Fredagskväll med älskarinnorna!

Wibbe

Tidsoptimist!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gefle
Hoj
GSX-R 1100 '91 från början..., S.P.S.B. 1200 turbo '89-'95, FYM 107, GSX-R 1100 '91 orginal, visstja en Sachs Compact oxo!
...blev ett turbobyte o lite service... Den ena behöver nya kolvar o avgas ventiler (den lustgas försedda gathojjen), den andra ska oljetråget byggas om på för lite mer markfrigång.
 

Bifogat

  • lovers.jpg
    lovers.jpg
    118.7 KB · Visningar: 568
Förhoppningsvis ska turbon vara bänkad o klar tills sista april...provköra den på Tierp kanske?! :rofl

Gathojjen vettefanken...fick en laddning grejjor från Motospeed, gissa om nått var rätt? Nope, för stora kolvbultar, för stor dome och för små ventilfickor på kolvarna, fel modell av ventiler plus att dom var 1 mm för stora, sen hade dom tagit betalt för ett avgassäte men det var inte med i paletet... SUCK!! :huvet

...japp, dom hade mina gamla kolvar o jämförde med, undrar vad dom tittat på...
 
Wibbe skrev:
Förhoppningsvis ska turbon vara bänkad o klar tills sista april...provköra den på Tierp kanske?! :rofl

Coola hojar :yoparty men tierp är nog bara att glömma, det är färdiglekt där nu :(
 
Vad har du som bästa ET med 1200an @402m? Vad hoppas du på i år? Ser hårig ut :)
 
Kay skrev:
Vad har du som bästa ET med 1200an @402m? Vad hoppas du på i år? Ser hårig ut :)

Gathojjen (1186 kubik för att vara exakt) i rent gatskick har presterat 9,68 sek / 249.75 km/h. Med bättre chaufför borde den gå fortare.

Turbo hojjen (1216 kubik) är endast provkörd förra året, p.g.a. ekonomiskt haveri när växellådan på min Cheva Van rasade, när jag var på väg till en tävling i GBG, men siktar på en mitten åtta i år!!
 
Wibbe skrev:
Gathojjen (1186 kubik för att vara exakt) i rent gatskick har presterat 9,68 sek / 249.75 km/h. Med bättre chaufför borde den gå fortare.

Turbo hojjen (1216 kubik) är endast provkörd förra året, p.g.a. ekonomiskt haveri när växellådan på min Cheva Van rasade, när jag var på väg till en tävling i GBG, men siktar på en mitten åtta i år!!

Snabba leksaker m.a.o. :)
 
Finfint Wibbe, går inte att ta fel på dina hojar. De har ju varit svarta med porriga (ktm) fälgar sedan jag var moppefucko å åkte å dregglade när ni härjade på Hyttön för 100 år sedan :) :banana
 
Tom Byron skrev:
Finfint Wibbe, går inte att ta fel på dina hojar. De har ju varit svarta med porriga (ktm) fälgar sedan jag var moppefucko å åkte å dregglade när ni härjade på Hyttön för 100 år sedan :) :banana

Ktm fälgar?! Hahaha...nänä, där tar du fel, KTM har Wibbe fälgar!! :D
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top