Framlykta till Kawasaki ZXR

Ahlstrom

Marijuana™ Approved by Pippi & friends
Gick med
21 May 2003
Hoj
ZXR750J
Har en Kawasaki ZXR 750 från -91, vars högra framlykta har åkt på ett präktigt stenskott och hela lyktan måste bytas ut (trots det bara är glaset som är skadat).
Hojen är obsiktigad och skall besiktigas inom kort så jag är desperat efter en ny framlykta. Ingen sådan finns i lager hos ngn mc-handlare. Leveranstiden är 2-4 veckor. Ringde till en mc-skrot som sade sig ha framlyktan till -89 års modell. Min fråga är om den passar till -91: an?

Hälsningar Ahlström

Ahlstrom skrev:
Min fråga är om den passar till -91: an?

Hälsningar Ahlström
Om det inte är alltför dyrt är det väl bara att chansa, du behöver väl en lykta? Har själv en -90 och min gissning är att den passar, men det är som sagt bara ett rimligt antagande. Skulle förvåna mig om de ändrar på en sån sak, det kostar bara pengar i produktionen...

Annars kanske du kan be skroten kolla med lyktan på en nyare hoj om de har nån utan lyktor?

Jåke skrev:
Om det inte är alltför dyrt är det väl bara att chansa, du behöver väl en lykta? Har själv en -90 och min gissning är att den passar, men det är som sagt bara ett rimligt antagande. Skulle förvåna mig om de ändrar på en sån sak, det kostar bara pengar i produktionen...

Annars kanske du kan be skroten kolla med lyktan på en nyare hoj om de har nån utan lyktor?

Har inte fått ngt pris från skroten, men lär chansa om de inte kräver alltför mkt betalt. För jag orkar inte vänta 2-4 veckor innan ngn affär kan få in den i lager. -89an och -91ans framlyktor ser ju onekligen lika ut så jag får hoppas att det är som du tror.

Tack för svaret Jåke!

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...