Freewheel...igen!

Kapten Zoom

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
För många.....Kawasaki Z H2, Suzuki B-King, Triumph Daytona 955i, MuZ Mastiff och KMZ K750 sidovagn
Man borde väl ha lärt sig vid det här laget....
Blir fortfarande lika förvånad varje gång man råkar ut för inkompetenta mekar och dålig service.

Har plockat ihop hojen igen med en tight budget. Tummen sitter inte mitt i handen men inte heller riktigt där den ska så en del arbete valde jag att låta lite mer "professionella" mekaniker.
...Hade Triumphen inne för montering av elsystemet (inga gliringar tack!) i vintras.
Till saken, meken har felaktigt dragit det främre elsystemet mellan gaffelbenen vilket leder till att elsystemet kommer i kläm mellan ram och gaffelben vid styrutslag åt vänster.
Eftersom jag redan har betalat och hämtat hojen, på släp, och inte upptäckte deras misstag förrän solen tittade fram och det var dags att tuta och köra så står hojen för tillfället obrukbar i mitt garage.

När jag, till fots, tog mig till Freewheel för att påtala deras misstag så trodde jag i min enfald att det inte skulle leda till några större problem och att jag skulle få det fixat tämligen smärtfritt...dumt av mig.
När jag påtalade deras misstag så föreslog dom att jag skulle koppla ur elen själv och köra dit mcn med allt utom det nödvändigaste inkopplat, så skulle dom nog kunna fixa det.
Professionellt?...knappast!

Något förvånad och bråttom tillbaka till jobbet sa jag att jag skulle höra av mig igen.

Ringde upp dom idag för att reda ut det hela.
Jag föreslog 3 alternativ.
1. Jag kör dit hojen på släp, som Freewheel betalar, och dom rättar till sitt misstag.
2. Dom hämtar hojen och rättar till sitt misstag.
3. Jag rättar till deras misstag och drar om kablarna själv mot att dom betalar tillbaka en del av reparationskostnaden eftersom jag då skulle utföra ett jobb som dom redan har fått betalt för.

Dom svar jag fick...
1. Jodå, dom kan fixa hojen om jag kommer in med den men dom tänker absolut inte betala någon släphyra.
2. Jodå, det gick också bra....dom kanske hade tid om 5 veckor!!.
(Chefen börjar yra någonting om att hans byggfirma också tar en jädra massa tid. Jag svarar då att han gärna får leka bagare eller vad han vill på sin fritid men att det är i egenskap av mcmeck som jag har anlitat honom.)
3. Inte en chans!

Han ifrågasatte dessutom om det inte var så att jag hade dragit om elen själv!!!. Anfall är bästa försvar.
När dom gör ett så allvarligt misstag hade jag räknat med att dom skulle försöka rätta till det så fort som möjligt och t.o.m eventuellt be om ursäkt för sin inkompetens(jag vet, jag är lite naiv ibland).
Visst, jag kan förstå och stå ut med att man gör fel ibland. Att neka, anklaga och sedan inte göra vad man kan för att rätta till sitt eget misstag och kompensera den drabbade kan rimligen inte vara det bästa sättet att driva ett serviceföretag på.

Har varit i kontakt med allmänna reklamationsnämnden.......som tyckte, liksom jag, att deras agerande var långt ifrån ok.
Jag skulle enligt arn absolut inte stå för någon extra kostnad p.a.a deras inkompetens och rimlig väntetid var max 2 veckor om dom valde att hämta och fixa hojen själva.
Där är vi nu och om det inte löser sig i morgon så skickar jag in den färdigskrivna anmälan till ARN.

Pinsamt dåligt hanterat av Freewhell så här långt.

Fortsättning följer........

Ahh! Blir alltid så jävla förbannad när jag ser sånna här trådar!
Vill dom ha kunder eller? Borde göra en sticky med företag som bettet sig illa och vad dom gjort så fan ingen mera åker dit igen. Konka till dom! :fatta! :huvet

Så jäkla trist, men det verkar som om fler och fler av företagen har så mycket att göra att servicen blir lidande. Förstår inte hur det kan vara så, men det tyder ju på att det borde vara ganska enkelt att slå sig in på marknaden genom att erbjuda hög service och högt kunnande? Hoppas att det löser sig.

Har själv inte haft med firman att göra men en polare hade trassel med sin Triumph och fick bara kryptiska antaganden från andra företag.
FreeWheel skötte saken väldigt bra och gick tom in och repararerade ett fel i en kabelhärva ist för att byta hela och därmed ge lång väntetid, polaren påpekade senast i går hur nöjd han var med deras service.

Jag är helt opartisk och kan bara gå på vad han har sagt, det bemötande "Linus_ja" beskriver är ju däremot inte okej, jag förutsätter att du inte stövlade in på firman och högljutt förklarade precis hur värdelösa de är, för då brukar man ju bli bemött därefter? :hihi

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back