framtidens motorcykel eldriven?

• Thread starter Thread starter Lucus
  • Start date Start date

Lucus

Guest
http://www.youtube.com/watch?v=GDHJNG2PngQ

Trodde inte att det gick att få ett så bra drag från en motorcykel med en elmotor. Tydligen finns det redan el-sportbilar till försäljning från Telsa Motors http://www.teslamotors.com/index.php?js_enabled=1

I så fall borde en eldriven hoj kunna komma ut på marknaden redan nu. Eller krävs det en bagagelucka för att förvara batterierna eller är det bara marknaden som är kall?

Jag skulle i alla fall inte sagt nej (om det fanns) till en el-driven Gixxer med en räckvidd på över 300 km, topphastighet på 250 km/h och som gör 0-100 på 2,6 s.

Med tanke på den kraft som en el-motor kan utveckla, samt med en spännande effektkurva är det säkert spännande att köra en sådan
hoj... men hur fan skulle slip-on funka då ? får man ladda ner en Mp3 ;-)

Tyngden av batterierna är väll det som talar emot det hela nu, synd bara att olje branschen bromsar utvecklingen allt vad dom orkar gällande denna typ av utveckling... annars skulle det nog finnas ett spännande utbud...

Dock skulle jag inte klara mig utan doften och ljudet av en bensinmotor....

Dock skulle jag inte klara mig utan doften och ljudet av en bensinmotor....

Doften och ljudet är nog en vanesak, en ny generation och nya adapters skulle förmodligen ta till sig el-bilen/motocykel utan några problem, kanske skulle de börja stila med "min el motor surrar råare än din" :D

För olje producenterna är el-motorn ett självklart hot så som övrig förnybar energi. Därför går utvecklingen trögt men det ser ut som om det går mer och mer åt rätt håll. Så fort fördelarna hos elmotorn överväger förbränningsmotorn som är en fossil, blir det början på slutet för olje branschen.

man väljer ju hoj från vilket ljud den har.....(tkr jag)....men kan erkänna att den var cool:tummenupp

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D