Framgaffel.

Fransson

Medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
LIDKÖPING
Hoj
Triumph Thruxton -07
Är det någon som vet hur detaljen som är inringad sitter fast?
Det sitter en liten torkxskruv på insidan som jag misstänker låser fast den på gaffelbenet efter att bottenskruven avlägsnats. Men när dessa är bortskruvade lossar det lätt eller är det pressat dit tro?
 

Bifogat

  • mille kopiera.gif
    mille kopiera.gif
    100 KB · Visningar: 289
Sitter utav bara helvete... du lär inte få loss den utan vidare, torx-skruven sitter åsså fast skapligt, blir ofta att borra ur... Värmepistol går åt åsså.

(gänga/loctite)

En kompis på Öhlins svettades en halv förmidda med mina bottenstycken å då har dom ändå specialverktyg att hålla i underröret med... Arbetet utfördes pga att underbenen skulle micropoleras.

Varför ska du loss med bottenstyckena för?

/B
 
Bj.O.rn skrev:
Sitter utav bara helvete... du lär inte få loss den utan vidare, torx-skruven sitter åsså fast skapligt, blir ofta att borra ur... Värmepistol går åt åsså.

(gänga/loctite)

En kompis på Öhlins svettades en halv förmidda med mina bottenstycken å då har dom ändå specialverktyg att hålla i underröret med... Arbetet utfördes pga att underbenen skulle micropoleras.

Varför ska du loss med bottenstyckena för?

/B


Tack för hjälpen, jag ska eloxera dem tänkte jag (om det inte blir för mycket problems med att få dän skiten)
 
Fransson skrev:
Tack för hjälpen, jag ska eloxera dem tänkte jag (om det inte blir för mycket problems med att få dän skiten)

Räkna med problem... tyvärr..

/B
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top