Fredagsfundering: Kan man dö av rädsla?

~Settan~

Bjärven -det är jag!
Gick med
2 Dec 2003
Hoj
flyttat hemifrån
En faktiskt allvarligt menad fundering, kan man bli så rädd/överraskad/skrämd att man avlider? (Jag bortser då från folk med kasst hjärta.)

Kollade nämligen på en länk precis, koncentrerad som fan och givetvis skruvade jag upp volymen för att höra vad de sa. Plötsligt dyker självaste satan upp (eller nåt) och vrålar utav bara h*****e. Jag skriker med min hjärtskärande discantröst fyra gånger så högt, skrämmer slag på sambon som hoppar en halvmeter -samtidigt som jag skruvar volymknappen på fel håll... :4skrika

Jag brukar ytterst sällan gå på dessa "skräm-ihjäl-folk-länkarna" men nu åkte jag dit så det skrek ( :hihi ) om det. Det var då min fundering kom.

Vågar man ge en sådan länk till någon annan? På allvar? Jag funderar på fullaste allvar att jag kanske blir skyldig till dråp eller nåt. Hemska tanke.

Danke för svaren! Då ska jag även i fortsättningsvis låta bli att skicka skrämsellänkar till folk, för ta dö på nån vill jag undvika.

Tog ett tag innan mitt hjärta kom i takt efter länken jag såg, anade att det iallafall inte kan vara hälsosamt.

Vad är det som kan hända då? Helt enkelt att hjärtat stannar? :död

~Settan~ skrev:
2323111 Danke för svaren! Då ska jag även i fortsättningsvis låta bli att skicka skrämsellänkar till folk, för ta dö på nån vill jag undvika.

Tog ett tag innan mitt hjärta kom i takt efter länken jag såg, anade att det iallafall inte kan vara hälsosamt.

Vad är det som kan hända då? Helt enkelt att hjärtat stannar? :död

Om du klickar på länken mellan 00:00 och 00:10 (spöktimmen) samtidigt som tuppen gal och vinden vänder så går du en fasansfull död till mötes.

duckie skrev:
2323115 Om du klickar på länken mellan 00:00 och 00:10 (spöktimmen) samtidigt som tuppen gal och vinden vänder så går du en fasansfull död till mötes.

Hrm.. då får jag tacka för tipset, för det lär jag undvika. Än vill jag inte skutta genom pärleporten.

Förresten, spökTIMMEN -den borde rimligtvis vara mer än 10 min... :va

~Settan~ skrev:
2323126 Hrm.. då får jag tacka för tipset, för det lär jag undvika. Än vill jag inte skutta genom pärleporten.

Förresten, spökTIMMEN -den borde rimligtvis vara mer än 10 min... :va

ja, my bad - jag slant med siffrorna.
00:00 och 01:00 ska det vara.

Blanco skrev:
2323124 Det är ju lördag för helvete!!

Ja ja.. ursäkta då. Har ju druckit Pripps Blå :fatta!

duckie skrev:
2323128 ja, my bad - jag slant med siffrorna.
00:00 och 01:00 ska det vara.

Då blev det genast en timme. Jag vill fortfarande inte pärleporta mig så jag undviker tuppen, vinden och länken och tar en öl istället. Hälsosamt. B-vitamin! :tummenupp

~Settan~ skrev:
2323033 En faktiskt allvarligt menad fundering, kan man bli så rädd/överraskad/skrämd att man avlider? (Jag bortser då från folk med kasst hjärta.)

Kollade nämligen på en länk precis, koncentrerad som fan och givetvis skruvade jag upp volymen för att höra vad de sa. Plötsligt dyker självaste satan upp (eller nåt) och vrålar utav bara h*****e. Jag skriker med min hjärtskärande discantröst fyra gånger så högt, skrämmer slag på sambon som hoppar en halvmeter -samtidigt som jag skruvar volymknappen på fel håll... :4skrika

Jag brukar ytterst sällan gå på dessa "skräm-ihjäl-folk-länkarna" men nu åkte jag dit så det skrek ( :hihi ) om det. Det var då min fundering kom.

Vågar man ge en sådan länk till någon annan? På allvar? Jag funderar på fullaste allvar att jag kanske blir skyldig till dråp eller nåt. Hemska tanke.

Näe :3freak

~Settan~ skrev:
2323033 En faktiskt allvarligt menad fundering, kan man bli så rädd/överraskad/skrämd att man avlider? (Jag bortser då från folk med kasst hjärta.)

Vet inte, men man kan bevisligen spy av det. :kellarmedgustavsbergarensmily

Man kan dö av skam & bakfylla iaf. Just nu testar jag bakfylledöden.
Rapport: Ett otrevligt sätt att ta sitt liv på. Du har jätteskoj på kvällen/natten (om du kommer ihåg nåt) sen vaknar du upp & vill dö. Du vill dö, det känns som du ska dö & du borde dö men så lätt kommer man inte undan. Du ska plågas, inte dö. Slutsats: Bakfylledöden är båg & sug.

Var ett reportage om detta i någon av Illustrerad Vetenskap's tidningar. Minns ej vilken, men ja, man kunde dö av skräck.

Strutsar kan dö av rädsla, om man släpper in en hund i inhägnaden så ramlar ett par ofta ihop och dör :huvet

Sen om människor kan göra det är väl lite mera tveksamt kanske.

~Settan~ skrev:

Kollade nämligen på en länk precis, koncentrerad som fan och givetvis .
fram med länken då :)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...