Framskärm fråga GSX-R1000 03-04

aLcATRAZ

Hårdrock, vad annars?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki Ninja ZX-6R '98, Akrapovic Carbon Oval Bolt-on, PiperCross filter, Dynojet, Planad & portad av Grottis (R.I.P.), 13:1 komp.
Tjena!

Skulle vilja veta hur man får bort framskärmen på enklast möjliga sätt? Måste man verkligen montera bort framhjulet och allt kring? Depåstöd har man ju inte så det blir ju jävligt.

Jag har suzuki original servicebok och alla kåpor beskrivs i detalj, men inte framskärmen.

Tack för hjälpen.
/a

aLcATRAZ skrev:
Tjena!

Skulle vilja veta hur man får bort framskärmen på enklast möjliga sätt? Måste man verkligen montera bort framhjulet och allt kring? Depåstöd har man ju inte så det blir ju jävligt.

Jag har suzuki original servicebok och alla kåpor beskrivs i detalj, men inte framskärmen.

Tack för hjälpen.
/a

Nej det behöver du inte,jag tog bort min i går.Det är bara att böja till den lite och dra ut den.Går inte sönder :tummenupp

Som sagt, original går att trycka ihop försiktigt (glöm inte borra ut popnitarna som håller bromsslangarna).

En glasfiberskärm skulle jag däremot inte böja.

majtii skrev:
Som sagt, original går att trycka ihop försiktigt (glöm inte borra ut popnitarna som håller bromsslangarna).

En glasfiberskärm skulle jag däremot inte böja.

Tack för tipsen. Jag såg sen till min fasa att hållaren var popnitad. Tro det eller ej men farsan fick ut skärmfan utan att ta bort hållaren.

Synd att dem nitat skiten, känns lite B.

Tack igen! Ni sparade mig en massa tid.

/a

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt