Fredag den 13:e....

Kom hem från jobbet, slängde in mina skitiga jobbarbrallor i tvättmaskin. När maskin har gått 15-20 minuter så börjar jag fundera på om jag tog ur allt ur fickorna.
Går och kollar i högen med prylar jag hade i fickorna och upptäcker att sedelbunten jag hade i högerfickan inte ligger på byrån! Panik!!
Springer in i badrummet och sätter maskin på tömning, dom ca 30 sekunder det tar innan man kan öppna luckan känns som 1timme.
Får upp luckan till slut, sliter upp brallorna och kollar försiktigt i fickan.
Alla sedlar är intakta men blöta!
Tror att jag förbrukat all min tur idag..
Nu luktar pengarna got iallafall. hehe :D

Bifogat

• Tvätta pengar2.jpg
    Tvätta pengar2.jpg
    115.6 KB · Visningar: 193
Du tjänar helt klart för mycket, gå till chefen på måndag och begär lönesänkning. ;)

Själv lyckades man med konstycket att välta ut tre hämtlådor med Yakiniku i framsätet på bilen på väg hem från kontoret. Nu luktar bilen theriakimarinad.

/F

Står utanför jobbet i V-ås på StoraGatan. Är på väg in igen. Tittar ut mot gatan och där står en tjej på max 15år som håller på och går över gatan och ska korsa den. I samma ögonblick ser jag henne bli påkörd av en buss mitt framför ögonen på mig och hon flyger bort några meter. Det hela utspelar sig ca:5m ifrån mig.

Flickan klarade sig bra trots allt enligt polisen. Lämnade uppgifter till polisen om vad jag såg o.s.v. En chockande start på dagen.

RoDe skrev:
Står utanför jobbet i V-ås på StoraGatan. Är på väg in igen. Tittar ut mot gatan och där står en tjej på max 15år som håller på och går över gatan och ska korsa den. I samma ögonblick ser jag henne bli påkörd av en buss mitt framför ögonen på mig och hon flyger bort några meter. Det hela utspelar sig ca:5m ifrån mig.

Flickan klarade sig bra trots allt enligt polisen. Lämnade uppgifter till polisen om vad jag såg o.s.v. En chockande start på dagen.

:näsblod Det lät otäckt.

Hämtade ut min jacka hos skräddaren idag (bytt dragkedja som var trasig). Idiot till skräddare får man leta efter. Längst upp på jackan (där dragkedjan slutar) sitter det ett Arlen Ness märke med kardborreband som är till för att täcka över "dragkedjehuvudet" när dragkedjan är stängd.

Detta har idioten haft loss för att byta dragkedjan, kom hem och ser att han har satt det uppochner....med andra ord på FEL HÅLL. Funkar med andra ord inge bra nu, ska ta ett snack med honom på måndag :mad:

EDIT: Poser som man är så är detta fruktansvärt frustrerande, ser ju helt skevt ut nu när märket inte sitter i mitten längre :D

inget speciellt har hänt mig. Första turen med mc idag (fick mitt tung mc-körkort idag :) ) Den nya undertailen är en liten besvikelse för man ser inte blinkersen eller bromsljuset plus att den håller på att trilla av...
Men annars allt lugnt!

Jaha, det var därför man glömde VISA/Betal-kortet hemma (norrort) när man väl pallrat sig ner till Biltema (alldeles för mycket söder om stan). :mad:

Satt å förfestade så länge att vi missade utgången.
Attans.

Nu ska vi se...

Stulen plånbok
Internetbanksproblem
Försenade leveranser
Upprörda kunder

Men idag så hoppas jag istället på tripplad tur :D

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...