Freivalds ångerstatus - just nu!

Tyckte mest hon gnällde på alla andra i sitt framförande.. ( lyssna dock bara på början av det.. )

Underligt att inte Partiet lyckats få in grinsillen Mona som syndabock. Det så kallade folket brukar ju gå på hennes krokodiltårar. Kärringen Freivalds kan få vem som helst att ropa på naKcskÅt.

Men Jan O skapar så mycket rubriker nä in med Bosse han är ju expert på att upprepa samma fras i oändlighet*, kan få även de mest härdade att somna efter ett slag

(*Inga Britt Alehnius har utryckt en önskan om ett annat uppdrag x18)

Boris JR skrev:
*Inga Britt Alehnius har utryckt en önskan om ett annat uppdrag x18

Alltså, det där var så sjukt så det var knappt roligt. Man undrade ju om han hade fått en psykos. Vad var bakgrunden egentligen? Någon som har länk till den intervjun?

Markus skrev:
Alltså, det där var så sjukt så det var knappt roligt. Man undrade ju om han hade fått en psykos. Vad var bakgrunden egentligen? Någon som har länk till den intervjun?

Det var väl en dramaten kille som imiterade Bosse på Ingabritts telesvar som sedan publicerades där det sas något i stil med "Vi kan väl säga till media att detta var uppgjort sen länge" och så fick hon sparken från riksrevisionsverket fast det kallades att hon slutade frivilligt.

(Med reservation för att minnet sviktar när det gäller alla turer i affären)

Boris JR skrev:
Det var väl en dramaten kille som imiterade Bosse på Ingabritts telesvar som sedan publicerades där det sas något i stil med "Vi kan väl säga till media att detta var uppgjort sen länge" och så fick hon sparken från riksrevisionsverket fast det kallades att hon slutade frivilligt.

(Med reservation för att minnet sviktar när det gäller alla turer i affären)

Det var ju ganska taskigt. Faktiskt. Men hon spelade smart och gick till media med imitatörens skämt, och för hennes illojalitet mot Bosse fick hon gå?

Tror det var så men hon var redan på väg att kickas så hon ville nog sätta dit bosse, det är faktiskt en slipad kärring som idag är chef för FNs internrevision (ja det var de som under hennes ledning grävde fram sonen Anan och alla andra olja mot mat skandaler något de inte gjort med tidigare chefer)

Markus skrev:
Undrar hur statusen är just nu. :banana
Bosse Ringholm som utrikesminister förresten. :rofl
ja :hihi jag satt med och var glad över att Freivalds avgick, sen kom jag på att Bosse R. skulle ta över. Man kan ju undra om vi kommer att överleva fram tills det att en ny utrikesminister utses. :va

Detta måste firas med tårta! :banana

crashtestdummy skrev:
ja :hihi jag satt med och var glad över att Freivalds avgick, sen kom jag på att Bosse R. skulle ta över. Man kan ju undra om vi kommer att överleva fram tills det att en ny utrikesminister utses. :va

Precis min tanke...

Ur askan i elden...

Fast vem skulle det ANNARS vara? Finns det NÅGON bra?

crashtestdummy skrev:
Jag gillar faktiskt en sosse, Fast det är kanske mest pga. att han är AIKare. Tomas Bodström. :tummenupp

Bodström har två älskvärda kvalitéer:
1. Han driver inga klassiskt socialdemokratiska frågor
2. Han har än så länge inte som alla sina kollegor avslöjats med lögn eller mygel, hans pappa har men det kanske man inte kan räkna

Bosse Ringholm, Ibrahim Baylan, Mona Sahlin, Laila Freivalds, Barbro Holmberg - ja säkert allihop, har alla uppenbart farit med osanning.

Det är det som är så bra, borgarna kommer inte ens behöva diskutera politik om de inte vill, det räcker med etik så är valsegern i hamn. Vad nu det kommer göra för skilllnad, förutom minskat mygel.

crashtestdummy skrev:
Bosse R är bara en pappersminister. Allt arbete sköts ändå av Lars Danielsson vid UD, om det är bättre vete fan men Bosse är utsedd eftersom man måste ha en utrikesminister på pappret. :död

crashtestdummy skrev:
Jag gillar faktiskt en sosse, Fast det är kanske mest pga. att han är AIKare. Tomas Bodström. :tummenupp
Markus skrev:
Bodström har två älskvärda kvalitéer:
1. Han driver inga klassiskt socialdemokratiska frågor
2. Han har än så länge inte som alla sina kollegor avslöjats med lögn eller mygel, hans pappa har men det kanske man inte kan räkna...
Nej nej nej, Thomas Bodström är en falsk jävla skitstövel, det kan ni ta mitt ord på.

Tacka vet jag Carl Lidbom's KU-förhör: "Du snackar trams...trams...trams..." :rofl
(Dom mixade t.o.m. ihop en låt med honom, hur många politiker kan skryta med det?)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg