Fru Gårman

är detta nödvändigt?

• Antal röstningar
    0

tr3ge

Medlem
Gick med
10 Apr 2008
Hoj
Honda CBR 600 F-sport -01
Vägverket ska presentera en "här är det ett övergångsställe" skylt. Dem menar på att det finns kvinor i trafiken också..... NÄHÄ!!? tog bara inte 100 år för dem att inse det :tummenupp.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2376522.ab

"Vi har många skyltar med karlar på, men i trafiken finns det också kvinnor, sa statssekreteraren Leif Zetterberg"

är detta nödvändigt?

Det har varit upp för diskussion här ett par gånger ang. denna. Alla som är smarta kom fram till att det var fånigt.

Betyder det här att de ska göra om trafikljusen också?

Varför kan inte en kvinna vara kortklippt och bära byxor?

(dessutom finns det redan en "Fru Gårman", samma gubbe som designade "Herr Gårman" designade samtidigt även den)

Det är när man inser att statliga verk lägger dollars på sånt där som man känner sig manad att börja bygga ställningar, lära sig snickra eller på annat sätt dra in svarta pengar!

Självklart skall man lägga ner en massa resurser på at vara PK i all lägen, det fins ju inget viktigare at spendera pengar på

MER KVINNOR PÅ STYRELRELSEPOSTER, MM!! Men då ska cheyerna ävern: köra grisbil, suga fettavskiljare, gräva skitdiken, rensa avlopp, röja sly, osv... NÅN rättvisa ska det väl vara? Eller är inte det hela poängen?:va

Kunde dom inte ha tagit en bättre bild på skylten...
Typ en 20-25årig blodin med stora rattar, Grrrr :mansgris

Visst, jämställdhet är bra, men det finns väl gränser :va Jag kan tänka mig att transorna jublar, men alla jeansflator då? Känner inte dom sig lite diskriminerade nu? :D

MER KVINNOR PÅ STYRELRELSEPOSTER, MM!! Men då ska cheyerna ävern: köra grisbil, suga fettavskiljare, gräva skitdiken, rensa avlopp, röja sly, osv... NÅN rättvisa ska det väl vara? Eller är inte det hela poängen?:va
Nej, jämställdhet ur kvinnoperspektiv är ju att förtrycka män! Alla ska ju moderiktigt dessutom kalla sig feminister :va Varför inte kalla sig humanist istället?

Jag lyssnade på nyheterna i morse, Rockklassiker. Dom hade lite om valborg, med fylla mm. Nån brud från nån nykterhetsjunta hade dragit en ohyggligt listig slutsats, eftersom det är män som typ super mest, å det typ bara är män som gör dumma saker på fyllan, slåss å sånt, kvinnor gör ju typ inget sånt typ, så borde det bli förbjudet för män att dricka alkohol! :rofl Dom tog bort den nyheten till nästa inslag :D Antagligen för att hon måste leva med skyddad identitet resten av livet :D

Last edited:
Eller är det bättre att klaga på att det kan bli två tjön att välja på :va

Förresten, va är det för tjön på den där skylten du snacka om ? En balle, en mutta ??

Jag klagar inte just på att det blir kvinnoskyltar med,
det jag klagar på är att jag tycker det är så tramsigt så
dom borde inte lägga ett öre på att byta ut skyltar.
Att sätta upp Fru gårman när man sätter upp NYA skyltar är inga problem.

Nog för att det ska vara jämställt i samhället men VARFÖR i hela helvetet bryr man sig om sådana här STRUNTSAKER?! Inser inte folk att gubbjäveln på skyltfan är en unisex-variant? Herregud! :huvet

Om man ska byta ut dessa skyltar, varför inte fixa till handikappsskyltarna också, just i dagsläget finns det ju bara en variant som är en man :mad:

Känns rätt onödigt, varför måste man ens ha en person som går, varför inte bara ha streck på skylten om det är så himla känsligt :va

Nog för att det ska vara jämställt i samhället men VARFÖR i hela helvetet bryr man sig om sådana här STRUNTSAKER?! Inser inte folk att gubbjäveln på skyltfan är en unisex-variant? Herregud! :huvet

Han kan ha bröst, sen så har han pipskägg också, probläm aut åf thä väj :yoparty

Han kan ha bröst, sen så har han pipskägg också, probläm aut åf thä väj :yoparty

:tummenupp

Okej så Herr Gårman är Bi6uL alltså....
Tyvärr så är det inte min grejjj... ja vill ha en chey :tuttar

:D nja, om DET är Bi6uL kan jag inte lova...ingen erfarenhet införskaffad om skyltjäveln har den läggningen.

Nä, men allvar. Är det LÖNT att kränga statliga stålar på att ändra en skylt? Det är ju inte EN skylt som ska bytas dessutom.

Last edited:
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...