitt tidigare inlägg. Absolut inte meningen.

Japp, jag tycker också det är kul att vi gillar olika hojar. Skittrevligt faktiskt. Hade varit duktigt trist om man kom till ett fik och alla körde svartvit cbr1000rr.

Vad har min mito med diskussionen att göra?

Det jag menade var att han skrev:
"Japp jag köpte ju en förra året hur ska jag motivera mitt nya köp för frugan Från sport till offroad brukar vara lättare att motivera än tvärt om."

Hade jag ägt en tidig 80-talshoj hade det varit en Honda CB. De är riktigt snygga i originallack i fint skick :tummenupp

??

Jo, det är det. Självklart respekterar jag att alla inte kan ha lika mycket pengar, att alla prioriterar olika och att alla gillar olika hojar.

Så tråkigt när folk ska misstolka....

Nej, det är bra kvalitet på min mito tycker jag. Rejälaste 125:an jag känner till.

Okey gubbar å gummor!Skrift kan lätt misstolkas eller missförstås eftersom inga andra utryck kan understryka det som skrivs.tonfall,ansiktsutryck,man känner inte varann mm! Ja listan kan göras lång...Vill klargöra att när jag skrev "Japp jag köpte ju en förra året" hur ska jag............
Då menar jag inte förra året i exakt tid utan ngn gång under tiden 88-2011.Har gjort runt 18 hojköp under åren så tidsangivelsen i berättelsen följer inte i kronologisk ordning.Utan mera en stilla tanke på ngt som ändå har hänt och det behöver inte vara de senaste 2 hojjarna hade förresten för ett tag sedan en Suzuki RF600R bytte den mot en offroad!Fan vilken hoj blev nästan sugen på en sådan igen!!!ÖÖHHH! Ps åker på det mesta (utom kromsläde) gammalt eller nytt för jag diggar hojjar.Nittitalare känns ju modern mot en del 80 talare man ägt.Om hojjen är 25 år yngre än jag(Typ min KLE) så är det väl ok då är vi jämngamla.När man var grabb så dreglade man efter just dessa Honda Cb modellerna så ränderna går inte ur. Vi syns på vägen!!!

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...