Fredagsmys på Bulten

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Slow children playing åkte en liten kvällsrunda på bulten med den nyinförskaffade GoPron. Efter att först ha ramlat av, sedan 10 minuter skrevmotiv var det så dags för en frontmontering:

[YOUTUBE-ID]i3OfiufFsN0&fmt=22[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited by a moderator:
Hahaha jag sa till polarn igår "Den där snubben hade en kamera".. Först åker du förbi min bil, sen mig o polarn på högersidan :)

(Meeeen 7 minuter på bulten.. tror ja grejar 5 med min bil... )
Närrå skoja bara :)
 
Schysst film där man faktiskt fick lite uppfattning av hur vägen ser ut och inte det vanliga svart vit gråa töcknet i 250 + :näsblod
Schysst kvalle också, go pro verkar va skiten :tummenupp
 
använde du dig av klister grejerna när den flög av??
e själv jävligt orolig för detta
 
Jaså, det var er vi såg på Rosenhill?

Polaren (Hellhound här) blev alldeles våt i brallan av din kamera.. :D
 
Jag är också lite nyfiken på hur du har monterat, har själv en GoPro men har inte hitta något vettigt ställe att sätta den på och hur vida man kan lita på de monteringsprylar som medföljer...
 
Den satt frampå kåpglaset med sugkoppsarmen. En rejäl spottloska och sen vinklade jag ner armen så den hade stöd mot plasten nedanför. Satt som berget.
 
Det är resan som är målet :rolleyes:

Det är det efterföljande ryggskottet som är målet!

Najs film. När man är så gisten som jag är uppskattar man aftonturer i sakta mak mer än dra-snytenfilmer. Man hinner svälja ett par tordyvlar på färden och när man är framme är det dags att tömma stomipåsen igen.

:tummenupp
 
den verkade ju överleva?? kameran altså..
men den satt med klisterfästena??

En bild säger mer än 22 ord...

Edit: Det här är alltså monteringen i första filmen. I KTM-rullen sitter den med sugkoppen rakt ut från sidokåpan under sadeln. Kåpan är liiiite böjd vilket förmodligen gjorde att det sket sig. Kameran klarade sig jättefint, det är höljet som tar smällen...
 

Bifogat

  • IMG_0567.jpg
    IMG_0567.jpg
    196.9 KB · Visningar: 130
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top