Friad från Tingsrätten! men nu då?!

Status
Ej öppen för fler svar.
Spännande tråd!

Hur gick det nu då? Fick du upprättelse?

Var ju ett tag sedan men det skulle vara intressant att få veta...

Om jag kör 22 mil motorväg med hastighetsbegränsningen 110 km/h i 220 km/h tar detta en timme.

Om inte bängen tar mig under denna sträcka och dömmer mig i rättegång är jag "oskyldig" och måste alltså ha färdats i 110 km/h. Jag kommer då nå mitt slutmål 1 h senare.

Måste mitt skyldiga jag vänta in mitt oskyldiga jag på platsen för målen med min resa eller kan jag sitta o skriva idiotiska inlägg på sporthoj.com om rättsväsendets förfall under tiden?

Om jag kör 22 mil motorväg med hastighetsbegränsningen 110 km/h i 220 km/h tar detta en timme.

Om inte bängen tar mig under denna sträcka och dömmer mig i rättegång är jag "oskyldig" och måste alltså ha färdats i 110 km/h. Jag kommer då nå mitt slutmål 1 h senare.

Måste mitt skyldiga jag vänta in mitt oskyldiga jag på platsen för målen med min resa eller kan jag sitta o skriva idiotiska inlägg på sporthoj.com om rättsväsendets förfall under tiden?

Läst "liftarens guide i galaxen" precis nyligen
-eller? :)

Läst "liftarens guide i galaxen" precis nyligen
-eller? :)

Nej, varken läst den eller kollat på filmen.
Vissa inlägg här kan nog vara minst lika underhållande.

Tyckte bara att det var en intressant med att folk sätter likamedtecken mellan "ej dömd" och "har ej hänt".

Last edited:
Han var blev likt andra friade teknikaliteter. Det är samma sak för mord, du kan mörda någon och ändå bli kallad "oskyldig" till brottet då det inte går att bevisa... även om alla vet att personen i fråga gjorde det.

Hursomhelst, denna tråd är mycket gammal och intresserad till trådskaparen kan ju PMa honom.

Tråd låst.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...