The Gungner
Loki f er yfir akra
Igår har Sverige levt i fred (beroende på hur man räknar våra insatser i Kongo, Afghanistan, ex-Jugoslavien, Libyen, Adenviken mfl iofs) exakt 200 år. Oj, vad vi firade.....

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Och Norge är med i Nato. Då kan USA bli griniga och komma och fälla stora bomber och införa "demokrati" här. Åland däremot vore nog ett ganska så säkert kort. Även om den ekonomiska vinsten av det vore lite tveksam...Kan vi inte invadera Norge för oljans skull som firande?
Nä, just det...Vi har ju ingen militärmakt längre...![]()
Fast finnarna går knappast med på det.Och Norge är med i Nato. Då kan USA bli griniga och komma och fälla stora bomber och införa "demokrati" här. Åland däremot vore nog ett ganska så säkert kort. Även om den ekonomiska vinsten av det vore lite tveksam...
Det är som att skryta med att man aldrig slagits när man suttit inne, när man varit avdelningens bihatch i 10 år.
Kan vi inte invadera Norge för oljans skull som firande?
Nä, just det...Vi har ju ingen militärmakt längre...![]()
Dom vill inte ha vårt u-land. Dom tjänar så mycket på att handla kött och smör här..Ingen dum idé. Vi går över gränsen och sen ger vi oss fort som fan och betalar krigsskadestånd med hela vårt land...
Och Norge är med i Nato. Då kan USA bli griniga och komma och fälla stora bomber och införa "demokrati" här. Åland däremot vore nog ett ganska så säkert kort. Även om den ekonomiska vinsten av det vore lite tveksam...

Dom vill inte ha vårt u-land. Dom tjänar så mycket på att handla kött och smör här..
Helt sant. Och vi vill inte ha deras hoj och bilpriser. Så dom kan köra vidare som fjordaraber och vi som uland ett tag till.
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |