Fritz tracker....

Frippe-HD

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2008
Hoj
Custom
Så, då var man klar för ett par veckor sen. Tog inte så lång tid, men man börjar få viss rutin....:tummenupp Skapelsen denna gången blev ett litet vridmonster som bär namnet "Fritz tracker". Förutom ombyggnationen så använde jag alla knep i bakfickan som jag lärde mig under performancedelen av utbildningen på AMI i Daytona Beach. Motorn är uppskrämd till en helt optimerad 1250 med kammar och portade toppar osv...samt lite hemliga småknep :yoparty Känns som nån sparkar en i ryggen när man drar iväg fullt. En perfekt liten rödljushoj....Frippe.

Bifogat

• Hell.JPG
    Hell.JPG
    203 KB · Visningar: 345
me like :yoparty
bara en grej jag skulle vilja ändra.. framfälg 1 tum större än bak o däcket i 130bredd.

den är dock skitcool ändå :tummenupp

Låter som vi har en Excile cyclefan inne på tråden...:) Absolut inget fel på det, Russel är rätt trevlig faktiskt(om han tycker om dig). Men jag håller med, jag är oxå en sucker för feta framdäck. Men meningen med detta bygget var att komma undan så billigt som möjligt....:2cool

Trevlig rödljusraket som säkert funkar fint runt Lygnern med.:tummenupp

Hojen i din avatar är det din gamla? Tycker mig känna igen den från en annan tråd, bilder på den och lite info kanske? Den är helt klart ett av de coolaste chopper/hotrod bågar jag sett:yoparty

Riktigt cool, ett litet framhjul hade sänkt den:tummenupp Kompakt och snygg, sen är ju ett stort framhjul stabilt!

Men du, suger inte din hjälm någon hemskt? Jag hade en sån -03 och den blev 2 strk större på några månader, dånade helt sjukt och satt så illa att man i farter över 200 fick sitta och gapa för att hålla kvar den på skallen. Samt att jag iaf hade den emot käften i samma farter.

Kul hoj!

Vad gav den i bänken?

Mvh
J

Vet inte ännu, ska köra 100 mil och byta olja samt filter först.....är uppe i 85 :) Fortsättning följer.......vad lämnar din S&S snurra? Har sneglat länge på en sån där nu(sportsterfantast som man är) och vad fick du ge för den allt som allt när du hade den i nävarna?

Riktigt cool, ett litet framhjul hade sänkt den:tummenupp Kompakt och snygg, sen är ju ett stort framhjul stabilt!

Men du, suger inte din hjälm någon hemskt? Jag hade en sån -03 och den blev 2 strk större på några månader, dånade helt sjukt och satt så illa att man i farter över 200 fick sitta och gapa för att hålla kvar den på skallen. Samt att jag iaf hade den emot käften i samma farter.

Jo, hjälmen suger getpung....ska skaffa ny...:)

Trevlig rödljusraket som säkert funkar fint runt Lygnern med.:tummenupp

Hojen i din avatar är det din gamla? Tycker mig känna igen den från en annan tråd, bilder på den och lite info kanske? Den är helt klart ett av de coolaste chopper/hotrod bågar jag sett:yoparty

Hehe, jo då.....det där var en riktig liten rock n roll hoj som jag byggde precis innan jag drog iväg till staterna. Hade inga pengar så det sitter en yamaha 650 snurra i den som jag öppnade upp rätt kraftigt så den pinnar allt på rätt bra. Jag byggde den från marken och upp, ram, tank....rubbet. Det är mycket möjligt att du har sett den på en annan tråd härinne. Sålde den till en polare som oxå hänger här.....:yoparty

Last edited:
Vet inte ännu, ska köra 100 mil och byta olja samt filter först.....är uppe i 85 :) Fortsättning följer.......vad lämnar din S&S snurra? Har sneglat länge på en sån där nu(sportsterfantast som man är) och vad fick du ge för den allt som allt när du hade den i nävarna?
Ok! Klokt att köra in först.

