Fransmän verkar inte gilla bensinpriset

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Hundratals lastbilar är på väg mot Paris. Avresta från orter runtom hela Frankrike körs de unisont i 15 km/tim mot huvudstaden för att protestera mot de skenande bränslepriserna.

Lastbilarna kommer att mötas vid en av Paris kringfartsleder - en av Europas mest trafikerade. Blockaden av motorvägar har lett till problem för bl.a. kollektivtrafiken i landet.

Nyligen organiserade landets största fackorganisation för åkare en första protest mot de höga bränslepriserna. Förbundet kräver ersättning för åkarnas höga bränslekostnader.

bilblockad2_sx6c55d7_380.jpg

Säger ju det,dom där grodätarna ere lite drag i. Vi knyter bara näven i fickan och piper lite innanför låsta dörrar.
Jävlars helvete,nu blev jag upprörd.

Fan vi borde göra nått sånt!! dom skriker världen över ang bensinpriset när dom bara betalar hälften av vad vi mesiga svenskar ger :huvet

Svensken vågar inte göra något, inte ens när staten klubbar igenom en lag som ger dom rättighet att avlyssna alla invånare i landet.

"En svensk tiger..."

svensktiger.jpg

Jag tycker det är väldigt dumt att hålla på på det viset. Härligt att sitta i en sån där kö och missa möten/flyg eller helt enkelt få semestern man sparat hela året till förstörd för att en massa svettiga tradarchaffisar ska klaga på nånting som inte kommer ändras.

Jag tycker det är väldigt dumt att hålla på på det viset. Härligt att sitta i en sån där kö och missa möten/flyg eller helt enkelt få semestern man sparat hela året till förstörd för att en massa svettiga tradarchaffisar ska klaga på nånting som inte kommer ändras.

...jepp bättre å knyta näven i fickan. Råkar någon politiker gå förbi och se det putar i byxfickan kan man lita på att han tankeläser och styr upp saker å ting till rätta! Heja den svenska tigern! :yoparty

http://www.motorcyclenews.com/MCN/N...08/july/30-6/jun3008-fuel-protests-across-uk/

"Hundreds of riders brought roads to a standstill in two newprotests against the price of petrol on Saturday.
In Scotland, around 300 riders were led by police from Kinross, Perthsire, over the Forth Road Bridge into Edinburgh, before congregating in the city centre.
And in Wales, around 80 riders formed a Convoy on the M4 before being blocked from entering Cardiff by police."

Det börjar bli lite tråkigt, speciellt de som kör egen bil i jobbet. Bensinpriset höjs hela tiden medans de 18 kronorna man får i milersättning stannar där som om slitaget minskar på bilen bara för att bensinpriset höjs eller nåt.

Jag minns när jag tog körkort och priserna låg runt 9,34kr. Över tian så skulle man klart köra mindre tänkte man - JOVISST!

Höj skiten till 15kr/litern(bensin som diesel) och lova att det ska stanna där i 15år, det hade varit fint.

Men sluta nu! Om vi bara blockerar Essingeleden, och blir lite mer som "dom" söderut. Så kommer det lösa sig! Mer blokad åt folket!! :rolleyes:

Säger ju det,dom där grodätarna ere lite drag i. Vi knyter bara näven i fickan och piper lite innanför låsta dörrar.
Jävlars helvete,nu blev jag upprörd.

håller med dig:tummenupp
skönt att det inte kom direkt från mig:yoparty

Det är grejen med det hela, hade det inte påverkat nån hade de fått stå där hur länge de vill :pannkyss :tungan

Last edited:
nån som vet vad bensinpriset i Frankrike ligger? Bara lite nyfiken.

Kom o tänka på att bensinpriset i Thailand är förvånansvärt högt med tanke på deras inkomster. Tror det låg på mellan 5-6kr/l där i vintras. En liten jämförelse skulle ju vara om bensinen kostade lite över 25:-/l här.

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back