Frost i Göteborg!

R400

12.79!? Säg att du skämtar!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
TRX 850
God morgon alla!

Idag vid kvartöversju låg det frost i diket vid Åby när jag susade till jobbet. Hösten är här med sin friska luft och sina vackra morgnar när solen just gått upp.

Tag det försiktigt därute! Frosthalkan är förrädisk, blöta löv som täcker vägen är hala och visiret immar igen fortare än man är van vid.

Och bli inte förkylda av den kyliga luften! För dom som är frusna av sig rekommenderas halsduk och vinterhandskar.

Glad höst, alla sporthojsknuttar i vårt avlånga land :hej

Det var vitt på gräsmattorna i Örebro också. Hade +3 grader när jag cyklade till jobbet imorse. Friskt! :D

Hatar redan detta obehagliga land! Vetten startade mycket motigt och hojen hade frost på sig :mad:

Don Quixote skrev:
Hatar redan detta obehagliga land! Vetten startade mycket motigt och hojen hade frost på sig :mad:

Var Vetten svårstartad?? Klent batteri eller ska RaggarChrille berätta lite om startrutiner på di gamle kärrera?!?

hehe, var åte på maik-vallen med skolan i går när det började _hagla_ centimeterdiameter stora hagelkorn :skrämd , klar upplevelse

Vill ta tillfället i akt att be alla dra sitt strå till stacken. En kan inte göra allt med alla kan göra något. Kör utan katalysator, och glöm inte bort att låta freonen flöda. Snart så kan en vinter utan snö och minusgrader bli till verklighet.

Kallare luft har högre densitet än varm luft, så antagligen kommer det in mera syre i samma luftmängd när man kör i kall luft. :)

Körde precis en runda här i skåneland och även om jag vet att det inte kan vara is på vägen eftersom det är ett antal plusgrader så fick jag en sån konstig känsla av att det var is på vägen i varenda kurva så det blev en lugn färd... konstigt...

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back