Framlampa i kraschkåpa ZX6R?

SanneJ

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
ZX-636R ´04
Tjena folket!

Hoppas Ni ka hjälpa mig! Har köpt kraschkåpa til min ZX6R '04, men har upptäckt att det inte går bra att ha den originale framlampen i denna kåpa. Måste ha nåt mindre, när det är kåpan där ska bära framlampen. Ska både köra bana och gata, så jag ska ha nåt som är E-godkänt och lyser bra till gatåkning också. Hadde tänkt på några små runde halogen lampar -var är billigst och bäst att köpa dessa? Eller andra alternativ? Förslag? :bow
Har försökt leda på SP, men tycker mest jag ka hitta til SF :va

~Sanne (får be om ursäkt för mitt dårliga svenska...)

SanneJ skrev:
2661253 Tjena folket!

Hoppas Ni ka hjälpa mig! Har köpt kraschkåpa til min ZX6R '04, men har upptäckt att det inte går bra att ha den originale framlampen i denna kåpa. Måste ha nåt mindre, när det är kåpan där ska bära framlampen. Ska både köra bana och gata, så jag ska ha nåt som är E-godkänt och lyser bra till gatåkning också. Hadde tänkt på några små runde halogen lampar -var är billigst och bäst att köpa dessa? Eller andra alternativ? Förslag? :bow

Kolla på www.louis.de dom säljer e-godkända runda lysen, ett sett med två kostar väl sisådär 700 spänn ungefär plus minus lite frakt.

Ska också få tag i nån speciella skruer til kåpan, men vet inte vad de heter på svenska... de sitter som standard på Triumphs Daytona 595/955 och heter på danska "1/4 omgangsskrue m/D ring" har hittat på engelska ala detta: turn-fastener + receptacles.

Nån som vet vad jag pratar om :confused:

SanneJ skrev:
2661275 Ska också få tag i nån speciella skruer til kåpan, men vet inte vad de heter på svenska... de sitter som standard på Triumphs Daytona 595/955 och heter på danska "1/4 omgangsskrue m/D ring" har hittat på engelska ala detta: turn-fastener + receptacles.

Nån som vet vad jag pratar om :confused:

Du menar "Dzus" snabbfästen... Finns på grevens, under kåpor och sedan snabbfästen.

// Tomas

SanneJ skrev:
2661253 Tjena folket!

Jag har troligtvis ett par såna lampor över, som du kan köpa.

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Back