Fru Gårman

är detta nödvändigt?

• Antal röstningar
    0
Va dumt

Personligen bryr jag mig inte men ur en pedagogisk synvinkel så tycker jag att herr gåman skylten är bättre, lättare för barn att komma ihåg kanske "här går man"

Men vad vet jag

Om man ska byta ut dessa skyltar, varför inte fixa till handikappsskyltarna också, just i dagsläget finns det ju bara en variant som är en man :mad:

Kvinnor kan tydligen inte var handikappade :näsblod
...eller så är det inte tillräcklig nivå på syftet med en handikappsskylt om den ska innehålla kvinnlig fägring. :rolleyes:

Vänta bara... Snart kommer transorna och kräver en han/hon Gårman (kanske det där pipskägget och tuttarna?). Sedan skall pedofilerna ha Baby Gårman, necrofilerna farfar Gårman, och vad koprofagerna kräver, tja...

Precis som de inte redan är farligt när man tittar på alla tjejer som uppehåller sig vid vägen...
Snart hinner man inte titta på vägen... :gnissla

Way to go Vägverket!

Jag tycker det är skönt att de lägger stålar på det här, nu när vägarna är i TOPPTRIM här i hufvudstaden! Min vurpa i Maxirondellen i Haninge kommer väga lätt mot behovet av icke-neutrala övergångsskyltar!

Jag kräver en könsneutral variant av skylten för farthinder! Mitt förslag är silhuetten av en Volvo 340 bakifrån.

Väl investerade pengar. Spela roll vilket kön det är på skylten. För mig som 'karl' får det gärna vara kvinnor på alla skyltar, I don´t care - det är knappast det som är viktigt... Goddammit... Bara inte mina skattepengar går till det...

Va dumt

Personligen bryr jag mig inte men ur en pedagogisk synvinkel så tycker jag att herr gåman skylten är bättre, lättare för barn att komma ihåg kanske "här går man"

Men vad vet jag

Det var ju så vi fick lära oss var man ska gå, när vi var små. Anita och Televinken med sitt trafikprogram t.ex.

Och folk klagar på kyrkoskatten...

Det är tur att man inte bidrar till den här cirkusen längre. Lycka till... :)

Fasiken, kom just att tänka på de där avskyvärda hyndorna som absolut ville visa (häng)tuttarna i badhusen. Säkert samma vidriga vänsterpack som drivit fram det här. Tur att vi inte slösar med skattestålarna i alla fall*.

* Fick restskatt på 28 000 men det känns bra att det används till något nyttigt.

Dags för alla gubbs att bli lite som feministerna och stå upp för sina rättigheter? Snart kommer ni förlora rösträtten om det här får fortsätta:7peta

Allvarligt, det där förslaget visar att våra kära politiker behöver en runda ut i verkligheten och se att kvinnfolket faktiskt inte har några som helst problem att förstå att även dom kan använda övergångsställen, trots den "manliga" skylten.

Tror det är Christer Lindarw som har varit förlaga...

Förutom att den förstärker schablonbilden, kommer säkert någon att klaga över att det där är ingen normal kvinnokropp, mer voluminösa skriker att de övergångsställena är inte till för dem och kräver egna.

Det är väl bättre att det är som det är, om de anser att övergångställena är mansdominerade är det bara att knalla ut och bekvinna dem, problemet löst.

Precis såna här saker skulle Moona kunna anslå hur mycket dineros som helst till...achtung!

Jag tycker vi även ska ha en skylt för våra nya Svenskar. Vad sägs om en kvinna iklädd en redig Burka aletrnativt en Herr Gåman med en redig Saddammustasch hållandes i en AK?

[/SIZE]
Va dumt

Men vad vet jag

Exakt!! Det är inte HERR Gårman utan "här går man"! Mera Anita och Televinken åt folket!
:mattias

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...