Fredag "vredens dag"

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Blir det en vanlig fredag:va

Ett kristet korståg som besvaras av ett muslimskt jihad, heligt krig - är det vad världen bevittnar nu? Det religiösa grälet kring påvens tal om islam hotar att urarta i något betydligt värre. De närmaste dagarna blir avgörande.

Fredagen har utlysts som en "vredens dag" för världens muslimer av den inflytelserike sunnimuslimske predikanten Yusuf Qaradawi.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=148&a=574666&previousRenderType=1&ticker=145

Jag tycker dom(muslimerna) liksom strök under det som påven sa med det dom gjorde.
Samma med att bränna ner massa ambassader och ha ihjäl folk.
För en serieteckning!

sEiKo skrev:
2479293 Jag tycker dom(muslimerna) liksom strök under det som påven sa med det dom gjorde.

SÅ länge det är fredliga demonsrtrationer kan jag ha förståelse för dem men om de börjar begå våldshandlingar ger de ju bara "påven" rätt..

- "Jag spöar dig om du påstår att jag är våldsam!"

Vem var det egentligen som kom på översättningen "heligt krig"?
http://susning.nu/Jihad

Sen efter att ha läst "Islamkunskap" så att säga så får jag inte riktigt deras beteende och deras religion att gå ihop, de går rakt emot den.

FreddaGädda skrev:
2480565 Vem var det egentligen som kom på översättningen "heligt krig"?
http://susning.nu/Jihad

..............så får jag inte riktigt deras beteende och deras religion att gå ihop, de går rakt emot den.

precis som de kristna gjorde på medeltiden, eller hur

Vi får kallt räkna med att det tar sisådär 500 år för dom stackarna att skärpa sig, då har de ju kommit till modern tid

korvgubbe skrev:
2479307 SÅ länge det är fredliga demonsrtrationer kan jag ha förståelse för dem men om de börjar begå våldshandlingar ger de ju bara "påven" rätt..

- "Jag spöar dig om du påstår att jag är våldsam!"
Precis så jag menade, men det har ju inte varit så lugna demonstrationer som jag sett.
Tv-bolagen visar antagligen där det är värst men ändå..

[PlastRaket] skrev:
Vi får kallt räkna med att det tar sisådär 500 år för dom stackarna att skärpa sig, då har de ju kommit till modern tid

Nädå, de kör expressversionen, som vi i västvärlden och ordnar det hela med två snabba världskrig och ett par miljoner döda...:tummenupp

FreddaGädda skrev:
2480565
Sen efter att ha läst "Islamkunskap" så att säga så får jag inte riktigt deras beteende och deras religion att gå ihop, de går rakt emot den.

Kanske därför det finns de som konstant moralkärringar sig och tjatar om att man bör skilja på islamister och muslimer, religion och kultur, tro och politiska strävanden....

Men så har vi iofs några som tror att alla 900 miljoner muslimer är beredda att knyta dynamit runt midjan och spränga sig själva så snart någon ritat mohammed...

sEiKo skrev:
2481833
Tv-bolagen visar antagligen där det är värst men ändå..

Va?! menar du? Det låter märkligt att media skulle välja de smaskigaste bitarna.

Hur många såg f.ö. något av alla fredliga demonstrationer och möten som ordnades i Gbg? Själv såg jag bara kravaller på TV trots att den största delen av demonstranterna endast var där för de fredliga mötena/demonstrationerna o.s.v.

Last edited:
Last edited:
Last edited:
korvgubbe skrev:
2482055 "Visa mig vad Muhammed tillfört som var nytt, och du kommer bara finna onda och omänskliga ting, som hans begäran att med svärdet sprida den tro han predikar."

ungefär som att vara AIK:are bland en mängd Djurgårdare och tala om hur pantade dom är

KGK skrev:
2482066 ungefär som att vara AIK:are bland en mängd Djurgårdare och tala om hur pantade dom är

Ganska träffande liknelse.. För mig som skiter i fotboll kunde jag inte bry mig mindre om någon talade ner på AIK. Däremot tror jag livslängden/bästföre-datum skulle bli rätt kort på en djurgårdare som spydde galla över gnaget när han stod centralt placerad på norra stå.... :hihi

"Visa mig vad Muhammed tillfört som var nytt, och du kommer bara finna onda och omänskliga ting, som hans begäran att med svärdet sprida den tro han predikar."
Åmenherreduminskapare!! Dags att skövla och bränna ett par kyrkor!! :mad: :mad: :mad:

nu blir det väl fred på jorden :rolleyes:

Under mötet, som endast varade i 30 minuter, uttryckte påven sin "totala och djupa respekt" för den muslimska läran, och han underströk att en dialog mellan religionerna är "en livsviktig nödvändighet" för framtiden.

En företrädare för Italiens muslimer, Yahya Pallavicini, sade sig hoppas på att mötet skulle bli en nystart för en dialogen mellan judar, kristna och muslimer.

undrar vad de säger till varandra

pope.jpg

JoUh skrev:
2481905 vad var det påven sa ordagrannt? Någon som har en länk??
Låter, om man ska tro det tidningarna skrivit, väldigt klumpigt för en person i hans position. Även om det nu inte är lögner han sprider...

Abu Hamza Al-Masri verkar vara en mysig kille. :tummenupp
Poängen är också att påven citerade en text från 1367 eller vad det var. Det var inte ett uttryck för hans egna åsikt.

Som så många andra saker när de rycks ur sitt sammanhang låter det ju inte så bra. Vi har säkert alla någongång citerat någonting vi inte själva står för.

Det blir fint det här:näsblod

Operaföreställning ställs in av oro för islam

Tyska politiker kritiserade på tisdagen häftigt ett beslut av Deutsche Oper i Berlin att ställa in en rad föreställningar av Mozarts verk Idomeneo för att inte riskera att reta upp muslimer. Anledningen var att på scenen figurerar profeten Muhammeds avhuggna huvud.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1058&a=575805&previousRenderType=1&ticker=145

Påven är en jävla rövslickare som inte vågar stå för det han säger. Han borde stå fast vid sitt uttalande och sedan skicka sina lärjungar till muslim-beach för att lära dem lite vett :näsblod
Varför inte bjuda in ALLA religiösa till ett enormt möte, det största någonsin skådat. Sedan hyr vi in oklahoma-bombaren som får sköta resten. Då slipper vi sånt här i fortsättningen. All religion måste utrotas, punkt.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg