Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
WestW skrev:
TwinSucker skrev:Ska det tas bort för?
Det är väl för fan på tiden att en del av mina/våra surt förvärvade skattepengar används inom landet i stället för att gå till idiotiska projekt på några miljader kr eller i bistånd.
Jag är snart 29 år och har betalat en bra bit över en miljon i skatt än så länge så jag tänker gladeligen ta tillbaka en del av det som jag har betalat hittills...
Jag kan lova att det känns riktigt bra att gå in till chefen och lämna in den där ansökan...
//TS
MagnusK skrev:Jag hoppas innerligt att detta dumma påfund försvinner.
Alicia skrev:Jag förstår inte hur man klarar sig på pengarna man får under det året.
Det är inte mycket cash
Dee_cati skrev:Om du har 10 000:- efter skatt i vanliga fall så får du 8000:- i månaden vid friår. De övriga 2000:- kan du enkelt jobba ihop på en mack eller dylikt, jobba 2 pass i månaden på 12 timmar styck så har du oftast dessa pengar.
Eller så gör du som så många andra, fixar ett svartjobb... Allt är upp till ditt samvete![]()
Om jag vore anställd och hade möjlighet till friår så skulle jag aldrig tveka! Hyra ut lägenheten i andra hand och få alla räkningar betalda på det viset (bara el-hyra-bredband typ) och sen en biljett till Asien i ett år. Väl där skaffar du dig lite kontakter så du kan importera hem lite grejjer under tiden du är där och sen har du tjänat lite extra stålar vid sidan om ditt friår!
Alicia skrev:Det är väl 80 procent av sin vanliga lön och sen skatt på det.
Att man endast förlorar 2 tusen kronor varje månad låter väldigt lite. Känns som att fler skulle söka friår då. Eller är det bara jag som är trött å yrar till det för mig själv.
Alicia skrev:Det är väl 80 procent av sin vanliga lön och sen skatt på det.
Att man endast förlorar 2 tusen kronor varje månad låter väldigt lite. Känns som att fler skulle söka friår då. Eller är det bara jag som är trött å yrar till det för mig själv.
McFille skrev:Det är 85% av det belopp som skulle lämnats ut som arbetslöshetsersättning man får, inte 80% av sin vanliga lön.
Detta belopp får du 5 dagar i veckan.
TwinSucker skrev:Ska det tas bort för?
Det är väl för fan på tiden att en del av mina/våra surt förvärvade skattepengar används inom landet i stället för att gå till idiotiska projekt på några miljader kr eller i bistånd.
Jag är snart 29 år och har betalat en bra bit över en miljon i skatt än så länge så jag tänker gladeligen ta tillbaka en del av det som jag har betalat hittills...
Jag kan lova att det känns riktigt bra att gå in till chefen och lämna in den där ansökan...
//TS
McFille skrev:Det är 85% av det belopp som skulle lämnats ut som arbetslöshetsersättning man får, inte 80% av sin vanliga lön.
Detta belopp får du 5 dagar i veckan.
Alicia skrev:Så var det ja... tack för att du klargjorde detKommer ihåg att det är dåligt med pengar iallafall
Precis! Låt någon annan jobba så kan jag/du lapa Piña Colada under en palm på något solig ställe, Thats life =)Solan skrev:Jag håller med!
Jag skulle absolut kunna tänka mig att ta ett friår och dra till värmen och om då en arbetslös kan få arbeta istället för mig och komma in i yrkeslivet så tycker jag det låter kanon.

|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |