Frispråkig finländare.....

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Insändare i tidningen från frispråkig finländare (bosatt i förort till
Stockholm):

Så har det då bevisats det som jag har gissat på länge, ca 60% av detta lands befolkning är idioter, dom röstade nej till euron och fråntar oss andra, psykiskt stabila, chansen att få leva som fullvärdiga europeèr. Nu har befolkningen tillåtits välja och lantlollorna segrade! (Lantlolla = skogsdel av befolkningen som med tom blick pratar med enstaviga ord som "Öh", "Hä" och "Å", går klädda i V- jeans, täljer barkbåtar med AMS bidrag, har bringan nersmetad med snusdrägel, och som indelar året i två årstider, före och efter älgjakten).

Inom kort, när vår industri nu flyttar utomlands,
kommer troligen våra största exportprodukter att bestå av moraklockor, dalahästar, surströmming, virkade spetsar samt flätat hästtagel till den numera Polska sängtillverkningen. Enda exportmarknaden finns nu i Norge och på Cuba. Om vi småföretagare i Sverige nu skickar en faktura för sålda varor till kunder i Europa så kommer den med största sannolikhet att hamna i papperskorgen tillsammans med Nigeriabrev och andra bluffakturor. Största dragplåstret på Tekniska museet blir Ikeas sexkantsnyckel, den kommer att beundras av nejsägarna från orter som Utvärtes Bruk och Rakvattnet och som har tvingats åka med minst fem olika järnvägsbolag, förskingrade från SJ, innan dom tog sig ner till Stockholms tomma gator. Flottan kommer att ånyo tvingas sjösätta Vasa för nya provseglingar så vi kan försvara kronan från utländska attacker. Dom säkraste jobben kommer att finnas inom utsugarverksamheter som kommunstyrelser, Vattenfall, inhe(ä)mska försäkringsbolag som livnär sig på spekulationer i kronkursen, kronofogdemyndigheten och skattemyndigheten, nya arbetstillfällen kommer att skapas på det nyinrättade utvandrarverket.

Jag som är medicinskt lite krasslig kommer nu knappast att hinna uppleva en enda dag som fullvärdig europé, detta har knutpatrioterna berövat mig och min familj. Mardrömmen är att mina barnbarn skall bli tvungna att försörja mig med att putsa skor åt rika finnar, att deras skolgång nu kommer att styras av någon religiös sekt. För att komma in på landets enda högre utbildning: jordbrukshögskolan, krävs att dom vinner ett SM i plöjning. Motorsportintresset för ungdomarna kommer att täckas av landsomfattande serier för Epa traktorer, arrangerade av Centerpartiet. Värst av allt, norska kommer att införas i skolorna som första val av utländskt språk! Åt helvete med den del av befolkningen som har fler än tre siffror i riktnumret, dom borde inte ha fått rösta!

ps. alltså inte jag som skrivit det, men smått kul i alla fall....

-Lowrider- skrev:
Ja och jag håller med honom till 100% vettigaste inlägget på länge som jag läst! Ett nej är en seger för människor utan kunskap i varken ekonomi eller samhällskunskap! En seger för folk som bor i urskogen och försörjer sig genom att utbyta tjänster och betala i natura! :slicka
Hehehe... Ja jäklar. Så är det nog. :rolleyes:

Han är fri att lämna sverige precis när han vill! :fakta :finger

Vilken jävla idiot, han har ju svalt ja-sägarnas skräck propaganda med hull och hår! (observera att det varit lika illa om han svalt nej-säjarnas skräck propaganda! :fakta )

Sverige kommer inte gå under, oavsett hur vi röstat (iaf inte på grund av det!) Isf kan jag garantera att alla ekonomer och politiker hade varit ganska överens om hur vi skulle rösta.
Dessutom är det väl ingen som sagt att det är försent att gå med? Det röstingen gick ut på va i fall vi skulle gå med 2006 eller inte. Vi har inte krävt eller fått ngt undantag för att inte gå med i emu vid vårt eu inträde (så som bl.a england)

Vem vet, det kanske är skit bra att gå med 2015 istället?

Så länge England med flera står utaför tror jag inte det kommer spela så stor roll om vi är med eller inte. Skillnaderna kommer vara marginella, bra som dåliga.

England med flera? Det är väl bara Sverige och Danmark förutom England/Storbrittanien som inte är med. Danmark är väl dessutom nästan med då de är med i ERM2

Kul insändare :D

Zam skrev:
England med flera? Det är väl bara Sverige och Danmark förutom England/Storbrittanien som inte är med. Danmark är väl dessutom nästan med då de är med i ERM2

Kul insändare :D

Det kommer ju ett gäng nya länder till EU inom kort, dom direktkvalar ju inte in i emu precis. Finns en del krav att uppfylla.

Chris Husky skrev:
Det kommer ju ett gäng nya länder till EU inom kort, dom direktkvalar ju inte in i emu precis. Finns en del krav att uppfylla.

Okej, så det var det du menade. Då ber jag om ursäkt för mitt påhopp :D

Förstod inte poängen, tyckte det bara var massa svammel och grundlösa antydningar.

berggren_martin skrev:
Förstod inte poängen, tyckte det bara var massa svammel och grundlösa antydningar.

Det fanns ingen poäng, det va svammlet och dom grundlösa antydningarna som va kul. :)

Ännu en 99:a med alldeles för mycket fritid. :rolleyes:
Svenska kronan stärktes efter Nej-andet...Tiden får utvisa om det var bra eller dåligt.

Nyheter
MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!