Halogen
Apajävel!
Så här: "Du kan inte köra bil!"
Och man fortsätter såhär: "Men eftersom jag är en så förstående kille så låter jag dig använda bilen ändå, förutsatt att du betalar reparationerna själv."
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Så här: "Du kan inte köra bil!"
Men det kommer ju aldrig vara hennes fel att bilen går sönder. Det är ju självklart hans fel, tex för att han lånade ut den, för att han köpte en manuellt växlad bil, för att han köpte en bil som inte tål att köra på stolpar i 70 med, för att han inte spärrade av hennes färdväg, för att nån (antagligen han) inte tog bort halkan eller inte vaderade allt hårt som skulle kunna vara ivägen, även vid felkörningarOch man fortsätter såhär: "Men eftersom jag är en så förstående kille så låter jag dig använda bilen ändå, förutsatt att du betalar reparationerna själv."
Kopplar man ur varje gång och man måste trycka ner kopplingen och lägga i växel när man ska åka slits ju synkringarna i växellådan onödigt mycket på 1:a växeln men det är klart det är väl billigare än att (kanske) behöva byta koppling vid 30 000 milen bytes växellåda kostar väl inte mer än 10-15 000 skulle jag tro...
När sist hörde du talas om någon som hade NÖTT ut synkringarna i en växellåda?
Dom enda människor jag känner som byter synkringar i växellådor är dom som tävlingskör med volvolådor och är snabbare i växlingsarmen än i urtrampningsfoten, dom kröker synkringar.
Ja det är väl bara att ta valfri bil ofta gammal hyrbil som gått 20 000 mil eller mer och kolla hur ettans synkring funkar oftast skrapar det skapligt gärna om det är nån gammal hyrlastbil samma fenomen men jag har troligtvis helt fel för det verkar ju inte kunna hända
Då är mina aningar besannade...![]()
Hur ska man lägga fram detta för tanten som kommer från landet och knappt vill köra bil i stan [Gbg] öht?
Planen är ju att hon ska bli min fyllechaffis med tiden, så jag måste ju sköta det här snyggt förstår ni.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |