Framtiden for 2 takt

Bästa reglemente jag läst på länge, speciellt det där med att det inte finns några åldersgränser! :D
Jag tycker iofs att "förarersättande" elektronik som antispinn, launch control, abs mm inte ska tillåtas men man kan inte få allt.
 
Superskoj projekt som man håller tummarna för.
Undras vilket förarklientel det lyckas locka, ...kan bli svårt att locka några namnkunnigare chaufförer och får kanske ses som ett teknikmästerskap, initialt iaf. :tummenupp
 
Håkan Olsson syns på bilder från mötet. Sugen på comeback med en Starol? :)

icrtccrtrobertomarchett.jpg
 
Fyfan va häftigt :) en serie där 2-takt och 4-takt får delta, skillnaden nu är att 4-takt inte får extra i handikapp :P
så får man slänga på turbo också :D
 
Stor uppslutning från Honda? :rolleyes:

Även Honda har ju antingen haft inhyrda ingengörer/konstuktörer eller bara rakt av stulit andras ideér och patent och gjort om till sina "egna". (som deras nya växellåda i MotoGP tex som er ut att vara stulen nästan rakt av från zeroshift.)

Alla dom stora tillverkarna har haft folk från Tyskland, Österrike, Holland, Belgien, Italien, England, Austarlien och USA tex som varit dom som haft kunskapen och ideérna. Är just dom här personerna som nu startat denna serien. Vilka som sen sätter sitt namn på hojarna är ju en annan sak. :)
 
Åh så vackert, jag är gråtfärdig. Äntligen en serie för Riktig Racing. Detta är inget för namnkunniga förare, tillverkare och produktplacerande företag. Jämförelser med andra serier, framförallt MotoGP och Suerbike är helt ovidkommande. Jag hoppas att det blir en liten serie med okända förare som kör inför en minimal publik på små banor med begränsad sponsring men med möjlighet till att följa mot betalning via Web-TV. Hoppas, hoppas, hoppas detta blir verklighet. :)
 
Last edited:
6-7 race siktar man på att få ihop till nästa år i Europa + USA i första hand.
 
kommer man kunna följa denna serie på nätet eller på någon tv kanal ?? :) Låter ivarje fall underbart ! Tänk om vi hade fått se 250 tvåtaktar som är utvecklade med miljövänlighet i baktanke ! Då kanske man hade fått se lite sånna här hojjar på gatan igen :)

Jag har iallafall kommit på vad jag vill jobba med nu !
 
Tänk startfält med 25 stycken tvåtaktare plus 12 stycken fyrtaktare med turbo. Fett.
 
Last edited:
Last edited:
Ser riktigt kul ut. :tummenupp

Kommer detta att bli stort nog så att man kan följa det på TV tro?
 
Tänk startfält med 25 stycken tvåtaktare plus 12 stycken fyrtaktare med turbo. Fett.

Inga 2-takt turbo? :va

slipper ju oljeblandad bensin med om du kör överladdad 2-takt då vevhuset inte längre behöver användas till att trycka luft/bränsle in i cylindern, utan kan användas till smörjning som på en 4-takt
 
Inga 2-takt turbo? :va

slipper ju oljeblandad bensin med om du kör överladdad 2-takt då vevhuset inte längre behöver användas till att trycka luft/bränsle in i cylindern, utan kan användas till smörjning som på en 4-takt

Fast innan turbon laddar borde man ha samma problem.

Hur gör dom på direktinsprutade 2taktare? Där är väl aldrig bränslet nere i vevstaken så dom borde tvingas lösa smörjningen på något annat sätt... :va
 
Fast innan turbon laddar borde man ha samma problem.

Hur gör dom på direktinsprutade 2taktare? Där är väl aldrig bränslet nere i vevstaken så dom borde tvingas lösa smörjningen på något annat sätt... :va

oljan går fortfarande genom vevhuset... :) eller?
 
Back
Top