127 rwhp och 175 nm

Mitt motorbygge stannade på ca 120-130 000:-. Men då valde jag ju inga genvägar. Dvs isf att köpa OEM-växellåda så valde jag tex en Baker 6-speed, istället för att köpa en HD OEM oljepump så valde jag en Proflow-oljepump osv. Bara dessa två delar går ju på över 30 000:- tillsammans. En Banditkoppling för 10 000:- osv.

Ok! Klokt att köra in först.

127 rwhp och 175 nm

Mitt motorbygge stannade på ca 120-130 000:-. Men då valde jag ju inga genvägar. Dvs isf att köpa OEM-växellåda så valde jag tex en Baker 6-speed, istället för att köpa en HD OEM oljepump så valde jag en Proflow-oljepump osv. Bara dessa två delar går ju på över 30 000:- tillsammans. En Banditkoppling för 10 000:- osv.

Jo, men lycka kan ju inte mätas i pengar.....jaha, bäst att sälja ett par hojar till då verkar det som..:)

Jo, men lycka kan ju inte mätas i pengar.....jaha, bäst att sälja ett par hojar till då verkar det som..:)

Jag fick en slant för min gamla 100 rwhp original 1200:a så det fick bli en startplåt. Då frestades jag dessutom inte att ta genvägen att stoppa i beggade OEM HD-delar när den nya motorn skulle sättas samman, alla dessa delar hade jag ju sålt.

Jag tror att Mectec ska ha ca 82 000.- för att ta hem en S&S 100" Sportstermotor. Bäst är ju om du kan springa på en ny spis på Ebay, ibland utnyttjar S&S-anställda sin personalrabbat och köper en motor i spekulation som de sedan annonserar ut, dessa kan ju fås hem lite billigare om man kan ordna tex en "billig" frakt hem.

Fin hoj, har du fler bilder på den på din visningsbild/avatar också?

Tyvärr så försvann de andra bilderna på den när jag bytte dator.....har bara vanliga kort hemma kvar :skitdator

Jag fick en slant för min gamla 100 rwhp original 1200:a så det fick bli en startplåt. Då frestades jag dessutom inte att ta genvägen att stoppa i beggade OEM HD-delar när den nya motorn skulle sättas samman, alla dessa delar hade jag ju sålt.

Jag tror att Mectec ska ha ca 82 000.- för att ta hem en S&S 100" Sportstermotor. Bäst är ju om du kan springa på en ny spis på Ebay, ibland utnyttjar S&S-anställda sin personalrabbat och köper en motor i spekulation som de sedan annonserar ut, dessa kan ju fås hem lite billigare om man kan ordna tex en "billig" frakt hem.

Mmmm...det är ungefär vad jag har luskat fram själv, jag har ju förmånen av att jobba på HD så man kan kanske ordna nån bra deal direkt med S&S.....jaja, ligger på framtiden iaf, har ett par andra hojar att bygga först. Mer blingbling än vroom tyvärr. Folket verkar gillar när det glänser...:huvet

Last edited:
Jobbar du möjligtvis på den HD-butiken som ligger rätt nära Centralstationen?

Tyvärr så försvann de andra bilderna på den när jag bytte dator.....har bara vanliga kort hemma kvar :skitdator

Mmmm...det är ungefär vad jag har luskat fram själv, jag har ju förmånen av att jobba på HD så man kan kanske ordna nån bra deal direkt med S&S.....jaja, ligger på framtiden iaf, har ett par andra hojar att bygga först. Mer blingbling än vroom tyvärr. Folket verkar gillar när det glänser...:huvet

Jobbar du möjligtvis på den HD-butiken som ligger rätt nära Centralstationen?

Legenden "Bikestreet" i Gbg där hojfirmorna förr låg på rad är nu tyvärr ett minne blott till följd av att området rivs och byggs nytt och renoveras.

Posetivt är dock att de flesta firmor som låg där tidigare öppnat större butikar runt om Gbg.

Back