Franska nerver, eller dryga svenskar?

Busafreak

Sportforever-customnever
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa, CBX 1000, REX 98cc -39
Vi är ett jämrans gnällfolk (även jag). Vi gnäller äver hastighetsgränser, villaskatten, bolagspensioner, TV, MC-försäkringar, Laila, Carola, Persson o f-ns vet allt. Men... gör vi något?

Nähä! Vi gnäller o knyter näven i fickan, de e vi bra på. Vi finner oss ju i det mesta, möjligen litet upprörda några dagar sedan har vi anpassat oss. Fransmännen har uppenbarligen ett annat sätt att visa vad det tycker.

Vad beror det på egentligen att vi svenskar är som vi är?

Vad har hänt sedan den där gubben skidade från Dalarna?

Nån som vet?

Personligen tror jag det beror på vår historiska undfallenhet och gnällmentalitet från Regerings håll, vi vågade inte stå upp mot Tyskland, vi vågade inte stå bakom Finland, vi vågade inte stå upp mot Sovjet.
Plus att vi inte behövt betala något för vår frihet, vi tar den för given. Så är det inte i Tyskland, inte i UK, inte i Spanien, inte i Finland, inte i USA, inte i forna Sovjet osv.
Sådant sätter sina spår hos befolkningen.

Ja för att vara så onationalistiska och opatriotiska (vilket i sig är bra) så accepterar vi väldigt mycket från regeringen och samhället i övrigt. Det är nästan så vi förtjänar trängselskatt och svinhöga bensinpriser.

Förresten hur får du det till att svenskar är dryga?

Fast fransmännen är inte så jäkla bra de heller. Visst de protesterar men de är också jävligt lata. Och ohygieniska. hehe ;)

Visst tusan hade det varit skojigt med lite protester a la Frankrike mot alla stolleprov Göran P hittar på. Det hade kunnat bli riktigt uppfriskande. :hihi

Spara gnället till kaffet efter middagen ikväll (som ska intas med knuten näve vid köksbordet).

Vill ni lyxa till det lite extra kan ni ju svära lite åt teven medans ni kollar på nyheterna och Laila-drevet.

jag tycker att det gärna få hända mer i sverige så sett... men samtidigt är demonstrationer något av det "fjortisade" och sämsta jag vet...

men det är nog för att jag får ihop demonstration med onödig och dyr stenkastning, nazister, AFA-idioter och sådant...

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg