Fredag 7/5

HusabergForce skrev:
Alternativt så om vi kan hålla oss till rondellen på väla så kan
jag ta husan :tummenupp ,så kan storebror följa med på sin egen hoj.

Rondellen på väla, skall vi slå vad vem som orkar flest varv i rad :hihi

Minsta insats 50 spänn och satsa inte på mig. Jag blir yr efter 2 två varv.

Finns det några trevliga runt stan då????? Jag hittar fan bara raksträcker. :va

thundrace skrev:
Max 4600000 varv i var riktning..Fan,jag var ute och kollade vägarna vi pratade om och jag förstår dig,blir mycket rakor..
Som sagt,max 100 meter raksträcka annars e det ren skär tortyr
Körde ut till ekeby igår med husan,det va nära jag ställde den o gick hem :huvet

Otee skrev:
Det är ingen dum tur, vi brukar ta Hbg-mörarp-N Vram-Stenestad-Ljungbyhed-Röstånga-Perstorp.

Hänger du med imorgon får du gärna vissa oss biten över Knutan-Ask-Billinge för den har jag inte kört. Tror iofs att jag vet vilken väg det är men jag har icke kört hoj där.

Fan thundrace, det är ett riktigt dilemma du har hamnat i. Vi binder fast ett rep i styret på trampcyklen sedan bogserar vi dig rundan runt. Får se, vi kanske svänger utom och hälsar på dig i vilket fall som helst.

Skall göra vad jag kan,men det är ju alltid någon som vill ha hjälp med något...hmm..hmm... :fyllisar

Hyfsade vägar är väl annars upp mot hallandsåsen och sen typ italienaren mot Torekov och sen ner via kullen..

thundrace skrev:
Hyfsade vägar är väl annars upp mot hallandsåsen och sen typ italienaren mot Torekov och sen ner via kullen..

Kör ni genom Båstad så kan ni vinka på mig!

thundrace skrev:

italienaren är livsfarlig. Bästa vägar finns på andra sidan E6:an upp mot Våxtorp och Rössjöholm tycker jag. Men visst en kaffe nere i hamnen i Båstad är inte helt fel.

Otee skrev:
italienaren är livsfarlig. Bästa vägar finns på andra sidan E6:an upp mot Våxtorp och Rössjöholm tycker jag. Men visst en kaffe nere i hamnen i Båstad är inte helt fel.

Dem vägarna där uppe är för mig okänd mark,har bara hört att det skall vara ok från båstad och ut mot rössjö och där...

Italienare är bara livsfarliga när dem levererar hästhuvud... :banana

Otee skrev:

Var är den farlig? :va

När ni kommer upp från Italienskan så ska ni svänga vänster i första korset (vid Hasses lada) och köra ner för den smala vägen.
När ni har kommit ner för backen så har ni Norrvikens Trädgårdar till höger, kör rakt fram och följ vägen mot Kattvik.
Framme i Kattvik så svänger vägen 170grader upp för en backe, följ vägen så kommer ni så småningom till ett T-kors.
Svänger ni till höger så kommer ni till Hovs Hallar (vägen slutar där, finns Café också), svänger ni till vänster så kommer ni ut på vägen till Torekov.

Akta er för Traktorer och annat, detär potatis säsong nu... :D

Vill ni åka den vägen som vi tog innan jag slog en volt, så kör ni rakt ur Båstad mot E6:an och över den.
Sen svänger ni höger mot Våxtorp, när ni kommer till Hasslöv så svänger ni mot Vindrarp.

Bifogat

• Hasses lada.JPG
    Hasses lada.JPG
    35.3 KB · Visningar: 38
  • Hovs Hallar.JPG
    Hovs Hallar.JPG
    34.4 KB · Visningar: 31
  • Mot Vallåsen.JPG
    Mot Vallåsen.JPG
    43.4 KB · Visningar: 34
Last edited:
Satans, är rätt sugen att hänga på, men är uppbokad hela kvällen
i morgon... Ska repa inför den lilla sverigeturné som bandet jag spelar i ska genomföra nästa vecka.

Hinner jag så drar jag ner om strandvägen och säger tjena.

Last edited:
Tror inte vi kommer att röra oss så långt norrut men vem vet. Isf drar vi nog över där vi körde sist. Ruskigt skoj den första biten som jag aldrig hade kört innan.

Gör så Molia :tummenupp

Är upptagen på kvällen, så jag skall ta en tur med med RR vid middagstid.
Om någon annan är ledig och vill haka på så skicka mig ett PM eller nåt.
Se RR´s forum för tid o rum.

Exemplariskt gjort BLUE,fan vad snyggt ordnat. Skall slänga på nya knäpuckor så bär det av norrut i helgen... :tummenupp

Nyheter
BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Honda lanserar elmotorcykeln WN7

Honda har presenterat eldri...

Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär