Framtidens SlipOn

Lavajas

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2005
Hoj
Suzuki DR800
Är i utvecklingsfasen av en ny SlipOn och behöver kundernas dvs. ER syn på vad som är viktigt eller vad ni saknar i dagens utbud.

Vad tänker ni på och vad har ni för förväntningar när ni tittar på SlipOns?

Priset? Kvalitén? Effekt ökning? ljudet? Utseendet? Vikt? Materialet? Annat?

Ett online-formulär är under uppbyggnad, denna tråd är för att skapa underlag till frågorna.

Hjälp mig att utveckla morgondagens SlipOn-dämpare

Mvh
Niklas "Lavajas" Olsson

MDH-IDP
Mälardalens Högskola
institutionen för
Innovation, Design & Produktutveckling

Du kommer nog knappast att få så revolutionerande svar på det där. Antar att det finns några kategorier.

Racegubbarna: effekt och vikt prioriterat.
Posörer: finish och ljud
Studenter o.dyl. : lågt pris och bra ljud och helst snyggt men det kan nog tummas på om priset är rätt

Kavlitet: Tror de flesta tycker att det är självklart att röret måste sitta ihop + gå att montera utan att behöva justera varken hoj eller slipon. Möjlighet att renovera på enkelt sätt är ju också bra även om det är sällan man behöver packa om.

Snyggt/stilrent, grovt "utblås"

Som ovanstående har skrivit, men jag vill lägga till en sak: Det ska inte låta FÖR mycket.... det ska vara så man kan besikta/åka på bandag utan att behöva oroa sig/bry sig. Kvalitet, inte kvanitet (ljudmässigt).

Ha möjlighet till att montera "decibell cutters" (på ett lätt och smidigt sätt) så att man inte behöver byta vid bes eller på bandagar!!

Sedan så är det givetvis viktigt att de har bra passform på hojen. Har köpt flera varianter som inte har suttit bra alls :(

bebbe skrev:
Ha möjlighet till att montera "decibell cutters" (på ett lätt och smidigt sätt) så att man inte behöver byta vid bes eller på bandagar!!

Sedan så är det givetvis viktigt att de har bra passform på hojen. Har köpt flera varianter som inte har suttit bra alls :(

Precis min mening oxå! :tummenupp

Snyggt och cleant = stilrent, och inte låta för högt. Gärna det dova och mörka mullrandet!!

Om du vill bygga nått nytt, utveckla ett väldigt kort orginal. Många vill nog ha kortare men vill inte kapa. Sen att man kan sänka decibellen snabbt är också ett stort plus. Samt inga nitar! Utan skruvar eller bultar i nått material som inte rostar(inge sk. rostfritt stål)

En fråga till er som har Kolfiber SlipOn ,,
vad var största anledningen till att ni valde en i kolfiber?

Skulle det vara intressant med en Kolfiber SlipOn med samma Finish (dvs. 3D skimmer effekten som dagens har ) men med färger istället för dagens svarta . för att mer matcha hojens övriga färgsättning?

Niklas "Lavajas" Olsson

MDH-IDP
Mälardalens Högskola
institutionen för
Innovation, Design & Produktutveckling

Korta, UTAN emblem, rena fina :tummenupp
Kolfiber funkar ju bra, med värmen., och vikten.

* megafon-form
* lätta (titan kanske)
* reglerbart motstånd och ljudnivå

kort fin i titan eller alu, med skönt ljud.
men allra viktigast, den ska passa en GS 500E från 93 :tungan

Vill bara tacka för ett visat intresse.
Jag tar med mig svaren och går vidare i planeringen.

Mvh Lavajas

Nyheter
Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...