Framlyse till fighter?

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Håller på att bygga en fighter och undrar om någon har tips på var jag kan hitta nåt schysst framlyse? Är lite trött på alla "standard"-fighterlysen, ni vet de med dubbla lyktor (alien-lyset). Var lite sugen på att köpa samma lyse som sitter på Yamaha FZ1 N, men fick veta att det kostar 6500 spänn, så det var bara att lägga ner.

Kanske moppelyse? Finns ju på en välkänd svart hayabusaturbo. Annars finns det till Kawazaki Z1000.

Ska det vara E-märkt eller inte?
E-märkta lampor minskar marknaden drastiskt. :/

kawa Z1000 kostar en hel den med. tror jag fick ett ungefärlig prisuppgift från mcvaruhuset att det skulle gå på 6-7lax.

Leta som fan får man, själv lyckades jag få tag i en framlampa från suzuki 1000 k5 och fick göra om fästerna. grymt nöjd är jag :)
Så leta vidare och fråga grabbarna från racingforumsdelen ifall de har nån lampa liggande.

Precis :tummenupp o den e inte speciellt dyrt heller.. om jag inte har helt fel, så kostar den strax under 1000:- på YC

Tackar.
Skulle kunna funka, och "YC" betyder Yamaha Center, Yamaha Clubeller något annat? Bara så jag vet vart jag ska kolla.

Ska det vara E-märkt eller inte?
E-märkta lampor minskar marknaden drastiskt. :/

Jo, vill gärna ha E-märkt. Dags för besiktning till våren, så det känns enklast att göra det lagligt på en gång.

Last edited:
Jag tycker mitt lyse (Acerbis Twinlights) skulle passa på en fighter, E-märkt? njaaa ja tvivlar. :va

Stämmer bra det :tummenupp

Kewl. Får bli ett sånt, helt bisarrt att det ska skilja så mycket i pris på lysen.
Ni får gärna hålla koll på min tråd om bygget; "Mille Fighter", under Streetfighter-forumet. Har stått lite stilla ett tag, väntar på prylar från Tyxland. Men snart är det igång igen.

Senare.

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...